Caronatopic #9

Pff ik heb nu voor het eerst dat ik wel echt stress ervan krijg omdat het zo dichtbij komt.
De stagebegeleider van mn vriend is positief getest en ze hebben dus woensdag nog samen in de klas gestaan de hele ochtend (kregen we vrijdagochtend te horen). Vriend dus in quarantaine. Zelf werk ik ook in het onderwijs en mocht dus vrijdag nog gewoon werken en maandag ook zolang mn vriend geen koorts of benauwdheid heeft. Ik voel me echt een potentiële tikkende tijdbom.

Hier vanochtend een baby laten testen (6mnd). Ze was boos - omdat die mevrouw uiteindelijk dat staafje weer afpakte haha.

Ze gingen echt amper dat neusje in. Nog geen halve centimeter denk ik. En ondertussen had die mevrouw haar het mond/keel staafje gegeven en was ze daar druk op aan het knagen :face_with_hand_over_mouth:

17 likes

Had mijn opa een tijdje niet gesproken dus wist niet of hij al gevaccineerd was of er geen wilde, maar hij heeft de eerste al gehad! Ik vroeg welk soort en hij zei ‘de goede’ hahha ging om Pfizer.

19 likes

En al die hysterische mensen op Facebook maar schreeuwen dat ze echt nooit hun kinderen laten testen omdat ze dan een trauma oplopen.

Blij trouwens voor jullie dat de test negatief was! :smiley:

5 likes

En is het echt bewezen Corona? We hebben nu ook wel een handjevol patiënten met tweemaal corona. En dat zijn patiënten zonder een verminderde afweer. Vond het eerst ook gek, maar denk dat het ligt aan de hoeveelheid antistoffen je in eerste instantie op bouwt en dat verschilt per persoon.

Ik ga mij maandag weer laten testen, zodat ik bij een negatieve test dinsdag weer naar buiten mag. Als ik positief test heb ik dus ook voor de tweede keer corona, ik ben eind december ook positief getest. Ik ben een verschrikkelijke pechvogel, dus de kans is groot, maar ik hoop echt een negatieve test.

2 likes

Nieuwsgierig: wat maakt iets bewezen Corona?

Ik hoop dat dit de afloop wordt.

1 like

Wow deze gif is echt minuscuul hahah. Als ik erop klik zie ik hem wel in het groot.

Ik zie dus zelf helemaal niks op mijn tekst na. :’)

1 like

Als je vrij kort achter na je eerste besmetting een test doet dan kan het zijn dat je niet herbesmet bent, maar de test reageert op wat er nog over is van je eerste besmetting. Dan heb je dus wel een positieve test maar op dat moment geen Corona.

2 likes

@Ohappyday Sommige mensen zeggen dat ze Corona hebben gehad, terwijl het niet zo is. Ik zie regelmatig patiënten op de post covid poli via de huisarts die beweren Corona te hebben gehad, maar als je dan doorvraagt van wanneer bent u getest en wanneer was het positief is het antwoord nee “oh haha ik heb nooit getest maar weet zeker dat het Corona was”. Daarnaast zegt een positieve PCR voor Corona ook niet alles. Zeker als je kort achterelkaar “Corona blijkt te hebben”. Wij onderzoeken dan het CT waarde en correleren het dan aan de kliniek of het daadwerkelijk een 2e besmetting is of niet. In het geval van hierboven kan ik mij wel voorstellen dat het 2 losse besmettingen zijn, want er zit behoorlijk wat tijd tussen december en nu eind maart.

4 likes
🥲

image

5 likes

Klopt ja. Zou ik liever ook niet doen, maar moet helaas. Snap het ook wel, maar toch ga je denken ‘wat als…’

1 like

Dat zie ik somber in. Het enige wat die ic doet is stijgen.

4 likes

Toen waren de mensen nog bang. Nu hebben ze lak aan de regels.

5 likes

En toen was het ook mooi weer. Nu is er weinig reden om naar buiten te gaan :slightly_frowning_face:

Voor 3 dagen, volgend weekend weer gewoon 7 graden

Hopelijk hier snel de uitslag van de tweede test op dag 5. Dan kan ik weer naar buiten met mijn peuter.

Sorry ik kom je hoop toch echt een beetje verpesten met ruim 8800 besmettingen.

Denk (hoop) dat iedereen die wil shoppen en naar de kapper/nagels/wenkies wil dat snel moet doen.

4 likes