Caronatopic #9

Denk dat je ook je tweede vaccinatie krijgt alleen dat het niet dan de Astra zal zijn. (Als Astra word geschrapt) Volgens mij las ik ergens dat in Duitsland de Astra word aangevuld met een pfizer of moderna.

Vraag me alleen af of je dan echt “compleet” bent.

Vandaar ook mijn vraag of je dan “compleet” bent.

En over welke bijwerkingen heb je het? De Astra of de combi cocktail?

Ja precies, ik begrijp je. Ik heb ook 1 dosis Astra gehad. Als de Astra zal worden geschrapt dan zal het wel met een reden zijn. Al denk ik zelf dat het niet geschrapt zal worden. En zo wel dan moeten we gewoon afwachten hoe en wat. Meer kunnen we niet doen. Ze hebben nog 11 weken tot de volgende dosis.

Vind het gewoon weer zo typisch dat vooral vrouwen nu weer de dupe zijn. Ze hebben tijdens het testen van de vaccins alleen globaal gekeken naar de bijwerkingen maar niet naar wat het doet met een man en wat het doet met een vrouw.

15 likes

Net zo dat ze met crash testen van auto’s ook alleen dummies van mannen gebruiken en niet van vrouwen. Dus verbaasd mij niks.

10 likes

Nja bijna alles word alleen op mannen getest. Het verbaasd mij ook niks maar vraag me wel af wanneer er ooit een x verandering in komt.

Het lijkt mij best logisch om dat snel te doen, volgens mij is het super goed te handhaven in de bioscoop of niet? Zolang iedereen veel stoelen tussen zich heeft en bij het kopen van eten genoeg afstand houdt in de rij

Maar ik heb echt geen idee haha

Zoveel dingen zijn goed te handhaven maar die zijn nu ook niet open toch hahah

Sowieso een nutteloze poll, want wij weten niets + het kabinet is ook zo onvoorspelbaar als wat. Elke keer als ze zeggen dat ze iets open gaan gooien onder voorbehoud van cijfers, gaat het uiteindelijk toch niet door :woman_shrugging:

20 likes

oh zit daar ook nog verschil in! ik had in de brief staan met 12 weken moet je de tweede.

Denk dat we gewoon moeten afwachten wat er gaat gebeuren, meer kunnen we helaas niet doen.

och ja… goeiemorgen SoonSoon… :see_no_evil:

2 likes

Ik keek gister een stukje live naar die EMA persco. Maar daar zei die vrouw dat het risico voor mannen even groot is.
En elders stond dat ze niet goed kunnen vergelijken omdat er meer vrouwen dan mannen met AZ zijn ingeeent. Wss omdat het allemaal zorgpersoneel betreft?

1 like

Bij 12 weken is de werking van AstraZeneca het meest optimaal. Een collega van de GGD legde mij uit dat de werkzaamheid op loopt en bij 12 weken op het hoogtepunt zit.

Ja 4 weken lijkt me niet de bedoeling, maar wij doen bijvoorbeeld wel de hele meute weer na 12 weken, maar een klein gedeelte wat uit spillage gevaccineerd is of die uitstel nodig hadden krijgen hem dan na 8-10 weken, anders blijven we bezig en we hebben meer te doen. :sweat_smile:

1 like

3 likes

Bij medicijnonderzoek worden vrouwen ook steevast niet meegenomen. Oa omdat schommelingen in de hormoonspiegels het onderzoek kunnen bemoeilijken. Onbegrijpelijk inderdaad, aangezien vrouwen uiteindelijk wel die medicatie gaan gebruiken (of in dit geval worden gevaccineerd)

12 likes

Ik wil graag een phd doen over dit fenomeen, dat vrouwen stelselmatig benadeeld worden omdat producten alleen voor mannen worden ontworpen, getest en ingesteld. Sluit ook precies aan op mijn studievakgebied. Dus geef het een jaar of 6 en dan kom ik met een oplossing :+1:

50 likes

Ik moet echt dit boek lezen.

10 likes

Als ik dan nog leef dan support ik je graag!

6 likes

Bekijk De waarheid over Eva op: https://www.bol.com/nl/p/de-waarheid-over-eva/9200000132782981?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Bekijk Inferior : The True Power of Women and the Science That Shows it op: https://www.bol.com/nl/p/inferior-the-true-power-of-women-and-the-science-that-shows-it/9200000056256655?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Deze zijn dan ook aanraders. Wel deprimerend.

2 likes

Trouw had een goed artikel over het onderzoek van vrouwen en vaccins

2 likes