Caronatopic #9

Ja de HA zei dat het voor 60+ niet is gestopt en dat ze voorraad hadden en die niet verloren mocht gaan. Dus ze gingen gewoon door. Volgens mij was alleen tot 60 jaar gestopt? Of was alles gestopt?

Alleen mijn vader moet nog even wachten (69) Zijn zus (74) heeft in de gemeente naast hun gemeente wel al een oproep gehad dus hopelijk hij ook snel.

1 like

Maar die activiteiten zijn nog niet onderdeel van die proefevenementen? Ze moeten ergens beginnen en denk dat dit een goede start is.

9 likes

Weet niet hoeveel instellingen er wel vooraf van op de hoogte zijn gebracht? :joy:

“We ontvangen veel vragen over de berichtgeving in de media over de openstelling van ARTIS als testlocatie op de genoemde data 12 tot en met 13 april. We zijn in gesprek met de overheid over de heropening van ARTIS. Echter we hebben hier nog geen concrete afspraken over gemaakt.”

7 likes

De voetbal clubs zijn ook verrast volgens nu

Maar ik zag t zelf ook niet echt aankomen.

Wie is er niet verrast is misschien een betere vraag.

6 likes

Geeft wel de algemen indruk/samenvatting van het corona aanpak vanuit de overheid. :+1:t2:

18 likes

Bij voetbal inside werd het al genoemd door Chris Woerts over publiek bij wedstrijden en toen zat iedereen ook van eeeuh volgt degene die dit heeft bedacht het nieuws niet? En blijkbaar heeft de UEFA als harde eis dat er publiek bij het EK moet zijn. Financieel snap ik het maar het voelt wel een beetje ‘spannend’ ineens zoveel mensen bij elkaar.

De Efteling gaat 1 dag open voor vaste gasten die worden uitgenodigd

Oh dat is raar in een ander nieuwsbericht gaat 't specifiek alleen over 24 april en dat je geen kaarten kan kopen. Goede duidelijke berichtgeving weer :sweat_smile::sweat_smile:

@Vic Haha ik had afgelopen weekend precies hetzelfde. En vandaag hield ik doodleuk het zakdoekje onder mn mond ipv het te gebruiken om mijn neus te snuiten bij de testafname. :laughing:

Ben vandaag dus met vriend en kind getest, ben dit keer wel echt zenuwachtig voor de uitslag. Kleine begon vandaag behoorlijk te hoesten en kreeg net voor het slapen ook nog eens koorts.
Zelf ook zo moe en beroerd. Ben mijn stem zo goed als kwijt, dus ik kan sowieso niet thuiswerken de komende dagen, ben er echt klaar mee nu.

1 like

Nou kak. Ben positief getest.

Waarschijnlijk word ik morgen wel gebeld door de GGD. Maar tot wanneer (hoeveel dagen voor vandaag) moet ik de mensen informeren dat ik positief getest ben?

Update: ondertussen is de site geüpdatet en kan je je achteraf gewoon aanmelden met je wachtwoord/rijksregisternummer :blush:

1 like

Sorry maar snap niet dat mensen dit hopen. Qua menselijk gevoel uiteraard wel. Maar de IC’s liggen het volst sinds 30 april 2020. Oftewel het gaat echt slecht. Veel slechter eigenlijk dan toen we dicht gingen in december. Dus nee ik hoop niet op versoepelingen sorry.
Behalve misschien dingen buiten. Maar dan niet voor grote groepen. En met veel afstand.

12 likes

Ik hoor net op de radio dat 30% van de mensen die corona heeft gehad mentale klachten als angststoornissen ontwikkelen?!! Door neurologische defecten. En ze zijn bang dat het chronisch is.

30%?! Dat is bizar veel :sob: wat is dit ik wil hierdoor echt huilen zeker in combinatie met ‘corona gaat niet meer weg’.

Ik verwacht wel dat dit in ieder geval voor 2021 de norm zal zijn. Al vraag ik me af waar de grens komt. Tot december kon je vrijuit naar musea en was afstand houden goed mogelijk. Ik geloof niet dat het risico op Corona het grootst was om het op te lopen in het Rijksmuseum.

4 likes

Dit zijn ook niet de enige testevents. Maar dat jij er niks in ziet hoeft niet te betekenen dat anderen daar niks in zien.

3 likes

Lowlands komt volgend jaar ook wel weer toch? :woman_shrugging:

Ik kan me zoiets kleins juist beter voorstellen, voelt sowieso ook veiliger denk ik. Al moet 't in principe even veilig zijn allemaal

3 likes

Probeer je niet te druk hierover te maken, het gaat maar om 1 onderzoek uit de VS waar ook nog wel wat op af te dingen is. Zo leidt ziek zijn in de VS tot torenhoge rekeningen en is hun verzekeringsstelsel erg slecht, financiële stress leidt ook tot mentale klachten.

Denk dat het radioitem gebaseerd is op dit artikel, die Maarten Keulemans schrijft sowieso vaak van die paniekzaaiende artikelen over corona.

4 likes

Ooooh thanks. Dat stelt me al gerust. Het leek me al sterk dat dat hier in NL ook gold. En ik vroeg me ook direct af waar de paniekaanvallen dan aan gerelateerd zijn. Want ik ben inmiddels ook in paniek als ik corona al RUIK maar er is niks mis met mijn hersenen :sweat_smile:

2 likes

Mijn broertje heeft corona gehad en is nu weer klachtenvrij. Hij woont bij mijn ouders dus die zijn ook in quarantaine geweest en hebben zich 3x laten testen: gelukkig steeds negatief!

3 likes

Denk dat dit mede komt door het nieuws dat je als gevaccineerde niet meer besmettelijk bent (althans voor een heel hoog percentage, 90%). Voorheen werd het (zo heb ik het onthouden) gebracht als: als gevaccineerde moet je je aan de maatregelen blijven houden want we weten niet of het vaccin werkt tegen verspreiding / besmettelijk zijn.
En nu weten we dat. Dus denk dat mensen daardoor zelf een conclusie trekken.

Edit zo staat het bij de rivm:
Moet ik na vaccinatie nog de coronamaatregelen volgen?

Jazeker. Iedereen die is gevaccineerd moet zich nog steeds houden aan de algemene coronaregels. Vaccinatie beschermt jou tegen ziekte door corona, maar we weten nog niet of iemand die gevaccineerd is toch het virus kan verspreiden.

Vind het niet super gek dat wanneer bekend wordt dat je niet meer kan verspreiden, mensen dan dat soort conclusies trekken :speak_no_evil:.

1 like