Caronatopic #9

Sowieso ga ik slecht op ‘het is maar een griepje’ verhaal wat veel mensen hebben.
Ik zeg dan ook altijd met een echte griep ben je 1 max 2 weken goed ziek. Na 4-5 dagen begin je je weer beter te voelen, nog wel lamlendig / niet lekker en dan kan je weer werken. Kom je savonds thuis van je werk misschien nog wel wat moe maar dat is na die max 2 weken wel weg.

Bij corona hebben mensen van alle leeftijden dat sommige na 3 maanden nog steeds niet de trap op kunnen omdat ze uitgeput zijn, nog steeds niet volledig kunnen werken. Dat vind ik niet het is ‘maar’ een griepje dat vind ik behoorlijk heftig!

Dus die mensen met een het is maar een griepje mogen echt weg met die theorie.

5 likes

Mijn vader hoort op dit moment in quarantaine te zitten, maar hij vindt dat onzin en is gewoon naar zijn werk gegaan. Hij was ook echt heel onvriendelijk tegen de vrouw van de ggd toen hij gebeld werd voor het bron- en contactonderzoek. Toen ik corona had in december is hij ook gewoon naar zijn werk gegaan. Zijn werkgever vond dat ook gewoon oke :roll_eyes:

Hij is ook van mening dat coronatesten een scam zijn, dus hij gelooft niet in positieve testen. Hij heeft zich ook niet laten testen toen ik corona had en dat gaat hij nu ook niet doen. Hij slaapt ook nog gewoon bij mijn moeder in bed enzo, dus grote kans dat hij besmet is/wordt. Ik wil er echt niet aan denken hoeveel mensen hij dan kan besmetten als hij zo doorgaat. Ik word hier zo fucking boos van.

3 likes

Ik zit nu in een trein met een conducteur die redelijk savage is. “Draag uw mondkapje over mond en neus en hou deze de gehele reis op. Denk niet dat het jou niet overkomt dat denken zo’n 7000 mensen per dag al een paar maanden. Denk aan je eigen gezondheid, die van je medereizigers en denk aan je dierbaren.”

74 likes

afbeelding

:heart:

70 likes

Zo, die durft! Dat getuigt echt van 0,0 inlevingsvermogen in andere mensen. Ikke ikke ikke en de rest kan…

1 like

Wow dit is echt een heftige uitspraak
Hoe of wat je ook vind het is JOU kind daar bepaal JIJ wel voor wat goed of niet goed is.
En mijn 2 nichtjes van 3 en 8 zijn vd week ook getest en die van 8 ging zo zitten liet alles toe en toen dacht die van 3 ook van ok dit is interessant :rofl:
Maar zeker met wat jij hebt meegemaakt kan zo’n opmerking totaal niet gewoon

3 likes

Nou precies dat! Een familie lid van mij is vorige week overleden op de ic aan corona, 65 jaar en was hiervoor kerngezond. Ik denk dat niemand in zijn gezin dacht aah joh hij was boven de 60 jammer joh maar so be it. Hoort er bij he want ja corona :roll_eyes:

2 likes

Ik begin steeds meer te denken dat het een soort coping is van mensen om corona te bagetaliseren. De realiteit dat je er ziek van wordt en mogelijk overlijdt of ernstige klachten aan overhoudt is gewoon te eng. Dus ze doen maar net of er niks aan de hand is en steek m’n kop in het zand.

7 likes

Ik denk inderdaad dat er veel mensen denken: ouderen=iemand tegen de 90 die niet meer veel zelfstandig kan (en dan nog…) ipv 50ers die nog volop in het leven staan en fit zijn. En ik denk ook dat er veel mensen zijn die denken: risicogroep=iemand die toch al doodziek is en toch al binnen zit (en dan nog…) Zoveel mensen die het gewoon niet willen beseffen dat corona iedereen kan treffen.

2 likes

Echt, hoe krijgt ze het haar strot uit. :heart: voor jou!

