Caronatopic #9

Ik merk deze gedachtegang echt bij zooooooveel mensen en ik word er helemaal krankjorum van.

Trouwens, nog een redenatie waar echt de stoom van uit m’n oren kwam: vrienden die “op zich best wel” zich aan de maatregelen houden maar “niet altijd heel erg nauw” (niet mijn woorden), oftewel met enige regelmaat met te veel binnen samenkomen en niet op de afstand letten, niet op aparte bakjes, en meer van dat, en zij zeggen: “ja we doen het al een jaar zo, en niemand van ons heeft nog corona gehad, dus dat ligt echt niet aan mazzel.”

Ik zei toen dat dat wel degelijk aan geluk ligt want stel dat iemand van hen wél ergens besmet raakt, al is het in de supermarkt, heb je het zo in een mum van tijd verspreid door je hele netwerk. En zij zeiden “in de supermarkt heb je een mondkapje op, daar kan je niet besmet raken” en ik zei dat dat onzin was, en nu hebben we ruzie.

Edit: maar ik zit er wel serieus mee, het is zo moeilijk om in discussie te gaan als je argumenten (feiten???) aan dovemansoren gericht zijn.

7 likes

Ja dat is wel zo. Toch kom ik op mijn werk ook met heel wat collega’s in contact. Dan proberen we afstand te houden maar dat lukt lang niet altijd. Ik heb mijn antwoord inderdaad op mijn werk gebaseerd.

1 like

Corona waar? Mijn man en ik waren gisteren ook uitgenodigd om de verjaardag van schoonzus te vieren, samen met pakweg 15 andere volwassenen gasten.
Ik ben zwanger dus ga sowieso geen risico nemen, maar man had dus gezegd van nee we komen niet en hoezo gaan jullie een verjaardag vieren met zoveel mensen want regels? Kreeg hij als antwoord terug yolo.

Ja yolo lekker kort ja en yolo blijf dan ook uit het ziekenhuis als er wat is. Zag bijvoorbeeld bij josh v ook een paastafel gedekt met 15 stoelen ofzo. Heb daardoor echt het idee dat ik overdreven streng doe ofzo?? Maar dat is niet zo, maar het is meer vind het onbegrijpelijk dat iedereen zo samenkomt.

4 likes

Ja maar dat zijn toch collega’s (en dus noodzakelijke contacten want je moet toch naar je werk) die je onvermijdelijk tegenkomt, dat vind ik heel wat anders dan bewust afspreken met 8 mensen waar de poll over gaat.

1 like

Ik vind het ook belachelijke hoeveel 'infuencers ’ zich niet aan de regels houden. Zorgt er ook voor dat hun volgers dat ook veel minder doen.

5 likes

Echt naar :frowning: Ik weet gewoon niet meer wat ik erop moet zeggen. Ik ken mensen die hartstikke nauwkeurig met de maatregelen waren omgegaan en toch besmet raakten. Mensen die hartstikke nauwkeurig met de maatregelen omgingen en op de IC belandden en gestorven zijn. Dat ligt dan zeker ook niet aan pech?
Maarja, als je het “gewoon niet gelooft”, wat kan ik nog zeggen… Ik voel me echt vereenzamen lol.

Edit: want de discussies gaan dan natuurlijk over concrete maatregelen en dat//of ze onzinnig, overdreven of niet effectief zouden zijn, de overheid doet het fout, en dan kan ik aankomen met “ja maar jij bent geen viroloog, de overheid wordt geadviseerd door hele teams met experts” etc, en zij zeggen dan “ja en verschillende experts zijn het ook niet unaniem eens” en dan ben ik alweer uitgeluld godverdomme.

4 likes

Ja, “maarja ik ben jong en gezond dus ik vond dat ik hier wel even risico kon nemen”

:facepalm:

4 likes

Maar is dat niet juist de gevaarlijke groep? Die mensen die covid hadden met enkel een snotneus en 2 dagen keelpijn…

Edit: ik ken haar verder niet dus doe nu de aanname dat zij geen klachten had :see_no_evil:

Moest haar vriend toen niet naar het ziekenhuis ivm flauwvallen en dat toen bleek dat dat door Corona kwam? Was toen ‘nieuws’ omdat het best nog in het begin was en toen nog niet veel bekende mensen positief hadden getest (ook omdat je dus eigenlijk niet zomaar kon testen)

Ik ben vrijdag getest, zaterdag negatieve uitslag gehad.
Donderdag begon ik te niezen en te snotteren, het is nu maandag en ik voel me nog zo beroerd.
Zou het kunnen zijn dat ik te vroeg ben getest? Als je niet weet waar je het heb opgelopen?
Ik zou denk ik alleen via m’n dochter kunnen hebben gekregen, die gaat 2 dagen in de week naar het KDV. Maar die heeft zelf nergens last van.
Of zit ik mezelf nu gewoon gek te maken?

Zou kunnen misschien. Ze raden ook aan om nogmaals te testen als je klachten erger worden. En nogmaals een test kan geen kwaad toch?

Dat laatste denk ik. Als je donderdag al klachten had die bij corona hoorden dan lijkt de kans dat je daarna negatief test erg klein. Ik zou gewoon uitgaan van die test. Je kunt toch ook gewoon griep hebben? Daar kan je best een tijdje goed ziek van zijn.

1 like

Kreeg je eerst klachten en werd je de dag erna getest? Of heb je je eerst getest en kreeg je 6 dagen later klachten? Is me niet helemaal duidelijk wat de chronologische volgorde van de dagen die je noemt is haha

Bij de Jaarbeurs doen ze ook pcr testen. Ik kwam daar aan dan moet je vragen beantwoorden o.a. over BCO als je op 1 van die vragen ja antwoord dan wordt je doorgestuurd naar een van de twee pcr loketten

2 likes

Als je klachten zijn veranderd, dus ook verslechterd zijn. Kun je nogmaals laten testen.

Haha, ja dat is precies de vraag idd. Vandaar onze verschillende antwoorden @Ohappyday. Als de klachten niet zijn veranderd en je bent enkele dagen geleden getest zou ik er vanuit gaan dat je geen COVID hebt. Als je langer geleden getest bent en je klachten later zijn begonnen/verergerd zou ik opnieuw testen.

Edit: vergeet @Velvetbetty te taggen :laughing:

3 likes

Ik zou wel nogmaals testen en als die negatief is het daarbij laten. In het ziekenhuis waarbij we toch vermoeden blijven houden op Corona testen we ook tweemaal en soms zie je idd dat de 2e pas positief is. Mijn broertje heeft nu Corona en ook hij teste 1x negatief (had toen al 24 uur klachten) en pas bij 2e test een aantal dagen erna positief.

1 like

Hij moet zelf een bitch slap

2 likes

Zou kunnen, precies dit had m’n huisgenoot dus afgelopen week. Eerst negatief, toen positief. Nu weet de GGD ook niet echt wat wij als huisgenoten moeten doen (hij zat dus allang in quarantaine, en was niet bij ons, sinds de laatste keer dat hij thuis was is hij negatief getest, en paar dagen daarna in quarantaine dus positief). Nu gaan we voor de zekerheid allemaal toch maar de teststraat in… Wisselende berichten over of dat wel of niet hoeft

2 likes

Wij hadden iemand op bezoek gisteren die doodleuk zei dinsdag ziek te zijn geweest. Koorts en beetje grieperig. Geen test gedaan want het waren geen typische corona klachten. Ik viel bijna van mijn stoel. Koorts is één van de symptomen. Ik werd echt gek, zoiets droppen na een half uur. :pensive: Mag hopen dat het niks is, ik wil écht geen corona krijgen.