Zal wel met aantallen te maken hebben, want van zuid naar noord is het niet logisch dat Drenthe voor Overijssel komt
Mijn moeder (64) woonachtig in provincie Utrecht was een paar weken geleden al aan de beurt maar krijgt Astrazeneca dus dat werd opgeschort. Nu mag ze aankomende donderdag.
We zijn hier de dagen aan het aftellen, mijn vader wordt zaterdag eindelijk in het ziekenhuis gevaccineerd met moderna Bijna het einde van een onzeker tijdperk voor hem
Ach wel weer lekker hollands dat t zo gaat Ik reken op mei. Dan kan t alleen maar meevallen toch?
Ik word donderdag om 17:20 gevaccineerd met AstraZeneca en heb er zo ziiin in, maar vind het ook spannend door alle recente berichtgeving haha pfff
Als je vindt dat oversterfte door een āgriepjeā niet zoān probleem is heb je er denk ik ook niet zo veel moeite mee dat de ziekenhuizen vol liggen en mensen sterven doordat ze niet meer in het ziekenhuis terecht kunnen. Dat dit niet alleen voor corona patiĆ«nten zou gelden maar ook voor mensen die een orgaantransplantatie nodig hebben, motorongeluk hebben gehad of een hartaanval krijgen vergeten ze dan misschien?
@Stofdoek @Krabsalade, dankzij jullie berichten heeft mijn vader nog een paar keer met de GGD gebeld en nu kon oma vandaag gevaccineerd worden! Hij moet er 200 km (heen en terug voor rijden) maar dan heb je ook wat!
Mijn moeder is aan het zeuren dat ze het maar gevaarlijk vind voor iemand van 70 (mijn vader) om tussen al die bejaarden te moeten staan tijdens het 15 minuten wachten. Maar goed, die heeft nu ook bedacht dat je misschien beter niet kan inenten vanwege de mutaties. Stond iets van in de krant. Dus haar negeer ik maar gewoon even
Ik word echt misselijk van het godcomplex van sommige mensen. Hoe superieur moet je je voelen om uit te spreken dat als je onderliggend lijden hebt mensen dood laten gaan aan een ziekte die niet fataal hoeft te zijn bij het leven hoort?
Wat? Nah die is niet goed hoor⦠Hoe kan iemand dat zeggen
Sowieso ga ik slecht op āhet is maar een griepjeā verhaal wat veel mensen hebben.
Ik zeg dan ook altijd met een echte griep ben je 1 max 2 weken goed ziek. Na 4-5 dagen begin je je weer beter te voelen, nog wel lamlendig / niet lekker en dan kan je weer werken. Kom je savonds thuis van je werk misschien nog wel wat moe maar dat is na die max 2 weken wel weg.
Bij corona hebben mensen van alle leeftijden dat sommige na 3 maanden nog steeds niet de trap op kunnen omdat ze uitgeput zijn, nog steeds niet volledig kunnen werken. Dat vind ik niet het is āmaarā een griepje dat vind ik behoorlijk heftig!
Dus die mensen met een het is maar een griepje mogen echt weg met die theorie.
Mijn vader hoort op dit moment in quarantaine te zitten, maar hij vindt dat onzin en is gewoon naar zijn werk gegaan. Hij was ook echt heel onvriendelijk tegen de vrouw van de ggd toen hij gebeld werd voor het bron- en contactonderzoek. Toen ik corona had in december is hij ook gewoon naar zijn werk gegaan. Zijn werkgever vond dat ook gewoon oke
Hij is ook van mening dat coronatesten een scam zijn, dus hij gelooft niet in positieve testen. Hij heeft zich ook niet laten testen toen ik corona had en dat gaat hij nu ook niet doen. Hij slaapt ook nog gewoon bij mijn moeder in bed enzo, dus grote kans dat hij besmet is/wordt. Ik wil er echt niet aan denken hoeveel mensen hij dan kan besmetten als hij zo doorgaat. Ik word hier zo fucking boos van.
Ik zit nu in een trein met een conducteur die redelijk savage is. āDraag uw mondkapje over mond en neus en hou deze de gehele reis op. Denk niet dat het jou niet overkomt dat denken zoān 7000 mensen per dag al een paar maanden. Denk aan je eigen gezondheid, die van je medereizigers en denk aan je dierbaren.ā
Zo, die durft! Dat getuigt echt van 0,0 inlevingsvermogen in andere mensen. Ikke ikke ikke en de rest kanā¦
Wow dit is echt een heftige uitspraak
Hoe of wat je ook vind het is JOU kind daar bepaal JIJ wel voor wat goed of niet goed is.
En mijn 2 nichtjes van 3 en 8 zijn vd week ook getest en die van 8 ging zo zitten liet alles toe en toen dacht die van 3 ook van ok dit is interessant
Maar zeker met wat jij hebt meegemaakt kan zoān opmerking totaal niet gewoon
Nou precies dat! Een familie lid van mij is vorige week overleden op de ic aan corona, 65 jaar en was hiervoor kerngezond. Ik denk dat niemand in zijn gezin dacht aah joh hij was boven de 60 jammer joh maar so be it. Hoort er bij he want ja corona
Ik begin steeds meer te denken dat het een soort coping is van mensen om corona te bagetaliseren. De realiteit dat je er ziek van wordt en mogelijk overlijdt of ernstige klachten aan overhoudt is gewoon te eng. Dus ze doen maar net of er niks aan de hand is en steek mān kop in het zand.
Ik denk inderdaad dat er veel mensen denken: ouderen=iemand tegen de 90 die niet meer veel zelfstandig kan (en dan nogā¦) ipv 50ers die nog volop in het leven staan en fit zijn. En ik denk ook dat er veel mensen zijn die denken: risicogroep=iemand die toch al doodziek is en toch al binnen zit (en dan nogā¦) Zoveel mensen die het gewoon niet willen beseffen dat corona iedereen kan treffen.
Echt, hoe krijgt ze het haar strot uit. voor jou!