Caronatopic #9

Ja …?! Waar :sweat_smile:

En @Whistle terwijl iedereen toch Pfizer eerst wantrouwden? Want DNA manipulerend vaccin enzo haha

2 likes

Ik zie iig eeeeindelijk dat de risicogroepen (orgaantransplantatie enzo) gevaccineerd zijn, woohoo.

En ik zie ook mensen gevaccineerd worden door de GGD waarvan ik denk: huh why waarom die nu al. Van veel mensen weet ik ook hun beroep en weet ik dat het niet via werk is, dus hebben gewoon door veel bellen voorrang gekregen ben ik bang… :confused:

5 likes

Mijn ouders (uit ‘56 en ‘57) hebben gisteren hun eerste prik AZ gekregen en ik ben zo trots :partying_face: Ze vonden het even lastig, door alle wisselende berichtgeving rondom AZ, maar na een goed gesprek appten ze mij die avond dat ze toch besloten hadden het te doen. Alles ging goed, beiden nauwelijks last van bijwerkingen. En zoals ik het begreep mogen ze over een week of 4 hun tweede prik halen. Man, wat een opluchting dit :pleading_face::heart:

25 likes

Ik snap opzich de optie van de terrassen open, maar het is dan ook weer niet dat alle terrassen zich aan de regels houden. Tafels te dicht op elkaar, te
veel mensen aan een tafel. Van terras naar terras hoppen met verschillende mensen. Nergens werd om je gegevens gevraagd.
En ik denk dat er genoeg mensen (vooral jongeren) in parken blijven hangen want veel goedkoper dan het terras. Dus dan los je alsnog het probleem niet op. Het probleem blijft dat mensen zich niet kunnen gedragen.

2 likes

Maarja iets is beter dan niets? Het zal niet alle mensen weghouden uit parken maar als daardoor 1500 mensen in een park zitten i.p.v. 3000 mensen op hetzelfde aantal m2, het scheelt iets.

En daarnaast was ook het probleem dat mensen met glas gingen gooien naar de politie enzo, er komt een punt dat de handhaving het gewoon niet meer aan kan en daar willen ze nu op anticiperen.

1 like

Ja, ik ging normaal volgende week maandag AZ krijgen maar dat zal dan dus een ander vaccin worden denk ik. :grimacing:

Iemand die ik ken heeft ook net zolang gebeld (en gelogen) zodat zij een vaccin kon krijgen om naar het buitenland te gaan. En niet voor ernstige omstandigheden (zoals ze had gezegd) maar voor een plezier tripje.

Terwijl mijn nicht die arts is er nog steeds geen heeft gehad (niet dat zij voor moet gaan maar ik vind het wel heel krom dat je door zelf bellen ineens boven aan komt)

—-

@Dombo ja absoluut iets is beter dan niets. Maar ik weet dat vorig jaar zomer alsnog veel ingangen van het vondelpark dicht waren omdat het te druk was en toen waren de terrassen open. Dus voor mijn gevoel is de terrassen open geen oplossing. Maar ik ben ook maar een inwoner van amsterdam ik neem aan dat halsema er meer verstand van heeft :sweat_smile:

Ik was vandaag op een zorg locatie, waar “wij” ook onderwijs verzorgen. En ook als ze buiten wandelen met clientjes moeten ze mondkapjes op en handschoentjes aan etc. Allemaal heel streng.

Dus ik zei van: “goh, zou lekker zijn als iedereen gevaccineerd is he (als in heel NL)! Dan hoeft dit allemaal niet meer… Jullie zijn allemaal geweest zeker?”
Nee, wel allemaal een uitnodiging gehad maar gingen ze echt niet doen. I was about to cry.
Ondertussen willen onze docenten echt dolgraag, want die zie zooo veel verschillende kinderen op een dag… maar die vallen onder onderwijs dus niet krijgen sowieso geen voorrang.

Ben wel benieuwd naar de bereidheid onder <25 eigenlijk…

2 likes

Bijna 82 procent
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden/vaccinatiebereidheid

Ik vind het echt deprimerend dat mijn/onze leeftijdsgroep momenteel onderaan staat qua vaccinatiebereidheid. We zouden toch beter moeten weten?

3 likes

Denk dat je ook je tweede vaccinatie krijgt alleen dat het niet dan de Astra zal zijn. (Als Astra word geschrapt) Volgens mij las ik ergens dat in Duitsland de Astra word aangevuld met een pfizer of moderna.

Vraag me alleen af of je dan echt “compleet” bent.

Vandaar ook mijn vraag of je dan “compleet” bent.

En over welke bijwerkingen heb je het? De Astra of de combi cocktail?

Ja precies, ik begrijp je. Ik heb ook 1 dosis Astra gehad. Als de Astra zal worden geschrapt dan zal het wel met een reden zijn. Al denk ik zelf dat het niet geschrapt zal worden. En zo wel dan moeten we gewoon afwachten hoe en wat. Meer kunnen we niet doen. Ze hebben nog 11 weken tot de volgende dosis.

Vind het gewoon weer zo typisch dat vooral vrouwen nu weer de dupe zijn. Ze hebben tijdens het testen van de vaccins alleen globaal gekeken naar de bijwerkingen maar niet naar wat het doet met een man en wat het doet met een vrouw.

15 likes

Net zo dat ze met crash testen van auto’s ook alleen dummies van mannen gebruiken en niet van vrouwen. Dus verbaasd mij niks.

10 likes

Nja bijna alles word alleen op mannen getest. Het verbaasd mij ook niks maar vraag me wel af wanneer er ooit een x verandering in komt.

Het lijkt mij best logisch om dat snel te doen, volgens mij is het super goed te handhaven in de bioscoop of niet? Zolang iedereen veel stoelen tussen zich heeft en bij het kopen van eten genoeg afstand houdt in de rij

Maar ik heb echt geen idee haha

Zoveel dingen zijn goed te handhaven maar die zijn nu ook niet open toch hahah

Sowieso een nutteloze poll, want wij weten niets + het kabinet is ook zo onvoorspelbaar als wat. Elke keer als ze zeggen dat ze iets open gaan gooien onder voorbehoud van cijfers, gaat het uiteindelijk toch niet door :woman_shrugging:

20 likes

oh zit daar ook nog verschil in! ik had in de brief staan met 12 weken moet je de tweede.

Denk dat we gewoon moeten afwachten wat er gaat gebeuren, meer kunnen we helaas niet doen.

och ja… goeiemorgen SoonSoon… :see_no_evil:

2 likes