HOE VEEL o.O
Op een weekenddag? Wat gebeurd hier joh…
- hier overigens negatief
-
HOE VEEL o.O
Op een weekenddag? Wat gebeurd hier joh…
Ja belachelijk.
Fijn dat baby negatief was.
Ik snap ook gewoon niet hoe we nou weer zo in de shit zitten. In december was t nog logisch want na sinterklaas, plus het ging lang soort van oke. Maar nu dit december vers in t geheugen. Maar nee we zijn t allemaal beu dus yolo? Zoiets?
Zou er een reële kans zijn dat ze hier toch weer de kappers/scholen/enz weer dichtgooien? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze de scholen weer zouden sluiten maar ja alles kan natuurlijk.
Ik krijg echt stress aanvallen op zoveel manieren bij dat idee alleen al
Denk dat het aan de naleving ligt, vooral 1 en 2. Je kan dan wel een lockdown hebben maar als mensen met corona andere mensen blijven besmetten…
Ik zou echt willen zeggen dat t hierdoor komt. Maar aangezien de ziekenhuizen ook alweer een tijdje stijgen ben ik bang dat dit niet zo is. Althans er worden vast meer kinderen positief getest. Maar ook gewoon volwassenen die in t ziekenhuis belanden.
De enige cijfers die nog een beetje oke zijn zijn het aantal overledenen. Daar zitten we op ongeveer niveau oktober. De vaccins werken dus. Toen ik dit opzocht zag ik dat we van de zomer gewoon dagen hadden zonder overlijdens.
@Boba is naleving hoe vaak mensen t echt doen? Zo weinig thuisblijven bij klachten en handen wassen. Wat een ellende. Ik vond mensen pre corona al niet zo. Dit heeft t niet beter gemaakt
Ja erg he, er zit dus een groot verschil tussen draagvlak en het daadwerkelijk doen
Ik heb vandaag mijn bron- en contactonderzoek gehad (donderdag positief getest). Wat ik opmerkelijk vond: volgens de medewerkster aan de telefoon ben ik besmettelijk geweest van 22 t/m 24 maart, en daarna in principe niet meer. Ik hoefde ook niet door te geven wie ik had gezien op de dag van de test (niemand overigens). Dat lijkt me zo’n korte periode, maar als het klopt, waarom moet ik dan nog wel in quarantine? Ik doe het gewoon netjes maar de logica ontgaat me waarom dat nodig is als ik niet meer besmettelijk zou zijn.
Denk dat zij t even niet op een rijtje heeft en neem aan dat ze die dagen bedoelt als besmettelijk voor je klachten had. In principe ben je besmettelijk van 2 dagen voor je klachten. Zolang je klachten hebt ben je besmettelijk. En mocht je geen klachten hebben dan moet je nog een week of 5 dagen na je positieve test binnen blijven. Had je klachten maar zijn ze over, dan mag je na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten, maar dan moet t wel een week zijn sinds je klachten begonnen.
Denk dat ze t misschien gek verwoord heeft.
Ik moet vanaf volgende week weer op zaterdag werken. Dus met 16 jarigen. Vind t gewoon eng want van de meeste volwassen collegas weet ik dat ze goed aan de regels houden. Maar zij gaan gewoon naar school zonder afstand en god mag weten wat ze in hun vrije tijd doen.
Lijkt mij niet te kloppen toch? Je bent besmettelijk vanaf 2 dagen voordat je klachten krijgt. Misschien dat ze het daarmee verward? Omdat je wanneer je klachten krijgt in principe meteen in quarantaine moet dus dan eigenlijk geen mensen meer moet zien?
En mogen doen ook.
