Hee wat fijn dat je reageert! Thanks! We hebben inmiddels de GGD gebeld voor een afspraak en kwamen toevallig bij een andere locatie uit. Maar dit is goede info! Werk ze morgen
Bij de jaarbeurs is trouwens inderdaad in de tent zelf een lab, waardoor de uitslag (antigeen of pcr) sneller binnen is. Alsnog zeggen we bij pcr altijd binnen 48 uur, vooral om onszelf in te dekken
Ik vind het zo gek hoe het nu allemaal gaat. Stel er wordt woensdag besloten dat er weer geprikt mag worden met AZ is het draagvlak toch totaal weg? Pfff
Haha ja, mijn man moest laatst bij de Jaarbeurs en tegen hem werd gezegd dat hij moest uitgaan van 24 uur maar dat de uitslag er vaak wel binnen een paar uur was. Cool dat jullie een eigen lab hebben
Wij hebben dus al een jaar (!!!) dat je bij ons alleen naar binnen mag als je een afspraak hebt of als er vooraf telefonisch contact geweest is, er staat een gigantisch bord bij de ingang met nogmaals die mededeling, en NOG lopen mensen als een kip zonder kop naar binnen “om iets te vragen”.
Vorige week was ik op Texel. Was heel even in een dorpje daar om naar een slijterij te gaan. Nou daar waren de winkels gewoon open. Het was, vond ik, ook best wel druk. Gewoon allemaal mensen die zo overal naar binnen gingen en niemand die iets vroeg, kon gewoon. Vond het ook echt bizar. Ben snel weggegaan. Werd ook gewoon niet lekker van die mensen die ik zag.
Op Texel gelden geen Corona regels. Was vorige zomer ook. Alle restaurants gewoon normaal open (zonder tafeltjes weg te halen), uitgaanscentra? Wat is dat? Een maximum?
Toilet hokjes? Huh, moet daar iets mee? Max personen? Desinfectie bij de deur, wat?
Iedereen die er als toerist naartoe gaat draagt er zelf ook aan bij.
Ik vind het zo apart telkens als mensen zeggen “Ik was insert locatie en het was ZO druk niet normaal, echt belachelijk, mensen hebben schijt aan de regels!”. Uh…je was er zelf 1 van.
Je snapt zelf neem ik aan wel dat ik die mensen niet bedoel.
De mensen die roepen “Ja, ik moest even naar de stad om dit of dat te halen op de markt, nou het was ZO druk, belachelijk” die bedoel ik.
In mijn regio is de teststraat sowieso megasnel dus ik vind zelftesten echt onzin. Ik heb laatst om 12 uur getest en savonds om 10 uur al de uitslag. Je weet dan ook zeker dat het goed gebeurt en de uitslag betrouwbaar is.
Wat ik me ook afvraag, is het heel bezwaarlijk als mensen voor de zekerheid zich laten testen, bijvoorbeeld als ze op visite gaan bij oma? Op die manier voorkom je namelijk wel mogelijk een besmetting maar ik weet niet hoe druk de teststraten/laboratoria e.d. het nu hebben en wat het ons als land kost.
Door dit soort opmerking heb ik echt het gevoel dat ik mij moet gaan verantwoorden waarom ik ergens naartoe was wat niet mijn eigen huis was. Soms wordt je toch ook overvallen dat het ergens opeens drukker is als wat je vooraf verwacht.
Ik werk dus al ruim een jaar met Coronapatienten op de cohort, SEH en ic. En snap idd ook niet hoe het mogelijk is dat deze frontlinie zorgmedewerkers die echt 24/7 alleen maar coronapatienten zien nog steeds geen vaccin hebben. Zij hadden echt als eerste een vaccin moeten krijgen. Voor alle oudjes in het verpleeghuis. Ik ben ook pas afgelopen vrijdag ingeënt, maar nog steeds missen wat medewerkers (van artsen tot aan radiologiemedewerkers) het vaccin.
“Negatieve coronatest vanaf dinsdag vereist bij reis van Nederland naar Duitsland”
Wanneer alle Duitsers weer retour zijn naar Duitsland. Lekker hypocriet.
Huisgenootje had klachten, liet zich testen, negatief.
Vertrouwt t niet, blijft voor zekerheid in quarantaine en ja hoor, nu, 3 dagen later positief. Ben blij dat diegene niet (zoals van GGD wel mocht na negatieve test) uit quarantaine is gegaan. Inmiddels zijn de klachten gelukkig weer over bij diegene, dat is wel fijn, dat het geen heel ernstig ziekteverloop was
Ik volg haar ook en vond het ook sneu! Volg haar nu sowieso graag omdat ze de ernst van Corona bespreekbaar maakt en ik dat heel goed vind met zo’n platform en ook haar achtergrond als arts waardoor ze echt weet waar ze het over heeft.
Ze had laatst gezegd dat ze nog niet ingeent was (collega’s vgm wel) maar vlak daarna maakte ze bekend zwanger te zijn dus dat zou bij haar de reden kunnen zijn? Weet ik natuurlijk niet zeker.
Voor die laatste categorie zijn toch juist die zelftests uit de drogist bedoeld, het lijkt me een beetje onzinnig om zonder aanleiding daarvoor de landelijke testcapaciteit te gaan belasten.
Het punt dat ik de hele tijd probeer te maken komt niet over merk ik.
Dat bedoelt ze toch ook niet. Maar sommige mensen gaan naar het strand ofzo en dan zeggen HUH het is hier zo druk!!!
Dat is heel iets anders dan dat je om broccoli gaat in de supermarkt en het daar ineens druk is
@Ovenschaal @Broodrooster @Dombo
Thnx voor jullie reacties nog. Maakte me er daardoor wel minder zorgen om. So far so good. Geen klachten.