Caronatopic #9

Je kunt aan niemand zien of ze gevaccineerd zijn (terecht ook!) dus vind ik het vrij logisch dat iedereen zich nog aan alle geldende regels moet houden.

4 likes

Negatief getest :tada::tada::tada:
Dus waarschijnlijk gewoon reactie op de weersveranderingen

23 likes

Ik snap er echt de ballen van, de besmettingen liepen de laatste weken toch vet op en nu zie ik dat er plannen zijn om van alles te heropenen.

7 likes

Fijn die koppen onder elkaar op nos:
21 april terrassen en winkels open als cijfers het toelaten, en: weer meer coronapatĆÆenten in het ziekenhuis.

Ik houd m’n hart vast…

4 likes

Zoveel mensen op de IC :sob: waarom kijken ze daar niet naar. Is echt niet oke.

2 likes

ā€œALS cijfers het toelatenā€

Yeaaaaaaaaaaah ttfn.

3 likes

Nou ik heb ook m’n eerste test gehad! Werd wakker met een beetje keelpijn en hoesten en misschien ook minder smaak, dus dacht doe het maar gelijk. Nu is het hoesten al afgelopen dus ik ga er van uit dat het niks is. :smiley: Moest zelf het stokje in m’n neus en keel doen, dat was wel even lastig.

Min. 24 uur voordat ik resultaten krijg, tot 3 dagen. Best lang vind ik als ik hoor hoe snel jullie de resultaten krijgen!((ik woon in UK)

Nu net nieuws over Astrazeneca in de UK… het advies is dat mensen onder de 30 een ander vaccin krijgen als dat beschikbaar is in hun regio. Ik ben 32 dus zal wel gewoon AZ krijgen. Als het volgens plan gaat ben ik eind April aan de beurt, maar er is volgens mij wel een vaccin-tekort op moment dus we zullen zien.

3 likes

Ik vind die tests die er nu aankomen heel bemoedigend, aan de andere kant heb ik echt geen zin in de testsamenleving die we tegemoet gaan. Dat planmatige…

Ik snap natuurlijk dat ze ergens moeten beginnen maar vind het ergens ook een naar idee dat ik straks voor elk museumbezoek enz een stok in mijn neus moet doen. Miss is het vooral even een realisatiemoment in wat voor gekke tijd we leven haha

3 likes

Ja maarja als dat ervoor zorgt dat het wel kĆ”n? Nu kan je dingen überhaupt niet doen, als dat me meer opties geeft duw ik met alle liefde een staaf m’n hersenpan in…

8 likes

Ben ook heel benieuwd hoe dit gaat, Bij ons in het dorp was er 1 terras die overal scheit aan had, gewoon 10 man aan een picknicktafel. Waren ook van die typische hippe mensen daar die elkaar gaan lopen knuffelen als ze elkaar zien.
De eigenaar kwam er ook gewoon voor uit dat de omzet hoger was de boete die hij kreeg, dus hij gewoon meer mensen toe liet dan mocht. :unamused:
Handhaving stond dan gewoon met hem gezellig een praatje te maken. Ik snap er niks van. (wel een leuke tent verder dus zonde, vind dit een reden om er straks niet meer heen te gaan)

4 likes

Ik begrijp het ook wel, in theorie moet het ook veilig kunnen om mensen op ruime afstand te ontvangen op terrassen. Maar vrees ook dat de afname qua drukte in parken (en het bijbehorende godvergeten plastic teringzooi achterlaten trouwens!!) beperkt zou zijn.

3 likes

Na alle ophef over bijwerkingen van het AstraZeneca-vaccin zijn er ook drie meldingen van trombose als bijwerking bij het vaccin van Janssen. Dat meldt het Europese geneesmiddelenbureau EMA.

200w

Edit: op 4,5 miljoen vaccins, super weinig dus.

1 like

Huh, maar die wordt toch niet gebruikt nog :’)?
Of in de proef?

Ja dat dacht ik ook, maar ik zie nu dat ze zeggen dat het om 4,5 miljoen vaccins gaat. Suuuper weinig meldingen dus, maar waar zijn die 4,5 miljoen vaccins gezet inderdaad?

Ja dit was natuuurlijk te verwachten :expressionless::expressionless: goed gifje wel haha

1 like

Pfizer voelt nu ook als een soort premium-vaccin of zo. ā€œIk heb Pfizer mij overkomt niksā€

4 likes

Ik heb het idee dat de vaccins nog steeds zelfs veiliger zijn dan een paracetamolletje ofzo. Zo kun je overal wel wat op verzinnen, vooral vervelend dat die gekkies dan gaan roepen zie je welll!!

Er was een paar dagen geleden een talkshow waar Femke Halsema over dit onderwerp kan praten (volgensmij Beau? Weet het niet zeker). Zij benoemde vooral dat al die mensen uit parken weghouden met mooi weer gewoon niet meer te handhaven is. Terrassen, en andere plekken buiten zoals dierentuinen geven relatief weinig risico op besmetting omdat het in de buitenlicht is, het is beter te handhaven en het houdt mensen weg uit parken. Dus ik snap deze keuze opzich wel.

Amerika gebruikt al een poosje Janssen (oftewel Johnson & Johnson )

Oh ja natuurlijk!