Dat is nog best veel! (Kinderen)
Denk dat dat aantal fors lager zal zijn als echt alle kinderen getest zouden worden, en dat is niet zo, zeker de allerkleinste worden niet getest en dat is ook prima. Maar daardoor zie je wel een vertekend beeld denk ik bij kinderen. @Ovenschaal
Ja gĂȘnant, maar vind het ook zielig, zou het echt zo kut vinden als je zo in het nieuws kwam⊠Zeker gezien het een menselijke fout is van één of twee assistentes waarschijnlijk, hoe moeten die zich voelenâŠ
Oke even he. Als 1 op 400.000 overlijdt door astra zeneca. Zou dat als je t heel nederland geeft 43 personen zijn. Maar de afgelopen maanden is het aantal doden per dag vaak hoger geweest dan 43. Nu pas sinds een paar weken door die vaccins dat t iets lager ligt maar vaak nog rond de 30 per dag. Dan is t toch raar om alles weer stop te zetten of mis ik nu dingen? Of zijn die dagelijkse doden oude mensen en is dat âniet ergâ maar als wat jongere mensen t risico lopen wel? Er zijn ook 10 vrouwen onder de 40 dood aan corona gegaan en nog eens 34 tussen de 40 en 50. Mannen nog meer.
Sorry ben die pandemie gewoon zat en geirriteerd dat de oplossing zo traag gaat. En ja we mogen blij zijn dat er een vaccin is maar toch.
Hahaha bedankt hiervoor. Dit zet mijn angst voor het vaccin weer even heel erg in perspectief en ik word er rustiger van. Ik hou ervan hoe andere mensen zo nuchter na kunnen denken <3
Nou ja ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat het woensdag weer doorgaat en dat ze gewoon door blijven prikken voor wie wil, mensen kunnen die keuze toch ook voor zichzelf maken? Ik neem het mini risico wel op de koop toe als dat betekent dat ik volledig gevaccineerd ben.
Kijk ik kan niet ontkennen dat ik als een angstige paasei rond zal lopen de 2 weken erna want uiteraard ben ik die ene van 400.000. Maar ben toch echt bereid t risico te nemen. Denk dat t risico dat ik aangereden wordt op mn fietsie groter is.
Er waren weer nieuwe gevallen gemeld en nu ook binnen Nederland, en omdat het medicijn nog zo nieuw is, is het dan protocol om weer opnieuw te gaan onderzoeken of het verband houdt of niet. Dat is alleen maar goed.
Het is daarnaast een politieke keuze of je het prikken dan telkens stil legt tijdens zoân onderzoeksperiode of gewoon doorgaat tot echt bewezen is dat het risico te groot is.
Naja wij zijn dus een super voorzichtig landje. đ„Č
Goeie column van âonze Nederlander in Londenâ. Levi kom terug en wordt minister aub. Donât care welke partij je stemt.
Je kan voor dit soort zaken altijd de blauwe lijn bellen, de niet-dringende lijn van de politie. Heb ik gisteren ook gedaan omdat het maar bleef duren en een half uurtje later was de politie ter plaatse.
Ik heb lang getwijfeld omdat het toch klikken blijft maar fuck it de stilte daarna was heerlijk.
Pff ik ben een beetje teleurgesteld in die sneltesten die je nu kunt kopen. Volgens het RIVM zijn die maar iets van 60 Ă 70% betrouwbaar. Ik weet niet of daar zowel valsnegatieven als valspositieven in worden meegenomen, maar ik lees vooral dat de testen slecht corona kunnen detecteren in het begin en eind van de besmetting (wanneer er weinig virusdeeltjes zijn). Dus dan ga ik er vanuit dat die 30-40% foutieve resultaten met name valsnegatieven zijn. Ik hoopte dat we met die tests misschien weer eens geliefden konden knuffelen en dergelijke, maar het lijkt mij dat ze helemaal niet zo geschikt zijn voor zulk individueel gebruik?
Ja klopt. Als je keihard snottert is zoân test waarschijnlijk wel betrouwbaar, maarja dan zou je alsnog thuis moeten blijven. De vraag is wel dat wanneer zoân sneltest negatief zegt, en de PCR zegt positief, hoe besmettelijk je dan werkelijk zal zijn, waarschijnlijk niet zo. Maarja, dat is dus nog onderwerp van onderzoek.
Ja, het RIVM zegt dat je de zelftest alleen kunt gebruiken als je geen symptomen hebt. Maar als die zowat alleen goed is om full blown corona te herkennen schiet dat toch niet op Ik ben bang dat veel mensen gaan denken dat ze zich na een negatieve zelftest niet meer aan de regels hoeven te houden en dat weer gaat zorgen voor nieuwe besmettingen⊠Zucht.
Als je géén symptomen hebt? Vaag. Want als je na contactonderzoek na die 5 dagen moet testen bij de GGD dan móet je juist een PCR? Omdat je dan twee dagen voor start klachten al een positieve test daarmee zou kunnen hebben en met een antigeentest (sneltest) niet.
Idd, ik denk eigenlijk ook dat zoân zelftest wel veel van mensen vraagt en dat niet iedereen daarmee om kan gaan.
â
En om terug te komen op mijn post van gisteren, de vriendin in kwestie heeft inderdaad corona dus man en ik zijn in quarantaine nu. We mogen morgen testen. Ik hoop heel erg dat het meevalt maar stress m wel.
Oh, mag ik hier meteen iets over vragen? Ik moet dus morgen testen nav BCO en een van de vragen bij het maken van de testafspraak is of je de test inplant omdat je uit het BCO bent gekomen. Nu is er een GGD-locatie hier in de buurt (Jaarbeurs Utrecht) die vaak snellere uitslagen geeft, is dat dan aan de hand van een antigeentest - en zou je die dus niet moeten krijgen als je uit BCO gerold bent?
Je moet idd een PCR krijgen met de bijbehorende lange wachttijd op uitslag als je geen klachten hebt en vanwege BCO moet testen. Maar gaat wel eens mis begrijp ik.
Oh hmm, dank voor je reactie en goed dat je het zegt! Misschien dan toch maar een afspraak maken bij een van de gewone teststraten ipv de super-de-luxe, haha.
Volgens mij voor BCO en prio-testen niet, maar weet ik niet zeker eigenlijk!
Maar als je hebt ingevuld BCO dan zou de GGD je âvanzelfâ naar de juiste testplek moeten leiden hoor! Zou niet zo moeten zijn dat je zelf moet uitzoeken of je daar wel terecht kan.