Caronatopic #9

Ik keek gister een stukje live naar die EMA persco. Maar daar zei die vrouw dat het risico voor mannen even groot is.
En elders stond dat ze niet goed kunnen vergelijken omdat er meer vrouwen dan mannen met AZ zijn ingeeent. Wss omdat het allemaal zorgpersoneel betreft?

1 like

Bij 12 weken is de werking van AstraZeneca het meest optimaal. Een collega van de GGD legde mij uit dat de werkzaamheid op loopt en bij 12 weken op het hoogtepunt zit.

Ja 4 weken lijkt me niet de bedoeling, maar wij doen bijvoorbeeld wel de hele meute weer na 12 weken, maar een klein gedeelte wat uit spillage gevaccineerd is of die uitstel nodig hadden krijgen hem dan na 8-10 weken, anders blijven we bezig en we hebben meer te doen. :sweat_smile:

1 like

3 likes

Bij medicijnonderzoek worden vrouwen ook steevast niet meegenomen. Oa omdat schommelingen in de hormoonspiegels het onderzoek kunnen bemoeilijken. Onbegrijpelijk inderdaad, aangezien vrouwen uiteindelijk wel die medicatie gaan gebruiken (of in dit geval worden gevaccineerd)

12 likes

Ik wil graag een phd doen over dit fenomeen, dat vrouwen stelselmatig benadeeld worden omdat producten alleen voor mannen worden ontworpen, getest en ingesteld. Sluit ook precies aan op mijn studievakgebied. Dus geef het een jaar of 6 en dan kom ik met een oplossing :+1:

50 likes

Ik moet echt dit boek lezen.

10 likes

Als ik dan nog leef dan support ik je graag!

6 likes

Bekijk De waarheid over Eva op: https://www.bol.com/nl/p/de-waarheid-over-eva/9200000132782981?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Bekijk Inferior : The True Power of Women and the Science That Shows it op: https://www.bol.com/nl/p/inferior-the-true-power-of-women-and-the-science-that-shows-it/9200000056256655?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Deze zijn dan ook aanraders. Wel deprimerend.

2 likes

Trouw had een goed artikel over het onderzoek van vrouwen en vaccins

2 likes

Ik vind het ook zo typisch dat dit allemaal gewoon weer gepubliceerd is zonder verschillen tussen mannen en vrouwen te rapporteren. Bij bijv. The Lancet (vooraanstaand medisch tijdschrift waar een aantal van de vaccinstudies in verschenen zijn) staat dit gewoon in de author guidelines. Zou toch hopen dat een editor of reviewer dan zegt “joe je bent wat vergeten”. Zal door de gevoelde haast/urgentie misschien niet gedaan zijn maar blijft een slechte zaak.
Screenshot 2021-04-08 at 09.37.38

2 likes

Jaa dit ik denk dat menstruatie klachten ook veel serieuzer genomen zouden worden als mannen ze hadden.

Dat vrouwen producten duurder zijn enzo vind ik ook bullshit maar ik nog snappen qua marketing enzo. Maar dat de medische wereld de vrouw niet serieus neemt vind ik heel erg.

3 likes

Pff wat een ellende. Ik heb ineens klachten &mijn man ook. Hij heeft z’n baas gebeld maar die zegt ja gewoon door werken en als je vrouw vandaag positief test dan moet je na 5 dagen ook testen. Kan toch niet dit?
En weet iemand of ik de kinderen mee kan nemen in de auto naar de test :dizzy_face:

2 likes

Zolang niet alles terug naar het oude is en ik niet volledig ben gevaccineerd, zal ik niet deelnemen aan het culturele leven.

1 like

Ja dit kan gewoon.

En vreemd dat hij moet komen werken met klachten, zo houden we de pandemie wel aan de gang.

2 likes

Zeker doen, het is echt een goed boek!

2 likes

Ik wacht nog steeds op het moment dat de sportscholen open gaan. Heb echt geen motivatie om thuis te sporten :sweat_smile:

4 likes

Huh je man moet nu al gewoon testen als die klachten heeft
 Wat een lamlul die baas

3 likes

Dat kan ik mij zo goed voorstellen dat hij het niet ziet zitten!

Vorig jaar zomer vond ik het echt prima om naar het terras te gaan maar wel gewoon als een normaal mens, we zochten de rustige terrassen op liefst met weinig tafeltjes. Maar 1 terras per keer en met maar 1 persoon per keer/dag.

Maar 9 van de 10 mensen die houdt zich er niet aan. Idd mensen moeten naar de wc mag dat wel of niet? Extra werk voor personeel elke keer de wc schoonmaken. Heeft het uberhaupt nut voor de zaken met 2 tafeltjes. En gaat iemand zich aan de regels houden.

Ik ben absoluut geen Telegraaf fan, maar dit artikel slaat toch wel de spijker op z’n kop wat betreft Doutzen en co. ’Kinderen van de Moederhartmoeders gaan het nog zwaar krijgen in het leven’ | Columns & Opinie | Telegraaf.nl

19 likes