Caronatopic #9

Zo stonden er ook veteranen waar een hoop commentaar op is. Er zullen heus wel echte hebben gestaan maar op o.a. Twitter zijn ook te zien dat sommige waarschijnlijk net als bepaalde artsen nep zijn. Verkeerde emblemen, baret andere kant op, verschillende jas/baret.

En ik heb hier op zolder ook meerdere baretten liggen van opa/oom/vader, die ik had kunnen dragen naar zo’n uitje. Gemiste kans :mask:

4 likes

Wat vervelend zeg, welke regio is dit ongeveer? Ik kon in Zwolle vrijwel meteen terecht, daar was het ook echt rustig dus als dat qua afstand een optie is…?

Ehhh ik word hier niet heel kalm van :grimacing:dit is overdreven ja toch ja toch?

Waaauw ik ben hier zo jaloers op :tired_face: Wij zouden hier allemaal voor 1 juli gevaccineerd moeten zijn maar het voelt nog zooo ver weg

1 like

Ja, eigenlijk zou de vaccinatiegraad van de stagiaires/studenten gezondheidszorg net hoger moeten liggen omdat we door de overheid wel beschouwd worden als zorgverlener. Normaal moesten we worden meegenomen in de eerste vaccinatieronde maar ja, dat was dus duidelijk niet het geval.
Wat de politici beweren trouwens nl alle 85+ hebben hun eerste prik gekregen klopt ook helemaal niet. Ik had stage in de thuiszorg de afgelopen weken en daar kregen de meesten uit 1920 en later pas vorige week hun uitnodiging.
Die ruime benadering van zorgpersoneel die wordt meegevaccineerd is ook niet per se de schuld van de overheid geloof ik. Ik had het erover met mijn stagebegeleider en zij zei dat ze het idee heeft dat veel zorgorganisaties die over vaccins beschikten een groot deel hebben achtergehouden voor eigen personeel. Ik weet niet of dat klopt en of dat mogelijk is zelfs, maar het zou mij alleszins niet verbazen.

2 likes

Ik ken ook mensen uit mijn omgeving die bv. werken in een OCMW of bij een kraamzorgcentra maar met heel weinig contact met anderen personen die ook al hun vaccin kregen.
Ik vind het ook soms wat krom. Ik zou veel liever hebben dat mensen met een gezondheidsrisico het vaccin krijgen of mensen 65 plus of 50 plus.

1 like
10 likes

Ja dit inderdaad! Had echt gehoopt dat mijn ouders 65 en 65+ met heel wat gezondheidsklachten toch al gevaccineerd zouden zijn. Maar hebben zelf nog geen uitnodiging of niets…
Zo frustrerend echt.
En door die k$t paaspauze stuur ik wel mijn zoontje naar mijn ouders. Maar besef opeens ( mede door berichten hier) dat dat toch vrij gevaarlijk is. Krijg al nachtmerries dat ik de dood van mijn ouders/ schoonouders op mijn geweten heb.

1 like

Ik moest nog een pakketje halen bij een winkel. Lopen daar in het winkelcentrum(overdekt) een moeder met 2 dochters een ijsje van de jamin etend. Lekker dicht bij de andere mensen bij de winkels. Ze kwamen nog een bekende tegen. Die werd uitgebreidt geknuffeld. Dit terwijl de kinderen beide een dapperheidsdiploma onder hun arm geklemd hadden(teststraat zit hier in de buurt) . Ik hoorde moeder ook roepen, ja ze moesten beide getest worden want ze hadden klachten, dus nu gaan we even lekker etalages neuzen. Zucht…

3 likes

Ugh zo vervelend dit soort mensen. Hoor ook vaak van mensen dat ze nog even boodschappen gaan doen nadat ze getest zijn, in plaats van direct naar huis gaan. Ja lekker de hele supermarkt in gevaar brengen :woman_facepalming:

Vast van de afdeling psychiatrie of hersenaandoeningen (edit: neurologie)

1 like

Misschien is morgen al dag 5 nadat hij de zieke persoon heeft gezien? Dan is het toch prima? Zoveel informatie hebben we niet over de hele situatie.

7 likes

Nou vriend is dus positief getest… Dus in quarantaine nu en dan vrijdag laten testen. Hopelijk negatief want vind het al kut dat mn klas nu 1 week thuis zit :sweat_smile:

@Madelief wat stommm. Vanochtend de GGD nog gebeld en moest toch echt tot 5 dagen na positieve test wachten. Ondanks dat ik van het weekend eventueel ook al besmet kan zijn geraakt.

1 like

Misschien is het dan dag 5?
Stel vrijdag gezien - die persoon kreeg zondag klachten, liet zich testen, kreeg maandag de uitslag. Dan hoort hij het vandaag, was een contact in 2 dagen voor klachten en morgen dan 5 dagen erna. Toch :face_with_monocle:

Edit: oh, meerdere die dit denken haha

1 like

Haha toevallig. Kan me gewoon zo voorstellen dat de mensen die dit doen ergens onder behandeling staan voor die losse steken in hun hoofd. Dit is echt niet ok

(En ik bedoelde neurologie inderdaad maar kwam niet op het woord. Mijn hersens gedragen zich als pulp vandaag)

1 like

Ik had gisteren hele lichte keelpijn maar aangezien ik afgelopen weekend mijn moeder en schoonouders heb gezien voor de zekerheid maar getest, en het is positief. Voor de tweede keer, in september had ik ook Corona :pensive:. Maak mij vooral zorgen om mijn schoonvader aangezien hij diabetes heeft en hij zou over 2 weken ook gevaccineerd worden :cry:.

2 likes

Hm wat scheef dan! Maar ik hou denk ik toch maar gewoon vrijdag aan… Heb natuurlijk elke dag contact met mn vriend aangezien we samenwonen. Beter maar het zekere voor het onzekere nemen.

Ohh wat een shitsutatie en onzeker :frowning: Hopelijk valt het voor jou qua klachten mee en duimen voor je familie!

1 like

Voor als je denkt dat het vaccineren hier een zooitje is, het kan altijd erger:

afbeelding

23 likes

Je webcamgezichbakkus op zo’n groot scherm en dan op tv is echt mijn grootste nachtmerrie. (Na je per ongeluk omkleden terwijl de cam aanstaat.):joy:

@dombo als je kind dan Sjaak zou heten ben je dit keer juist positief de sjaak :smiley:

1 like