Ze mogen sporten en elkaar knuffelen tijdens die sport en in elkaars nek (of gezicht) hijgen
Dat vind ik allemaal ook zo’n naar idee …
Scholen echt niet meer dichtgooien zeiden ze na de eerste lockdown ook, dus dat biedt niet echt zekerheid
@Whoopdidoo @Sazie nee ze bedoelde het echt zo, ik snapte het namelijk ook niet helemaal en vroeg toen: “maar dat zou betekenen dat ik op de dag dat ik de test deed, al niet meer besmettelijk was, dat is toch raar?” en toen antwoordde ze dus letterlijk met “ja dat klopt, dat kan inderdaad.” Ze mogen er bij de GGD volgens mij niet zomaar vanuit gaan dat je thuis bent gebleven met klachten want veel mensen doen dat dus niet (zie de grafiekjes hierboven). Ik vind het ook een vaag verhaal.
Volgens dit grafiekje zou het kunnen (wel positief testen, maar niet meer besmettelijk zijn) maar het lijkt me zo’n korte periode.
Denk niet dat t zo is anders zou die quarantaine nutteloos zijn. Denk eerder dat ze gewoon verkeerd geinformeerd is of dat zij het verkeerd begrepen heeft.
@Fishing ja bah daar zeg je ook wat. Ga maar als een loner op kantoor eten aangezien in de kantine geen afstand is.
Ik vind de titel vrij slecht maar verder wel interessante materie.
Hmm apart, wel kwalijk dat ze dan gewoon verkeerde informatie aan mij doorgeeft. Want ik heb letterlijk gevraagd “was ik dan niet meer besmettelijk op de dag van mijn test” en daarop antwoordde ze met “ja”, dus er viel weinig verkeerd aan te begrijpen. Echt een vreemd verhaal.
Er zijn ook meer tegenstrijdigheden trouwens. Mijn vriend gaat zich natuurlijk ook laten testen. In de mail die hij heeft gekregen staat “laat je zo snel mogelijk testen”, maar toen hij gisteren een afspraak wou maken aan de telefoon mocht hij pas voor maandag ingepland worden, en dan niet omdat er geen plaats was. Dat is niet echt “zo snel mogelijk.”
Ja dat had ik ook! Mijn moeder kreeg donderdag de positieve uitslag, dus ik wilde vrijdag meteen laten testen, maar toen waren er geen plaatsen beschikbaar. Morgenavond ga ik proberen een afspraak te maken voor maandag en als dat niet lukt maandagochtend naar de testlijn bellen. De ggd heeft tegen mij gezegd dat ik maandag mag testen en dan bij een negatieve test uit quarantaine mag, dus dan is het wel de bedoeling dat ik een test kan doen neem ik aan
Oh dat is ook vervelend! Waar mijn vriend naar belde was wel plek, maar hij mocht pas komen 5 dagen na ons laatste contact. Wat opzich niet erg is, maar waarom zet je dan in de brief “laat je zo snel mogelijk testen.” Hij wil het liefst zsm die test zodat als hij positief is, hij korter in quarantine hoeft (heeft geen klachten).
Ik zou ja op deze vraag opvatten als: jawel, je bent wel nog besmettelijk. En nee juist als je bent niet meer besmettelijk. Ik vind vragen met een ontkenning erin altijd moeilijk te beantwoorden dus het kan aan mij liggen
En je vriend kan gewoon via coronatest.nl zelf zo snel mogelijk een testafspraak maken, dat heb ik ook gedaan toen vriend positief getest werd. Ik was al getest toen de GGD belde voor bron- en contactonderzoek zelfs. Ik had gewoon ja geantwoord op de vraag of ik uit bron- en contactonderzoek was gekomen en ingevuld dat ik de ‘code’ nog niet had. En als jij en je vriend nu afstand houden, niet in hetzelfde bed slapen etc kan je vriend op dag 5 nadat ie jou voor het laatst binnen 1,5 m heeft gezien nog een keer testen en daarna weer uit quarantaine mits negatief getest.
Edit: zie nu je meest recente reactie. Op dag 5 testen is juist heel gebruikelijk, als hij dan negatief test mag hij uit quarantaine. Hij slaat als het ware een test over (die ze aanraden om zsm te doen) en doet alleen de dag 5 test als ik het goed begrijp.
Ben jij een nauw contact? Wij hebben als nauw contact al op dag 1 een afspraak voor dag 5 kunnen inplannen.