1 like

Wat fijn!!! Mocht het helpen, ook bij het 15 minuten wachten staan de stoelen ruim 2 meter uit elkaar (in ieder geval op de vaccinatie locatie waar ik werk), dus daar hoef je je geen zorgen om te maken!

1 like

Ik maakte me vooral zorgen om mijn vader die toch steeds bij oma op bezoek ging. Logisch maar ik weet de dat mij corona-ontdekkende nichtjes er ook kwamen die wel gewoon knuffelen en geen afstand houden. (niet tegelijk met mij vader als hij het kon voorkomen.) Het idee oma straks waarschijnlijk niet meer besmettelijk kan zijn stelt me gerust. En hopelijk komen mijn ouders zelf ook snel aan de beurt. Hoe langer het duurt hoe meer Anti-vaccin mijn moeder wordt…teveel tijd om zich in te lezen en te weinig te doen. Maar goed, dat komt dan wel als het zover is. (ik dreig gewoon dat ze me bij niet vaccinatie niet mag knuffelen. Heel gemeen maar dat helpt waarschijnlijk wel.)

Goed om te lezen dat er langzaam steeds meer mensen een vaccin krijgen!

Ik snap er geen fluit van.
Hoor net op de radio Hugo de jonge uitleggen waarom we die gepland aantal prikken niet hebben gehaald afgelopen week; “niet alle prik opties zijn gevuld.” Oké. Kan.
Maar als ik dus bel voor Astra, krijg ik te horen dat het komende half jaar mijn “dichtstbijzijnde” post vol zit, dus ik eind april terecht kan voor m’n eerst prik, op 40min rijden?!
En eerder was absoluut geen plek.
Zou bijna bellen om te vragen of ze inmiddels wel een gaatje hebben :sweat_smile::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ja Astra is moeilijk op het moment, die leveringen vallen zodanig tegen dat afspraken inplannen nu heel erg moeilijk is. Ligt niet aan de locatie capaciteit overigens :woman_shrugging:t4:

2 likes

Op nos staat juist toename van bijna 100 opnames?

2 likes

Ik had hier dus totaal geen last van en door mijn ervaring gisteren heb ik het idee dat er een hoop mensen zijn die zich niet laten vaccineren. Ik belde 19.30 en kon de dag erna al terecht, en ik kon ook nog eisen stellen over hoe laat ik wilde. Er waren totaal 10 aanmeldbalies, waarvan er totaal 2 bezet waren. Er waren ook 10 prik ‘hokjes’ en daarvan werd er maar 1 gebruikt. Alle andere hokjes waren leeg. Het lijkt mij dat als je niet alle capaciteit hebt om de prikken, je ook niet 10 aanmeldbalies opent. Maar dit is natuurlijk eigen interpretatie.

1 like

Ja dat was ook een beetje wat ze op de radio zeiden. We hebben locaties en plaatsen en vaccins maar ze worden niet vol gepland.
Maar als ik dan aangeef: nou als ik dan toch moet rijden: roept u maar. Is er niks beschikbaar de komende 4wkn…

Maar misschien ligt er dan vooral andere vaccins op de plank, en niet “mijn” merk vaccin. Door wat @Stofdoek zegt, dat t niet leverbaar is ofzo.

2 likes

O wat gek, misschien nog oude cijfers ofzo?

1 like

Wel irritant dat jij dan zo lang moet wachten en zo ver weg moet terwijl er een hoop niet ingeplant word :c

Edit: bij mij ging het wel ook om astra! Alle pfizer bali’s waren helemaal leeg.

Ik ben heus niet van de coronapolitie maar wil toch even mijn frustratie over de buren kwijt. Vorige week zijn drie van de vier positief getest (alleen het jongste kind niet) en ze blijven iedere dag constant wandelingen maken (met én zonder hond), fietsen en het oudste kind hardlopen, met de auto weg gaan god weet waarheen, ze hebben al drie keer iets verkocht op marktplaats en de koper komt dat halen? Hoe ontzettend aso kun je zijn.

7 likes