- Ja
- Nee
- Alleen als; licht toe
0 stemmers
Zou jij nu met een groep van 8 mensen waaronder 2 kinderen samenkomen? Van de 6 volwassen hebben er 2 corona gehad, 2 zijn volledig ingeënt, 1 heeft 1 prik gehad en de laatste volwassen nog helemaal niks.
0 stemmers
Zou jij nu met een groep van 8 mensen waaronder 2 kinderen samenkomen? Van de 6 volwassen hebben er 2 corona gehad, 2 zijn volledig ingeënt, 1 heeft 1 prik gehad en de laatste volwassen nog helemaal niks.
? Nee want dat is niet toegestaan.
Maar weet je van te voren wat je krijgt dan? Volgens mij niet toch. Ik vind t ook eng dat mijn moeder m misschien krijgt. Maar zelf zou ik m zo nemen. Volgens mij wil ze m nog wel. De kans op ernstig verloop bij corona is groter denk ik dan maar.
Ik begin nu opeens te twijfelen, maar volgens mij stond het bij mijn oma wel in haar uitnodigingsbrief (via de GGD).
Overigens worden twee ouders van verschillende vrienden van mij in de categorie 60-65 komende week gevaccineerd in Amsterdam, @grace jij vroeg daarna pas geleden toch? Via de huisarts allebei wel.
Ik snap niet eens hoe dit een vraagstuk is eigenlijk, en nog minder dat zoveel mensen hier ja op stemmen
Volgens mij stond (staat?) het juist níet in de standaard RIVM oproepbrief, welk vaccin je krijgt. Wat ik ook best bijzonder vind. En in de oproepkaart die ons huisartsensysteem automatisch maakt stond het ook niet, maar ik vond dat raar en niet zo netjes en heb daarom zelf een brief gemaakt.
Hmmm gek inderdaad! Misschien herinner ik het me dan verkeerd of had m’n moeder die informatie toch ergens anders vandaan getoverd, dat zou ook nog wel kunnen.
Ik vind 15% nog wel meevallen eigenlijk als je je bedenkt dat de helft van forummers zich überhaupt niet aan de regels houden
@midheavenmoon @Ophelia
Misschien helpt het om hen dit te laten lezen?
Ik vond het een bijzonder relativerend artikel en die trombose-experts zijn dus ook woedend over hoe onverantwoord de overheid nu mensen angst aanjaagt.
Ja, maar alleen als er 4 of 5 volwassenen uit 1 huishouden zijn. Ik negeer de regels voor mezelf (gevaccineerd) ook in die mate dat we met z’n tweeën bij mijn ouders op bezoek gaan ipv alleen, als mijn broertje met vrouw en kinderen nog thuis zou wonen zou dat voor mij niet anders worden.
Nouja… Ik weet niet of je zelf een gezin hebt? Ik kan nu de moraalridder gaan uithangen maar met kleine kinderen kan het lastig zijn.
Het is niet meer realistisch om ruim een jaar niet op bezoek te gaan bij ouders (oma en opa).
Dus ik snap de verbazing niet zo.
Deze vraag gaat over 6 volwassenen? Wat heeft dat met kleine kinderen te maken?
Heb van familie daar inderdaad nog niks gehoord over vaccinaties (en mijn moeder in Amsterdam zelf ook niet), maar deze dingen zijn allemaal echt van de laatste drie dagen en daarvoor was het steeds niks dus ben hoopvol!!
Mijn mams is 64 woont in NH (net onder amsterdam) en heeft een oproep gehad. Paps boven de 65 nog niet!
Huisartsen in Noord-Holland hebben de vaccins pas net binnen volgens mij, of ze komen begin deze week, en per praktijk mag je je eigen plan maken, dus kan wel wat variëren onderling. En nogmaals: gaat qua leeftijd nu alleen om 1956 en 1957, uitgebreid naar 1958, 1959 en 1960.
Dat is een totaal andere situatie dan deze. Je kunt prima met 1 ouder en de kinderen op bezoek bij opa en oma, geheel volgens de regels. Bovendien geldt deze regel geen jaar maar ‘pas’ 2 maanden, dus dat je al een jaar niet naar opa en oma zou kunnen is gewoon niet zo. Ik ga ook al maanden niet samen met mijn vriend op bezoek bij onze ouders. En dit voorbeeld gaat over 8 mensen notabene /6 volwassenen (die vermoedelijk uit meerdere huishoudens komen).
Ik kan er ook best een beetje begrip voor opbrengen als het lastig is om in je eentje met kleine kinderen de reis te maken ofzo en dan maar samen als 1 huishouden gaat in uitzonderlijke gevallen maar dit voorbeeld lijkt er meer op alsof mensen uberhaupt geen ene fuck geven en een beetje hun best proberen te doen.
Het verbaast me ook op social media dat iedereen gewoon met de hele familie is dit weekend? Het lijkt net alsof corona niet bestaat, zie echt tafels die voor 10 man zijn opgedekt en hele vriendengroepen die samen zijn nu??
Ik snap maar niet hoe we in juli allemaal gevaccineerd moeten zijn als we nu nog steeds met 65+ers bezig zijn. Dat halen we toch nooit??
haha binnenkort heeft niemand meer een actieve herinnering aan 1 juli en wordt het gewoon 1 oktober zoals de Jonge (perongeluk) had getweet