Als je je laat testen via de prio lijn krijg je sowieso een PCR-test (dus niet een antigeensneltest). En als de teststraat waar je heen gaat bij een snel lab in de buurt is aangesloten, kan je echt al binnen een paar uur je uitslag hebben. Net zoals in het ziekenhuis.
Test event met voetbal. Zo te zien mensen in het testvak met mondkapjes. Hebben ze nog die dingen onder de kin hangen.
- of je bent echt een knuppel
- of test event houdt rekening met dit soort mensen.
Het test event wilt zien hoe mensen zich âechtâ gedragen, ondanks de voorschriften. Dus ja, dit event houdt rekening met dit soort mensen en ja het zijn knuppels.
Mooi dat ik voorlopig niet dit soort dingen doe. Andere mensen verpesten het wel voor je.
Maar goed, gebeurt ook in de supermarkt. Maar daar zit je geen 90 minuten naast elkaar.
Waaat, ik ben helemaal in shock. Ik word morgen al gevaccineerd!!! Er was continu onduidelijkheid over wanneer de ggz gevaccineerd kon worden. Woensdag kregen wij nog een mailtje dat ze op het wachten waren op een go om de brieven te verzenden en dit kon enkele dagen tot weken duren. Vanochtend de brief op de mat, net gebeld en ik kon eigenlijk morgen om 10:00 al terecht. Dit was voor mij wat vroeg en ik kon zelfs makkelijk op een andere tijd terecht. Ik sta er echt even van te kijken dat het ineens zo hard gaat en het eindelijk echt gaat gebeuren.
Ja precies dit. Zelf ook al een aantal keer tegenstrijdige info gekregen.
Een vriend van mij werkt nu ook voor de GGD via telefoon, zonder enige relevante achtergrond met enkel een 3-daagse cursus.
Ik ben vandaag ook gevaccineerd! Sinds gister kon ik bellen en vandaag al gehad. Heb astrazeneca gekregen en heb precies 0.00000 bijwerkingen!
In Frankrijk wordt er woensdag misschien weer een strengere lockdown aangekondigd (ik woon in een regio die al in lockdown is momenteel, maar nu is het wel de âlichtsteâ die we tot nu toe gehad hebben), terug genre eerste lockdown (de strengste). En ik ben hier echt niet klaar voor . Ik had vorig jaar al wel een sterk vermoeden dat het lang op en af zou gaan met maatregelen, met een rits van verstrengingen en versoepelingen, maar dat we in exact dezelfde lockdown zouden zitten, met voor mijn gevoel amper adempauze tussen de lockdowns, pfff.
Ik heb ook (nog) geen bijwerkingen!
Wel vandaag ook ongesteld geworden en daar heb ik opeens meer last van dan in andere maanden
Wat houdt de strengste lockdown in? Jullie hebben ook al een avondklok toch?
Ik ging vandaag langs bij mijn zus en toen hoorde mijn neefje van 5 (haar zoontje) ineens dat hij in thuisquarantaine moest omdat een klasgenootje van hem positief getest was. Ging hij in huis helemaal langs de muren lopen om mij maar te ontwijken omdat ze hem ingeprent hadden dat hij echt uit de buurt van zijn tante moest blijven. Zo cute
Voor je zoon is het natuurlijk kut, maar ergens kan ik de school ook wel begrijpen, zijn gewone verkoudheid kan een hele ketting aan verkoudheden bij zân klasgenoten (en diens broertjes/zusjes in andere klassen en daarvan weer de klasgenoten enzovoort) ontketenen, al die kinderen moeten dan op hun beurt weer thuisblijven, testen, afwachten, etc. Nu kan hij zân gewone verkoudheid zo min mogelijk doorgeven.
Wij hebben nu inderdaad avondklok (overal) en lockdown (vooral Noordwest-Frankrijk, geloof ik). Avondklok is van 18u naar 19u veranderd. Momenteel zijn niet-essentiële winkels gesloten (maar ik veronderstel dat er wel met afhaling gewerkt mag worden) en altijd attest in te vullen als je buiten komt (+ bewijzen bij hebben) (er zijn 2 soorten: tijdens avondklok-uren of overdag). We mogen max. 10 km ver om te wandelen of sporten en volgens mij ook je departement niet uit.
Strengste lockdown was max. 1 km, 1 keer en 1 uur per dag. En scholen dicht. Ik weet niet of er verder nog verschillen zijn (kan wel, ik kan het niet allemaal meer volgen ).
De regionale lockdown (die er nu is) zou uitgebreid worden naar heel Frankrijk en dan dus ook weer strenger, maar hoe of wat zal woensdag duidelijker worden, vermoed ik.
Als ik dit zo lees mogen Nederlanders echt in hun handjes knijpen
En toch zeiken âwijâ het hardst
Ik vind vooral die 1km zwaar. En dan meer psychologisch, want het is niet alsof ik plots hele wandelingen maak als het wel verder mag . Maar ik krijg er een erg opgesloten gevoel van en ik stel me ook vragen bij het nut van die maatregel.
Die attesten ben ik na een jaar al wel gewoon. Ik heb altijd de hele papierwinkel bij. Dat wordt nog raar als het plots niet meer nodig is .
Maar in vergelijking met Nederland is het hier wel echt veel strenger, ja.
Ik wil gewoon even huilen en hopen op betere cijfers vandaag.
Heb een discussie met vriendin omdat ik zei dat de besmettingen komen door mensen als vriendin nummer 2 die het nodig vinden elke dag mensen te zien. Dat vind zij niet waar. Dus ik zeg nee vast ook door de kappers die een mondkapje niet nodig hebben. Denk ik negatief over mensen en niet alles wat je leest is waar? En nu is ze boos? Echt wat. Sorry maar de besmettingen komen wel door dat soort dingen. Net als op kantoor werken ipv thuis. Als de winkels zo besmettelijk zouden zijn hadden we niet die daling vorig jaar gehad. En tuurlijk zal t in enkele geval gebeuren. Maar niet het meeste.
Zowel de Sionkerk als de Mieraskerk staan volop in het nieuws, omdat de massaal bezochte kerkdiensten ook tijdens de corona-pandemie gewoon doorgaan. Zij lieten weten alle coronaregels te laten varen omdat de âgeestelijke noodâ in de geloofsgemeenschap te hoog is.
bron: ad.nl
geestelijke nood hebben de meesten inmiddels wel dacht ik zo
Om even terug te komen op deze post, merkte er vanochtend wel wat van. Pijnlijke arm en heel erg koud en moe. Na iets langer in bed te zijn gebleven met dikke dekens en paracetamol voel ik mij al veel beter! Wel fijn dat t een zondag is
Dinsdagochtend een afspraak voor een test Mijn testlocatie was morgen al helemaal vol
Kunnen ze niet gewoon lekker godsdienst uit de grondwet halen. Ik stem voor. Is toch te bizar voor woorden dat kerken ongeveer onschendbaar zijn en alles daar maar kan.
Samenvatting
Ik kom uit Krimpen en word ook zo kwaad van die kutkerk. Al die leden denken ook echt dat ze onsterfelijk zijn ofso. Er lag er net bijna één onder mân auto omdat stoplichten schijnbaar niet voor hun gelden.