Caronatopic #9

Ik lees het zo:
Stelling 1. 68% van de VVD stemmers is het eens met de stelling.

1 like

ja uiteindelijk snap ik het ook wel maar vind het niet makkelijk af te lezen.

Mooi ook hoe 50plus met 92% de jeugd de schuld geeft

18 likes

Ja eens. Het het wel duidelijker en overzichtelijker gekund!

1 like

Niet alleen de vrijstaande woningen. De buren naast mij hadden gister midden in amsterdam een feestje. En de muziek ging elke keer aan (rond uur of 1-2) maar dan weer uit (dus niet continue dat ik dacht ik bel de politie) en er was zoveel geschreeuw en gepraat dat die daar niet met zijn tweetjes zaten.

1 like

ik heb het even opgezocht op peil.nl en het is een overzicht van de mensen die het met die stellingen eens zijn naar hun huidig stemgedrag. Er zit dus geen nuance in, je kan alleen kiezen tussen ja en nee

1 like

Jeej, (schoon)oma heeft uitnodiging voor een vaccin. Ze is deze tijd helemaal zat, haha: “laat ze maar lekker door prikken” :joy:

2 likes

Niet alleen in vrijstaande woningen helaas. Woon in een complex (met 6 woningen totaal) en mijn buren doen dit ook. Ook gewoon meerdere keren per week?
En vandaag is er iemand aan het verhuizen en die heeft ook 3+ mensen mee.
Ben zo klaar met het feit dat mensen zich gvd niet aan regels kunnen houden, zit ik hier als brave burger die net voor het eerst in de week buitenlucht gezien heeft.
Ik vind de maatregelen helemaal geen punt maar wat me er zo aan stoort is dat niemand in mijn omgeving zich er aan lijkt te houden? Wekt zoveel woede in me op.
En als ze niet blijven slapen is er gewoon de hele dag tot een uur of half 9 bezoek met lawaai.

2 likes

Dat komt niet door corona regels of een lockdown lijkt me. Genoeg uur in een dag om even naar buiten te gaan.

14 likes

Oh nee zo bedoel ik dat ook niet hoor! Maar ik ga iniedergeval niet onnodig naar buiten, alleen voor boodschappen en af en toe even een frisse neus halen. Bezoek aan familie en vrienden kunnen later ook nog, probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn (astma patiënt).

1 like

Pfff nou. Zag vandaag groep van circa 12 wielrenners, maar dan allemaal van die net dikke mannetjes van 50+ weetjewel. Bij mijn sportvereniging wordt er voortdurend op gehamerd dat je echt maar met max 2 mag gaan fietsen en dan komt er zo’n groepje voorbij. Kan dat echt niet aan en snap het ook niet, hoezo denk je dat dat een goed plan is om met zoveel mensen op straat te zijn nu?

Woohoo eerste prik gehad. Over drie weken de volgende. Ik voel de prik wel en verwacht dus spierpijn maar ja als dat het enige is helemaal prima

30 likes

Ik lees veel over pijnlijke armen na een prik, helpt het dan om die goed blijven te bewegen?

1 like

Bij mij hielp het wel om in beweging te blijven en heb ook een heel tijd met een kruik gezeten haha had wel t idee dat t daar beter van werd

1 like

Ik vraag me echt af of die prik nou zo heftig is. Heb van de griepprik weinig last. Al had ik vorig jaar een mega rode vlek die nog weken bleef😂. Maar vraag me nu echt af of t nou echt heftiger is dan de griepprik.

Ik neem elk jaar de griepprik en daarvan heb ik meestal lokaal vrijwel geen pijn en soms een beetje een grieperig gevoel. Met de Pfizer-prik heb ik echt best wel spierpijn gehad bij de eerste prik (zo dat ik er niet op kon liggen in bed), bij de tweede ronde afgelopen donderdag had ik weer spierpijn en ook echt pijnlijke klieren onder m’n oksel tot vandaag. Geen koorts, spierpijn elders of andere malaise, maar dat heb ik wel van collega’s gehoord.

2 likes

Bwuuh, vandaag laten testen en ben toch wel wal meer gespannen dan de vorige keren. Heb meer klachten en kan nog prima bij een gewone verkoudheid passen (mijn dochter is sinds woensdag strontverkouden), maar weet het natuurlijk niet zeker. Hopelijk is de uitslag er snel.

Wat ik me afvraag, op dit moment is het de bedoeling dat ik me laat testen bij klachten zoals een ziekachtig gevoel en niet kom werken. Als ik de prik heb gehad, moet ik dan wel werken of moet ik thuisblijven totdat dat weg is, omdat het waarschijnlijk van de vaccinatie is maar je weet het niet zeker?;

Ik zou altijd zekere voor onzekere nemen, dus laten testen.
Ook als je al 1 prik hebt gehad kun je corona hebben. Zijn er helaas meer die tussen prik 1 en 2 corona hebben gekregen.

Sterkte!

Hier een paar collega’s die echt koorts en koude rillingen hebben gehad na de 2e prik. Meeste hadden vooral lokaal spierpijn.

1 like