Nou ik heb de datum in mijn geheugen gegrift het was eerst zelfs juni maar die geloofde ik direct al niet
Vraagje (misschien weet niemand dit hoor) maar mijn bff en ik hebben 1 prik astra gehad, hoe gaat dit nu verder?
Ja idd dit staat bij mân mamma:
â U heeft aangegeven dat u in de afgelopen 6 maanden positief getest bent op corona. Daarom krijgt u eenmalig een injectie met het Comirnaty-vaccin van BioNTech/Pfizerâ.
Ik snap het ook niet, maar wij hebben als huisartsen wel min of meer een akkoord moeten geven dat STEL DAT er straks in mei-juni ineens 6 miljoen vaccins ofzo tegelijk voorradig zijn, dat we dan een week of twee weken sluiten (hoe dan, ja door de HAP ook overdag enkel spoedzorg te laten doen, is het idee) en als een dolle gaan mee vaccineren.
Dit was echter een zeer onwaarschijnlijk scenario, maar we moesten er wel al klaar voor zijn. En ze noemen dit het Elfsteden-scenario en ik snapte niet waarom, maar volgens mijn collega omdat we dan als Nederland volledig in de ban zijn van het vaccineren en alles in het teken staat van vaccineren, net als dat er een Elfstedentocht zou zijn. Weet niet of dit klopt.
Nog onbekend, maar ik ga er nu vanuit dat je âgewoonâ na 12 weken weer opgeroepen wordt door je huisarts voor de tweede.
Elfsteden-scenario want heel Nederland hoopt erop maar het gaat nooit door?
Ik heb als enige geen vaccinatie op mijn werk en nu zijn we aan het versoepelen en alles weer op locatie etc en heb ik over 2 dagen ook nog eens een teamdag met 20 collegaâs inclusief diner en borrel.
Iedereen super verbaasd dat ik liever niet mee ga. Je zou denken dat mensen de juist met corona werken toch begrijpen dat ik me hier niet prettig bij voel?
Maar mega veel mensen (ziekenhuizen, het leger) hebben allemaal aangeboden te helpen en dat hoefde allemaal niet? Waarom moeten jullie dan als een idioot aan het werk als er zoveel meer mensen beschikbaar zijn??
Ja maar dat idee is er vanaf januari al maar echt in de lift zitten we nog steeds niet.
Maar dit mag toch ook nog gewoon nog steeds niet?! Bizar zeg. Ik hoorde van onze arts in opleiding dat zij vorige week zelfs nog uit een onderwijsgebouw waren weggestuurd inclusief opleiders, omdat ze met 14 mensen in een lokaal zaten wat âveiligâ is voor max 12 mensenâŠ
Ik dacht dat zulke teamdagen nog helemaal niet mochten! Bij ons geldt in het ziekenhuis bij de overdrachten nog steeds zoveel mogelijk op eigen kamer met zoom inloggen
Edit wat @Krabsalade dus aangeeft. Bij ons is het ook Max 12 als dat ruimte zo is aangeven en bij ieder meer wordt je op je vingers getikt.
Ik denk omdat wij de medische informatie hebben en al die andere partijen niet?! Vind het ook bijzonder, maar lijkt me ook best vet.
We krijgen in het 2e kwartaal wel veel meer vaccins erbij. Plus dat alle gezonde en mobiele mensen veel sneller geprikt kunnen worden omdat die massaal in een sporthal kunnen, terwijl de eerste groep best langzaaam ging omdat die ouderen door de huisarts of in hun instelling gevaccineerd moesten worden, dus dat gaat ook gewoon trager.
Als je mobiel bent gaat vaccineren echt net zo traag/snel als je 25 bent of 85, gezien je toch die 15 minuten observeren hebt. Of je nu sprintend of met je rollator schuifelend de GGD betreedt, je kunt niet meer mensen per uur inplannen.
Alles waar je echt naar de mensen toe moet gaat idd niet zo snel en is omslachtiger.
Alles is afhankelijk van de voorraad. GGDâs geven aan dat ze fors kunnen opschalen, dussss kom maar met die vaccins en geef in godsnaam weer een GO voor AstraZeneca!
Nee het slaat ook echt helemaal nergens op, er is dan een activiteit buiten in groepen van 5 met afstand zodat het corona proof is. Maar daarvoor en daarna wel allemaal samen in de autoâs en aan tafel zitten lunchen en dineren
Baal gewoon dat ik weer de zeikerd ben die dan blijkbaar als enige niet wilt.
Haha, ja ik snap dat het niet gaat om dat je persoonlijk sneller bent maar om de locatie en het hele proces idd! Dus doelde vooral op alle ouderen die niet door de ggd zijn ingeënt maar op locatie, als we alleen nog de niet-risocogroepen over hebben gaat dat dan toch sneller per leeftijdsgroep.
Maar goed, hopelijk komt Janssen ook snel en kunnen we al die naalden erin jassen (of nouja we, jullie)
Nouja de GGD heeft nu ook niet op die âlangzameâ groepen hoeven wachten, want daar heeft de GGD helemaal niets voor gedaan, daar hebben de Nederlandse huisartsen en de instellingen zelf allemaal voor mogen zwoegen. Daarom ben ik er niet van overtuigd dat het om dĂe reden nu sneller zal gaan.
Edit: de enige reden dat het sneller kan is naar mijn idee dus meer vaccins voor handen hebben.
Ja geantwoord want âneeâ zou in mijn geval hypocriet zijn: ik sta dagelijks in een klas met 33 kinderen van 11-12 jaar en afstand houden is onmogelijk in een volgepropt klaslokaal. Bij sommigen worden thuis gewoon feestjes gegeven. Een aantal kinderen zijn positief getest
Ook sta ik regelmatig in volgepakte treinen en bussen en loop ik in de supermarkt met nog heel veel anderen.
Jammer, het klonk wel logisch in mijn hoofd maar zo niet nee haha. Nouja dan maar hopen op flink veel vaccins!
Nee maar dat doe ik ook niet echt, ik zoek dat in mijn vrije tijd niet op. Toch voelt het voor mij als âliegenâ als ik zou zeggen dat ik me 100% aan de regels houdt. Vanwege mijn onveilige werksituatie vermijd ik wel contact met risicogroepen zoveel mogelijk.