Ik zie dus zelf helemaal niks op mijn tekst na. :’)
Als je vrij kort achter na je eerste besmetting een test doet dan kan het zijn dat je niet herbesmet bent, maar de test reageert op wat er nog over is van je eerste besmetting. Dan heb je dus wel een positieve test maar op dat moment geen Corona.
@Ohappyday Sommige mensen zeggen dat ze Corona hebben gehad, terwijl het niet zo is. Ik zie regelmatig patiënten op de post covid poli via de huisarts die beweren Corona te hebben gehad, maar als je dan doorvraagt van wanneer bent u getest en wanneer was het positief is het antwoord nee “oh haha ik heb nooit getest maar weet zeker dat het Corona was”. Daarnaast zegt een positieve PCR voor Corona ook niet alles. Zeker als je kort achterelkaar “Corona blijkt te hebben”. Wij onderzoeken dan het CT waarde en correleren het dan aan de kliniek of het daadwerkelijk een 2e besmetting is of niet. In het geval van hierboven kan ik mij wel voorstellen dat het 2 losse besmettingen zijn, want er zit behoorlijk wat tijd tussen december en nu eind maart.
🥲
Klopt ja. Zou ik liever ook niet doen, maar moet helaas. Snap het ook wel, maar toch ga je denken ‘wat als…’
Dat zie ik somber in. Het enige wat die ic doet is stijgen.
Toen waren de mensen nog bang. Nu hebben ze lak aan de regels.
En toen was het ook mooi weer. Nu is er weinig reden om naar buiten te gaan
Voor 3 dagen, volgend weekend weer gewoon 7 graden
Hopelijk hier snel de uitslag van de tweede test op dag 5. Dan kan ik weer naar buiten met mijn peuter.
Sorry ik kom je hoop toch echt een beetje verpesten met ruim 8800 besmettingen.
Denk (hoop) dat iedereen die wil shoppen en naar de kapper/nagels/wenkies wil dat snel moet doen.
HOE VEEL o.O
Op een weekenddag? Wat gebeurd hier joh…
- hier overigens negatief
-
Ja belachelijk.
Fijn dat baby negatief was.
Ik snap ook gewoon niet hoe we nou weer zo in de shit zitten. In december was t nog logisch want na sinterklaas, plus het ging lang soort van oke. Maar nu dit december vers in t geheugen. Maar nee we zijn t allemaal beu dus yolo? Zoiets?
Zou er een reële kans zijn dat ze hier toch weer de kappers/scholen/enz weer dichtgooien? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze de scholen weer zouden sluiten maar ja alles kan natuurlijk.
Ik krijg echt stress aanvallen op zoveel manieren bij dat idee alleen al
Denk dat het aan de naleving ligt, vooral 1 en 2. Je kan dan wel een lockdown hebben maar als mensen met corona andere mensen blijven besmetten…
Ik zou echt willen zeggen dat t hierdoor komt. Maar aangezien de ziekenhuizen ook alweer een tijdje stijgen ben ik bang dat dit niet zo is. Althans er worden vast meer kinderen positief getest. Maar ook gewoon volwassenen die in t ziekenhuis belanden.
De enige cijfers die nog een beetje oke zijn zijn het aantal overledenen. Daar zitten we op ongeveer niveau oktober. De vaccins werken dus. Toen ik dit opzocht zag ik dat we van de zomer gewoon dagen hadden zonder overlijdens.
@Boba is naleving hoe vaak mensen t echt doen? Zo weinig thuisblijven bij klachten en handen wassen. Wat een ellende. Ik vond mensen pre corona al niet zo. Dit heeft t niet beter gemaakt
Ja erg he, er zit dus een groot verschil tussen draagvlak en het daadwerkelijk doen
Ik heb vandaag mijn bron- en contactonderzoek gehad (donderdag positief getest). Wat ik opmerkelijk vond: volgens de medewerkster aan de telefoon ben ik besmettelijk geweest van 22 t/m 24 maart, en daarna in principe niet meer. Ik hoefde ook niet door te geven wie ik had gezien op de dag van de test (niemand overigens). Dat lijkt me zo’n korte periode, maar als het klopt, waarom moet ik dan nog wel in quarantine? Ik doe het gewoon netjes maar de logica ontgaat me waarom dat nodig is als ik niet meer besmettelijk zou zijn.
Denk dat zij t even niet op een rijtje heeft en neem aan dat ze die dagen bedoelt als besmettelijk voor je klachten had. In principe ben je besmettelijk van 2 dagen voor je klachten. Zolang je klachten hebt ben je besmettelijk. En mocht je geen klachten hebben dan moet je nog een week of 5 dagen na je positieve test binnen blijven. Had je klachten maar zijn ze over, dan mag je na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten, maar dan moet t wel een week zijn sinds je klachten begonnen.
Denk dat ze t misschien gek verwoord heeft.
Ik moet vanaf volgende week weer op zaterdag werken. Dus met 16 jarigen. Vind t gewoon eng want van de meeste volwassen collegas weet ik dat ze goed aan de regels houden. Maar zij gaan gewoon naar school zonder afstand en god mag weten wat ze in hun vrije tijd doen.