Ah thanks Ik ga het morgen meemaken!
Sorry als het straks toch niet klopt, blame Hugo, not me.
Die tijden zeggen inderdaad niet alles, mijn ziekenhuis gebruikt verschillende apparaten en de snelste PCR heeft een doorlooptijd van 51 minuten tijdens kantoortijden, we hebben ook ‘gewone’ PCR, die staat op een andere locatie en die uitslag komt meestal pas de volgende dag. Dus dat je de uitslag bij de GGD na 2 uur krijgt kan ook betekenen dat ze daar in de buurt zo’n fancy PCR-apparaat hebben staan waar de microbioloog van gaat kwijlen, niet per se dat je een antigeentest hebt gekregen.
Toch wel gek he, begin febr. zegt onze hugo: “scholen veilig open en sneltests voor personeel”.
Nou grote vriend: 1.veilig??? (Nee, het is niet veilig, wel noodzakelijk. Maar zeg dan nirt dat het veilig kan). En ergste: 2. Die sneltests zijn nooit gekomen…
Oh grapje, half april komen ze beschikbaar voor personeel om zich preventief (zonder klachten) te testen. 2 weken nadat ze in de winkels liggen voor particulieren???
Hoe dan?
Dit vind ik echt schrijnend.
Hopelijk krijgt de zorg veeeeel meer betaald voor al het werk dat ze voor ons doen. En de werkomstandigheden. En niet een skeere eenmalige €1000 sorry hoor.
@Lentex denk dat die in de winkel niet zo snel komen te liggen alles is altijd zo vertraaaagd.
Mijn vader heeft ook zelftesten gekocht. Van een merk waarvan ik geen reviews kan vinden. Dus heb hem maar op het hart gedrukt altijd ook een test bij GGD te doen als ie klachten krijgt die aanhouden.
Het zal wel ergens in het midden uitkomen, want er zal nu ook al een groep zijn die naar de teststraat gaan en wachten op een uitslag nu te omslachtig vinden en dat niet doen, die dan misschien wel willen testen met een zelftest.
Mag ik een arts of assistente in pb een foto van een plekje op mijn lijf sturen? Heb er nu een paar en weet niet zo goed wat ik er mee moet. Volgens mij zijn het puntbloedinkjes
Het kenmerkende van puntbloedingen is dat je ze niet kunt wegstrijken, je kunt met een glas op het plekje duwen, als je dan (door het glas) ziet dat het plekje verdwijnt is het geen puntbloeding, als het precies hetzelfde blijft misschien wel.
Je mag me ook een foto sturen hoor, maar zonder dit te doen kan ik ook niet zoveel aan die foto zien.
Er ging heel lang een gerucht dat ie wel via de PvdA VWS minister zou worden als de PvdA die mocht aanleveren volgens mij, maar die situatie heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan :”)
Mijn broertje woont op Ameland en het stikt er nu van de toeristen. Super druk in de supermarkten. Hele gezinnen die naar binnen gaan.
Er zijn ook heel veel mensen die verbaasd zijn dat daar geen restaurants open zijn.
Er kwamen gister mensen aan in het hotel en die vroegen welk restaurant ze moesten zijn en toen ze vertelden dat alles dicht was zijn ze weer naar huis gegaan.
Het is toch ongelofelijk, haha jezus onder welke steen leven mensen toch.
haha wauw
Hahaha onder welke steen leven die mensen? Gister ook zoiets in een winkel waar ik was. Medewerker vraagt aan persoon die naar binnen loopt of ze een afspraak heeft. ‘Nee, moet dat dan?’
Edit: ik typ wel haha maar eigenlijk vind ik het om te janken
Eigenlijk bedoel je dus godvrdomm!
Die leven normaal onder een Hunebed en maken jaarlijks 1 grote wereldreis naar een van de Nederlandse eilanden.
Dat @Merrow ‘Nee, moet dat dan?’ doen ze veelal strategisch en dan lekker lopen stampvoeten en hopen dat je alsnog maar binnen mag.
Sinds wanneer is zogenaamd iets niet kunnen herinneren strategisch? Oh wacht…
Ja zo gaat het op mijn werk de hele dag. We hebben de ingang geblokkeerd, zodat mensen niet zomaar door kunnen lopen en mensen hebben dan echt zoiets van: “Huuuuh zijn jullie niet open???” Echt onder welke fucking steen hebben die mensen geleeft sinds december. Of als je vraagt of ze een afspraak hebben: “Kan ik die nu ook maken zodat ik naar binnen kan???” En dan moet ik ze dus ook gewoon binnen laten van mijn baas, want die is bang dat hij anders omzet misloopt. Vind ik echt lullig ook voor mensen die wel de moeite doen om een afspraak te maken
Haha, werk zelf in een winkel en hoe vaak we dit de afgelopen dagen gehad hebben niet te doen
Mensen staan echt mega verbaasd voor
de ingang met grote ogen: echt!? Moet ik een afspraak maken? Ja Gerda dat moet al weken …
Hi. Ik werk bij de GGD jaarbeurs, je kan bij de ingang aangeven dat je een PCR test wilt ivm BCO.
Je kan overigens (antigeen of pcr) bij paviljoen A of B terecht! Wellicht tot morgen