Caronatopic #9

@Teigetje ik wilde net komen flexen over mijn derde tepel die ik heb gekregen. maar dat is dus normaal :joy: ?

Ik heb overigens geen lijst gehad van de huisarts. Ben de moeheid voorbij en heb weer trek. Dus im fineeeeeeee

1 like

Ik mag zo voor de 10e langs de teststraat voor een coronatest. Hoop dat ik er gratis een kopje koffie bij krijg.

6 likes

Vriendin van me stelde voor zelf een strippenkaart te knutselen en bij elk 10’tal je auto te versieren :crazy_face:

5 likes

Ik doe mee met een onderzoek voor de vroege vaststelling van een COVID-19 infectie. Heb net met aangetekende post een instructie gekregen inc. horloge en bloedprikset. Voel mij helemaal nuttig voor de wetenschap nu, haha.

19 likes

Haha goed idee! :joy: Nou, het zit er weer op. Toch anti-climax, zonder slingers en ballonnen.

Mijn vader is vandaag gevaccineerd in het ziekenhuis met Moderna! :partying_face: Mijn zus en ik hadden gisteravond bedacht dat we slingers gingen ophangen in huis, mijn vader was helemaal happy toen hij thuis kwam :smiling_face_with_three_hearts:

43 likes

Ai, de oppas van mijn kinderen belde net; ze had woensdag haar broer te eten en die is nu gisteravond positief gebleken. Gister overdag was ze bij mij en paste ze op mijn kinderen. Ze heeft verder geen klachten.
Ze zegt zelf dat ze “ niet bij haar broer op schoot heeft gezeten” maar wel aan dezelfde eettafel etc.
Ze heeft zich vanochtend een beetje in paniek modus alvast laten testen en dan maandag weer.
Mocht ze nou vandaag nog horen dat ze negatief is, en maandag misschien alsnog positief, zou ze dan gisteren ( op de oppasdag) al besmettelijk geweest kunnen zijn?

Ik heb zelf kwetsbaren om mij heen, waardoor ik het nu wel een beetje spannend vind…

1 like

Er wordt ongeveer 2 dagen voordat je positief test (vanuitgaande dat je test op de dag dat je klachten hebt) aangeboden als start besmettelijke periode. Maar goed dat is een theorie en een gemiddelde. Eigenlijk weet je het niet heel goed.

2 likes

Je moet toch juist testen 5 dagen nadat je met een positief getest persoon in aanraking bent geweest? Dus waarom zou die test van maandag dan niks zeggen? Dan zou het geen enkele zin hebben om na 5 dagen al te gaan testen.

Mijn zusje heeft corona gehad, en een dag voor haar positieve test had ik haar gezien. Toen kreeg ik via het bron-en contactonderzoek instructies om me meteen te laten testen (ook al had ik geen klachten) en na vijf dagen nog eens.
Leek me ook vrij zinloos (die eerste test), maar wel braaf de instructies opgevolgd. Beide keren gelukkig negatief getest. Maar misschien heeft de oppas van @Uprooted ook wel die instructie gekregen via GGD.

Toen ik vroeg waarom ik direct moest testen, zei de GGD dat ik al wel besmettelijk kon zijn en dan zouden de mensen die ik in die ene dag tussen contact met zus en quarantaine eventueel gezien had, ook benaderd moeten worden. Als ik pas op dag 5 positief zou testen, hoefde dat niet.

2 likes

Puur op gevoel denk ik dat Nederland de andere landen gaat volgen en een leeftijdsgrens voor Astra gaat instellen. Mocht dit gebeuren ben ik wel echt zo benieuwd wat er met mij en alle anderen met 1 gekregen vaccin gaat gebeuren. Van wat ik lees kun je vaccins niet combineren, maar we kunnen dan misschien ook geen tweede prik halen.

Ik weet dat ik op de zaken vooruit loop en er nog geen besluit is maar het speelt toch wel door mijn hoofd.

3 likes

Aangezien de incubatietijd vaak langer is dan 2 dagen, is de kans best klein dat ze jullie gisteren heeft aangestoken. Natuurlijk is het wel verstandig om het in de gaten te houden en je te laten testen wanneer kan, maar ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken. Misschien geeft die gedachte wat rust. Succes in ieder geval de komende dagen en hopelijk valt het inderdaad mee!

1 like

Denk dat als Astra helemaal gestopt wordt je dan gewoon 2 nieuwe prikken van een ander vaccin krijgt (of 1 als het Janssen is). Volgens mij gaat dat niet combineren erom dat je niet je eerste prik met Pfizer krijgt en je tweede met Moderna bijv., want dat is niet getest en weten ze de werkzaamheid niet van. Maar als je 1 astra krijgt en 2 pfizer zou je door die pfizer gewoon beschermd moeten zijn. Ik doe mee aan zo’n vaccintrial en mag ook gewoon nog een ander vaccin nemen als ik daarvoor in aanmerking kom via de overheid, ook als blijkt dat ik in de studie al het echte vaccin heb gehad (van een ander merk dus).

4 likes

Ik ben dan benieuwd wat er met het Jansen vaccin gaat gebeuren.

Aaaah neeeee, een vriendin belt me net dat haar ouders, die ze maandag nog gezien heeft, allebei Corona hebben. Ik ben altijd supervoorzichtig en zie eigenlijk niemand, werk vrijwel volledig thuis, maar afgelopen woensdag had ik deze vriendin op bezoek in de tuin (op haar verzoek). Ik heb wel voldoende afstand gehouden, maar mijn man zat tegenover haar aan de tuintafel. Ze is vanochtend getest dus we moeten nog even afwachten maar echt uuuugh :pensive:

Het moet me van het hart en ik weet dat mensen hier liever niet te veel in random topics met corona geconfronteerd worden dus ik doe het effe hier.

image
Weet je wat ik kotsbeu ben? Dat jongeren zich steeds blijven profileren als ergst getroffen groep!!! Je hebt verdomme je hele leven nog voor je. Jullie fucking roekeloze gedrag brengt mensen in gevaar en zorgt ervoor dat de maatregelen alleen strenger worden!!! EN IK HEB HET GEHAD MET JULLIE GESLUIKSTORT EN GEWILDPLAS VOOR MIJN DEUR!!!

45 likes

Was deze hier al gedeeld? Ze hebben het dashboard flink uitgebreid, je kunt nu ook per leeftijdsgroep bekijken. Wel interessant!

7 likes

Dit?

Oooh zo hmmm nee die heb ik niet gezien nee :hear_no_evil:

2 likes

Dat weten we pas als we weten hoeveel 30/39’rs met de griep opgenomen worden!!1!!! EN IK KEN ZE NIET HOOR!!1!!!1!!

• namens W.A. Ppie :yum:
3 likes