Caronatopic #9

Ik werk dus al ruim een jaar met Coronapatienten op de cohort, SEH en ic. En snap idd ook niet hoe het mogelijk is dat deze frontlinie zorgmedewerkers die echt 24/7 alleen maar coronapatienten zien nog steeds geen vaccin hebben. Zij hadden echt als eerste een vaccin moeten krijgen. Voor alle oudjes in het verpleeghuis. Ik ben ook pas afgelopen vrijdag ingeënt, maar nog steeds missen wat medewerkers (van artsen tot aan radiologiemedewerkers) het vaccin.

7 likes

“Negatieve coronatest vanaf dinsdag vereist bij reis van Nederland naar Duitsland”
Wanneer alle Duitsers weer retour zijn naar Duitsland. Lekker hypocriet.

8 likes

Huisgenootje had klachten, liet zich testen, negatief.
Vertrouwt t niet, blijft voor zekerheid in quarantaine en ja hoor, nu, 3 dagen later positief. Ben blij dat diegene niet (zoals van GGD wel mocht na negatieve test) uit quarantaine is gegaan. Inmiddels zijn de klachten gelukkig weer over bij diegene, dat is wel fijn, dat het geen heel ernstig ziekteverloop was

4 likes

Ik volg haar ook en vond het ook sneu! Volg haar nu sowieso graag omdat ze de ernst van Corona bespreekbaar maakt en ik dat heel goed vind met zo’n platform en ook haar achtergrond als arts waardoor ze echt weet waar ze het over heeft.

Ze had laatst gezegd dat ze nog niet ingeent was (collega’s vgm wel) maar vlak daarna maakte ze bekend zwanger te zijn dus dat zou bij haar de reden kunnen zijn? Weet ik natuurlijk niet zeker.

Voor die laatste categorie zijn toch juist die zelftests uit de drogist bedoeld, het lijkt me een beetje onzinnig om zonder aanleiding daarvoor de landelijke testcapaciteit te gaan belasten.

3 likes

Het punt dat ik de hele tijd probeer te maken komt niet over merk ik.

1 like

Dat bedoelt ze toch ook niet. Maar sommige mensen gaan naar het strand ofzo en dan zeggen HUH het is hier zo druk!!!
Dat is heel iets anders dan dat je om broccoli gaat in de supermarkt en het daar ineens druk is

3 likes

@Ovenschaal @Broodrooster @Dombo

Thnx voor jullie reacties nog. Maakte me er daardoor wel minder zorgen om. So far so good. Geen klachten. :slight_smile:

2 likes
  • Ja
  • Nee
  • Alleen als; licht toe

0 stemmers

Zou jij nu met een groep van 8 mensen waaronder 2 kinderen samenkomen? Van de 6 volwassen hebben er 2 corona gehad, 2 zijn volledig ingeënt, 1 heeft 1 prik gehad en de laatste volwassen nog helemaal niks.

? Nee want dat is niet toegestaan.

23 likes

Maar weet je van te voren wat je krijgt dan? Volgens mij niet toch. Ik vind t ook eng dat mijn moeder m misschien krijgt. Maar zelf zou ik m zo nemen. Volgens mij wil ze m nog wel. De kans op ernstig verloop bij corona is groter denk ik dan maar.

1 like

Ik begin nu opeens te twijfelen, maar volgens mij stond het bij mijn oma wel in haar uitnodigingsbrief (via de GGD).

Overigens worden twee ouders van verschillende vrienden van mij in de categorie 60-65 komende week gevaccineerd in Amsterdam, @grace jij vroeg daarna pas geleden toch? Via de huisarts allebei wel.

3 likes

Ik snap niet eens hoe dit een vraagstuk is eigenlijk, en nog minder dat zoveel mensen hier ja op stemmen :confused:

11 likes

Volgens mij stond (staat?) het juist níet in de standaard RIVM oproepbrief, welk vaccin je krijgt. Wat ik ook best bijzonder vind. En in de oproepkaart die ons huisartsensysteem automatisch maakt stond het ook niet, maar ik vond dat raar en niet zo netjes en heb daarom zelf een brief gemaakt.

@Whoopdidoo @midheavenmoon @Chuckie

3 likes

Hmmm gek inderdaad! Misschien herinner ik het me dan verkeerd of had m’n moeder die informatie toch ergens anders vandaan getoverd, dat zou ook nog wel kunnen.

1 like

Ik vind 15% nog wel meevallen eigenlijk als je je bedenkt dat de helft van forummers zich überhaupt niet aan de regels houden

1 like

@midheavenmoon @Ophelia
Misschien helpt het om hen dit te laten lezen?
Ik vond het een bijzonder relativerend artikel en die trombose-experts zijn dus ook woedend over hoe onverantwoord de overheid nu mensen angst aanjaagt.

7 likes

Ja, maar alleen als er 4 of 5 volwassenen uit 1 huishouden zijn. Ik negeer de regels voor mezelf (gevaccineerd) ook in die mate dat we met z’n tweeën bij mijn ouders op bezoek gaan ipv alleen, als mijn broertje met vrouw en kinderen nog thuis zou wonen zou dat voor mij niet anders worden.

Nouja… Ik weet niet of je zelf een gezin hebt? Ik kan nu de moraalridder gaan uithangen maar met kleine kinderen kan het lastig zijn.
Het is niet meer realistisch om ruim een jaar niet op bezoek te gaan bij ouders (oma en opa).
Dus ik snap de verbazing niet zo.

5 likes

Deze vraag gaat over 6 volwassenen? Wat heeft dat met kleine kinderen te maken?

7 likes