Bij mij was het op zich goed geregeld, weinig mensen binnen, kappers hadden allemaal een mondkapje en ik moest hem ook de hele tijd ophouden. Handen desinfecteren. Ze vroeg alleen inderdaad niet naar klachten, hing wel een briefje op de deur geloof ik dat je niet naar binnen mocht als je klachten had
Ik ben vorige week geweest.
Kreeg inderdaad de vraag of ik of een huisgenoot klachten had, kreeg daar een mondkapje, desinfectie, de kapper droeg een mondkapje. Het enige rare was dat ik dezelfde stoel kreeg als mijn voorganger, en die werd niet ff schoongemaakt (armleuning oid) Maar voordat ik me dat bedacht zat ik er alā¦
ik was gister. Je mondkapje mocht inderdaad af als je zat, vond ik vreemd dus heb ik niet gedaan. De ene kapster hield hem telkens op, de ander loopt de hele tijd zonder rond. Er werd niet schoon gemaakt en ook niet naar klachten gevraagd.
Heb je niet ergens een plekje bij de voordeur (beschut) waar je het neer kan zetten? Dat doe ik ook wel eens als ik nu na de avond klok mijn vuilnis zak er uit haal (dan kan ik het sochtends weg gooien) maar dan staat het in ieder geval niet in huis in de weg
Wisselt heel erg denk ik. Ik was er in november ofzo en dat was prima, kapper is sowieso ruim opgezet en alle kappers zelf hadden daar gewoon een mondkapje op. Zelf mocht je 'm af doen als je je thee/koffie aan het drinken was terwijl je in je stoel zat. Verder had ik 'm wel op (ik weet alleen niet meer of er expliciet naar klachten werd gevraagd eerlijk gezegd). Maar ik kom ook regelmatig langs de kapsalon hier een straat verderop en dan zie ik echt IEDERE KEER bij alle kappers dat het mondkapje op hun kin hangt oid
Jeetje ik schrik wel van die kapperverhalen. Had eigenlijk gewoon verwacht dat je beide een mondkapje zou hebben. Hier is toevallig bij mn moeder de thuiskapper geweest en die had gelukkig wel mondkapje op. En mn moeder uiteraard ook.
Bij mijne waren alle stoelen bezet waardoor als je naar de wastafel oid liep je vlak langs andere klanten moest. Ze hadden wel kapjes op maar sommigen onder hun neus en meerdere kappers ook. Verder werd er niet gevraagd naar klachten en kwamen er af en toe gewoon mensen de zaak binnenlopen om even wat te kopen. Ook kwam er eentje binnen zonder mondkapje en daar werd niks van gezegd, maar gewoon een tijd mee gekletst tot ze uiteindelijk een mondkapje kreeg. Stoelen werden wel weer steeds schoongemaakt.
Verder heb ik dubbele gevoelens over mān nieuwe haar maar dat is mijn eigen schuld
Ja kan opzich wel, dan staat het alleen wel op de gemeenschappelijke gang en dat is dan weer niet zo sociaal naar mijn buren toe⦠maar misschien wel een tijdelijke optie
Een āvoordeelā (wel echt kut lijkt mij) is dat je misschien je reuk gaat verliezen, wat er voor zorgt dat je je afval wat zich eventueel opstapelt zelf niet ruikt⦠Blijft wel dat het natuurlijk niet heel fris is enzo, maar je zal het zelf misschien niet ruiken Veel beterschap!
Ik heb een afspraak gemaakt voor vaccin voor moegen maar nog geen bevestiging binnen⦠hoelang duurde dat bij jullie?
Volwassenen vanaf 27 jaar mogen op sportaccommodaties buiten gezamenlijk sporten met maximaal vier personen. Sporten voor deze groep op andere locaties buiten is onder begeleiding toegestaan met maximaal vier personen op initiatief (of in opdracht) van de gemeente.(exclusief trainer).
Volgens mij geldt idd dit, wij kunnen met vieren inschrijven voor buiten small group training
Zou je niet kunnen vragen of een van je buren het een keer tussendoor weg zou willen gooien? Dat je het dan wel op de gang klaarzet, zodat je niet met elkaar in contact hoeft te komen?
Ja hier je hoeveel procent nog vrij is, nu ik terugdenk ging dat niet in percentages die je bij vier personen verwacht (kijk nu en zie 95, 70, 20 )
Ik geloof dat de kranten/boekenwinkels open blijven omdat dit moet volgens de wet = recht op informatie
Dat is bij ons ook, je moet dan in groepjes van 4 met ruime afstand van elkaar staan
Zou het kunnen dat die mensen allemaal onder de 27 jaar zijn? Dan mag je namelijk wel samen sporten, je mag bv nu ook met je hele team hockeyen of voetballen zolang je jonger dan 27 jaar bent.
@Masterchef ja kan wel, maar dat voelt dan toch niet helemaal goed omdat ik het het bij het dichtmaken en neerzetten natuurlijk wel heb aangeraakt en er dan eventueel besmetting via oppervlakte kan plaatsvinden? Het risico is waarschijnlijk heel klein is en mijn buren zijn allemaal gezonde 20āers, maar toch!
Een paar uur. Ook niet in de ongewenste mail?
Is inmiddels binnen! Thanks
Ja hier ook buiten met veel afstand. Wel echt blij dat 't weer kan,echt de sportschool gemist (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen)
Doet mentaal veel goeds voor me
Succes morgen! Ik mag ook, toch wel spannend.