En echt ergernis aan wonen in de Randstad nu. Vader van 70+ heeft nog geen oproep gehad en in het oosten zijn 65+ers al aan de beurt. Schiet oppp.
Ik weet het niet meer exact helaas.
Dood en verderf in het kleinste kamertje | EOS Wetenschap best bijzonder
Zie je! Straks doe ik over 10 jaar een test of ik dood ga aan dat vaccin of niet en dan is er dus een kans dat ik op de wc al dood ga voordat ik de uitslag weet.
He is dat laatste zo? Ik heb nog geen mensen gehoord die in de groep 65-70 al aan de beurt zijn hoor. Volgens mij zijn ze nu nog met 70+ bezig.
Bijna 65 = 64 = dus nog geen 65+
Ik snap je niet. Het gaat toch van oud naar jong per categorie met 5 jaar? Dus eerst 75+, daarna 70+ daarna 65+?
Of gaan 60-65 dan weer voor 65-70?
65+ Betekent 65 jaar en ouder. De categorieƫn zijn dus 60-64, 65-69, 70-74, etc. Anders zou je als 65-jarige in 2 categorieƫn kunnen vallen en dat zou het wel erg verwarrend maken. De vader die hierboven genoemd werd is bijna 65, oftewel 64 en valt dus in de categorie 60-64.
Wat de volgorde betreft verschilt het per leeftijdscategorie welk vaccin die groep krijgt. Sommige vaccins kunnen nu al of sneller gegeven worden en die categorieƫn zijn daardoor eerder aan de beurt. Daardoor wordt iemand die in 60-64 valt nu al gevaccineerd en moet iemand van 70+ nog even wachten.
Wat @Bubbless zegt dus. Heel scheef maar inderdaad, die groep van 65- is eerder aan de beurt dat 65+. En @MACdonalds ouders zijn nog (net) 65-
Ik zie nu op een website van het rijk dat er een uitzondering is voor mensen tussen 1956 en 1960. Dat het dan afhangt van in welke regio je woont. Dan zal het daar wel aan liggen ook dat ouders van MacDonald nu aan de beurt zijn.
Haha he nee? De groep tussen de 60 en 64 zijn ze de afgelopen weken al volop aan het vaccineren, met name met Astrazeneca. Deze mag niet worden gegeven aan 65+ dus vandaar dat de groep van 65-70 langer moet wachten want die moeten dus een ander vaccin krijgen zoals Pfizer. En daarmee zijn ze nog niet in die categorie aangeland!
Niet stom bedoeld naar jou specifiek, maar ben wel beetje verbaasd want zie deze vraag bijna dagelijks terugkomen in dit topic tegenwoordig. Hebben mensen het vaccin nieuws dan helemaal niet meer gevolgd?
Alle vaccins zijn (rond de) 100 procent effectief tegen ernstige corona. Je komt dus niet meer in het ziekenhuis terecht. Als we eenmaal groepsimmuniteit hebben, maakt het sowieso niet meer uit. Het virus gaat dan niet meer rond, dus zelfs als jij een van de mensen bent bij wie het vaccin minder goed werkt (als in: je kunt nog steeds een milde vorm van corona krijgen), is de kans erg klein dat je besmet raakt. Maar dan moet wel iedereen zich laten vaccineren.
Niet zo goed nee
Maar volgens mij bedoel ik nu wel hetzelfde als jij zegt. In mijn laatste post hiervoor. Dat die geboortejaren een uitzondering zijn want ander middel. Volgorde vaccinatie voor mensen die niet in de zorg werken | Vaccinatie tegen het coronavirus | Rijksoverheid.nl
Ja precies! En niet meer per se regionaal want volgens mij zijn ze inmiddels in alle regioās in ieder geval uitnodigingen aan het sturen naar die groep van 60-65. Dus hopelijk vanmiddag positief nieuws over hervatten van vaccineren met Astrazeneca zodat het ook echt door kan gaan
Huisartsen zijn toch gewoon doorgegaan met AstraZeneca vaccineren bij 60-65? Stop zou alleen gelden voor mensen onder de 60. De GGD is wel helemaal gestopt met AstraZeneca vaccineren omdat het aantal zorgmedewerkers dat 60-65 verwaarloosbaar is en dat leidt alleen maar tot verspilling.
O jaaa nou daar ga ik zelf ook al Lees nu trouwens dat de gezondheidsraad verdeeld is over het doorstarten met prikken met Astrazeneca
Zondagavond klopt. Na 5x 24 uur testen.
Dat betekent dat we op ongeveer 11,5% zitten nu. Gefeliciteerd met deze mijlpaal
Ik heb Astra dus al gekregen en zou hem best ipv na 12weken na 4weken al willen. Je zou toch denken dat er nu een overschot is
Ben benieuwd wat het alternatief wordt ! Zou over anderhalve week een afspraak hebben!