Lastig vind ik dit soort dingen. Want ik kan echt niet meer normaal naar iemand kijken als die zulke dingen uitkraamt. En ergens wil ik graag andere meningen respecteren, maar dit kun je toch niet meer onder mening scharen?
Vandaag was vriendin die ik niet zie in de winkel. En ja hoor dr mondkapje zat onder dr neus.
Ze is zelf niet goed.
Ik ken haar al heel lang, en ik kan me ook wel goed inleven in mensen die weinig ervaring hebben met wetenschappelijk onderzoek en uit een soort angst en onwetendheid dan eerder de âhapklareâ pseudowetenschap aanhangen. Dit soort onjuiste theorieĂ«n haken zich in het missen van kennis over vaccins en wetenschap etc., en het is nou eenmaal makkelijker om je ergens tegen af te zetten dan een keertje pubmed in duiken. Dus ja, is het een andere mening, vrijheid van meningsuiting? Eerder ontkennen van waarheid door alleen artikelen te lezen die je (onjuiste) vermoedens bevestigen misschien? Als ik vanuit psychologie zo een beetje redeneer kan ik me nog wel verplaatsen in hoe âwappiesâ denken maar aan de andere kant, fuck dat. Je mag van mij alle complottheorieeen aanhangen die er zijn, maar door het niet nemen van een vaccin tijdens een pandemie zet je gewoon mensenlevens op het spel. En als je ergens aan twijfelt of iets niet begrijpt, léés erover. Er is zoveel (laagdrempelige) kloppende(!) kennis beschikbaarâŠ
Tldr: hoewel ik het ergens kan begrijpen veroordeel ik haar wel. Zij mij waarschijnlijk ook, maar goed, jammer dan.
Ik ben ook ingeënt brb mezelf even een kaartje sturen
Ik probeer de vaccinatie volgorde en -planning te begrijpen. Maar snap er niets van.
Mijn vader (64) kreeg gister een brief dat hij vanaf morgen de huisarts kan bellen en daar dan zijn eerste inenting zal krijgen, a.s. dinsdag, woensdag of donderdag. Hij valt niet in de medische risicogroep en werkt niet in de zorg.
Helemaal super natuurlijk en ben ook echt blij.
Maar alle officiële bronnen zeggen dat we nu bij 70/80+ zijn? En dan 60+ pas half mei aan de beurt is?
Snap er niets meer van, haha.
Meer van jullie ouders die ook al een uitnodiging gehad hebben?
Is ander vaccin dan 65+ omdat die eerst niet effectief genoeg werd geacht voor 65+
In mijn stad zijn we nu bij 76 ongeveer.
Is AstraZeneca. 65+ krijgt dus een andere?
Ik vind het echt super gĂȘnant om te horen dat heel veel mensen in mijn omgeving het vaccin niet willen, en dit zijn allemaal hoogopgeleide mensen Afgelopen maand alleen al een stuk of 6 vriendinnen/kennissen. En dan onder het mom van âja als de rest het neemt zijn wij ook veilig!â en natuurlijk de ~onbekende lange termijn effecten~
Erg he⊠heel frustrerend. Wat als je âm terugkaatst met âAls iedereen er zo over denkt is niemand veiligâ?
Ik heb ook al van veel mensen gehoord dat ze het niet vertrouwen omdat Pfizer er geld aan verdient. Vertrouw je dan het brood van de Albert Heijn ook niet omdat ze er geld voor vragen of wat?
Toppunt van egocentrisme dit. De wereld is jouw proefkonijn zullen we maar zeggen, en de kwetsbaren die niet gevaccineerd kĂșnnen worden en onze bescherming nodig hebben krijgen de tering maar.
Aha ok, dat klinkt logisch dan. Thanks!
Ja, negatief getest!
Was ook nog wat haha. Ik had dus blijkbaar niet op bevestigen geklikt bij de aanvraag, dus ik stond daar en was het âu staat er niet tussen mevrouw, meld u maar bij balie 1.â Ter plekke daar nog een afspraak gemaakt voor die tijd. En toen hoefden ze alleen maar mijn BSN + beroep (i.v.m. sneltest) weten i.p.v. die hele vragenlijst.
Ik heb echt het idee dat Noord-Holland nog lang niet aan de beurt is voor leveringen van vaccins ofzo. Iedereen die ik ken in Gelderland die al recht heeft op vaccinatie is al gevaccineerd maar in mijn eigen omgeving ken ik niemand en bij mijn huisarts staat ook dat ze nog niet begonnen zijn met prikken.
Mân oom in Amsterdam heeft een uitnodiging dus ja, NH is wel begonnen.
Bedoel je in de 65- categorie of in het algemeen? Mijn opa komt uit NH en is gevaccineerd, hij is niet bij de huisarts geweest maar bij zoân locatie met een tent
Via de huisarts?
De echt hoog risico patienten zijn via ziekenhuizen gevaccineerd. Althans in mijn stad afgelopen weekend. Maar voor de 63/64/hoge bmi lijkt mij dat utrecht en zuid holland eerst nog moeten aangezien ze van zuid naar noord gaan en volgens mij is dat nog niet het geval. En ben bang dat ze eerst nog even flevoland en overijssel doen omdat dat minder mensen zijn.
Ja denk met name aan de 65- categorie inderdaad!
Zelfs fuckin drenthe is eerder