Caronatopic #9

We hebben ook nog een kleeeein beetje Moderna ergens liggen.

Nou zou wel betekenen dat we als huisartsen klaar zijn dan, als we 60-65 gevaccineerd hebben. Pfizer en Moderna kunnen we niet bewaren en AstraZeneca hebben we dadelijk geen klandizie meer voor.

2 likes

Lijkt mij dan ook logisch om iniedergeval mannen in te enten met AZ? Als zij niet die (toch al zeldzame) bijwerking krijgen… Zou het echt dom vinden als ze er helemaal mee stoppen. Daarnaast komen mannen toch ook vaker op de IC (?), dan lijkt het me helemaal nuttig om te doen.

1 like

Of gewoon mensen zelf laten beslissen of ze het wel of niet willen nemen? Ik ken genoeg mensen die er niet eens over twijfelen en voor hun beurt nu gelijk gevaccineerd willen worden met AstraZeneca. Hoop echt dat ze zo’n soort constructie gaan bedenken, anders rijmt het echt niet met de noodzaak om te vaccineren op het moment.

8 likes

Het kan voor mannen dezelfde werking hebben. Alleen blijkbaar zijn er minder mannen met een vaccin. Werken meer vrouwen in de zorg die een prik hebben gehad.

3 likes

Huug heeft al een beslissing genomen, definitief geen AstraZeneca voor 60- :sob:
Had inderdaad de keuzemogelijkheid gegeven net als Italiƫ

Ik baal er ook om persoonlijke redenen van want ik stel mijn kinderwens uit totdat ik gevaccineerd ben 🄲

2 likes

Voor diegene die al een eerste AstraZeneca prik hebben gehad, willen jullie ook de tweede?

Tweede AstraZeneca prik
  • Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Wat krijg ik nu :pleading_face:

Waarom krijgen mensen van 60+ het vaccin nog wel? Hebben zij minder kans op die bijwerking en zo ja hoe kan dat dan? Zou het nog kunnen dat 65+ dit vaccin uiteindelijk ook mag gaan krijgen als dat onderzocht is? (dacht dat de reden was dat 65+ het nu nog niet krijgt is omdat er nog onvoldoende onderzoek gedaan is)

Zoveel vragen haha

Testmelding?
Nog nooit gehad. Vanaf dat je hem kon downloaden :thinking:

Testmelding ?
Ik krijg alleen een melding als ik hem moet updaten

Vind dit wel echt heeel zonde, er zijn echt wel genoeg mensen bereid om met AZ geprikt te worden als het betekent dat ze eerder een vaccinatie kunnen krijgen

7 likes

Wat een gezeik weer. Ben wel heel benieuwd wat ik (en alle andere mensen die wel het eerste vaccin AZ hebben gehad) krijgen. Ben best ziek geworden van dat eerste vaccin en dat voelt nu toch allemaal een beetje als voor niks haha.

Als je er al 1 gehad hebt krijg he nog wel de mogelijkheid de tweede ook te nemen.

Oeps per ongeluk gestemd met mn dikke vingers, ik heb helemaal geen eerste prik gehad

1 like

Heb dit nog nergens gelezen. is hier een bron van?

Staat in dit bericht Vaccineren van 60-minners met AstraZeneca voorlopig niet hervat | RTL Nieuws

1 like

Ja ik zet vaak wel gewoon de deur open van mn winkel want ja ik wil ook gewoon zuurstof en toch steeds mensen die gewoon binnen lopen alsof er niks aan de hand is en dan denk ik hallo??? In welke wereld leef jij?!

3 likes

Ja alleen hij mag dus niet meer gevaccineerd worden met AZ! Hij is nog geen 60. Hij was wel opgeroepen ivm risico.

Dus echt fuckingggg kut dit. =(
Hoop echt dat die nu een andere er voor in de plaats krijgt maar zal vast niet gebeuren op zijn eigenlijke prikdatum. :disappointed:

Thanks!! Ik vraag me vooral af of je dan nog de keus krijgt of dat je zoals nu word toegewezen aan een vaccinatie. dat is even afwachten natuurlijk

Het is mij echt onduidelijk nu wie wel nog Astra mogen krijgen :joy:

1. Mensen die de 1e prik al hebben gehad
  2. Mensen tussen de 60 en 65 jaar

Dit is het toch?

2 likes