Caronatopic #9

Argh discussie begonnen met een cardioloog die vindt dat hij voorrang heeft op een vaccin. Ik heb het bericht van @Merel gebruikt vover de uitleg van de strategie. Maar hij vindt zichzelf toch belangrijk.
Dat als verpleging e.d. geen vaccin heeft dat je er niks aan hebt omdat je mensen niet door kan laten stromen vanaf de SEH.

Krijgt het niet duidelijk dat het een strategie is die Nederland gekozen heeft. Of je er blij mee bent of niet, we moeten het accepteren.

1 like

Was dit alweer vergeten, had al helemaal zin in m’n nu nog werkloze leven helemaal uit te buiten op 't terras

1 like

Is trouwens die leeftijdsgrens voor astrazeneca omdat als je ouder wordt je immuunsysteem minder goed kan reageren? En dus die kans op die heftige reactie minder is en daarom wel veilig? Of is t zoals zo vaak op niks gebaseerd?

2 likes

Zeker. Alleen hij wilt niet geloven dat het de strategie is van Nederland.

En hem vertellen dat dit eenmaal de keuze is gooit hij aan de kant.

1 like

Misschien moet je ook even de inhoud van het artikel delen dan, ik heb het artikel ook gelezen en alleen de ondertitel delen is een beetje misleidend. De situatie die geschetst wordt is dat als studenten één dag per week fysiek onderwijs willen krijgen, ze zich 2 keer per week moeten laten testen (en als je dat niet wil blijf je online onderwijs volgen).

Die grote meerderheid heeft dus geen problemen met gewoon testen bij klachten, maar ze willen niet 2x per week testen als dat niet nodig is. Het is dus niet zo dat die groep helemaal niet bereid is om te testen, ze willen dat niet doorlopend twee keer per week doen en volgen in plaats daarvan blijkbaar liever online onderwijs. En dat is natuurlijk hun goed recht, dat mogen ze zelf weten.

6 likes

Misschien heeft die persoon wel een hele vervelende ervaring met testen. Mijn eerste keer testen vond ik vrij naar en pijnlijk dus kan me voorstellen dat meer mensen dat zo ervaren hebben.

Snap dit sentiment sowieso niet zo, als je zegt dat je niet naar kantoor wil en liever 5 dagen per week thuis werkt wordt dat toegejuicht, maar als je dat als student zegt dan ben je een aansteller?

3 likes

Ik ben wel echt benieuwd hoe ze dat allemaal gaan regelen met die zelftesten voor hbo en uni. Lijkt me echt bizar veel gedoe…

Ik zou eigenlijk ook het liefst gewoon voorlopig nog online studeren tenzij het weer helemaal ‘normaal’ zou zijn. Vorige jaar net na de zomer veranderde de situatie ongeveer elke week. Eerst verplicht 1 dag op school, toen weer vrijwillig, toen moesten mensen uit de risicogebieden (Rotterdam, Amsterdam etc.) thuisblijven, toen weer helemaal online, maar toen gingen de tentamens ineens wel weer op locatie door. Echt gek werd ik ervan. Laat mij dat laatste halfjaartje maar gewoon online afmaken. Al zou het voor eerstejaars wel superfijn zijn als ze weer iets van contacturen hebben op locatie.

4 likes

Ik zou het wel goed vinden als een cardioloog eerder een prik krijgt. Ik moet zeggen dat ik het niet heel prettig vond dat mijn cardioloog aan mij moest zitten terwijl ze ook nog aan tig anderen per week moet zitten. Als zij gevaccineerd worden, zou ik dat wel een geruststelling vinden eerlijk gezegd. Dat het nu niet zo is ivm de strategie, oké, maar dat betekend niet dat je het niet mag vinden

Edit; daarnaast werk je dus met kwetsbare mensen, die over het algemeen ook nog niet gevaccineerd zijn.

Pff ok positief maar ook weer niet. Q3 is toch weer 3 maanden verder, óver de zomer heen, en wie zegt dat Janssen goed zal gaan.
Ik zie er wel wat in dat ze de mannen wel nog inenten met Astra :no_mouth:

Edit: als je doorklikt naar Twitter dan staat er een filmpje bij van nieuwsuur

1 like

Ik las net dat ze in NL wel nog tweede vaccinaties geven aan mensen onder de 60, omdat het met die bloed stolsels alleen voorkomt bij de eerste prik. Hoop voor jou dat Denemarken dat ook zo regelt.

3 likes

Hè bah, ons ziekenhuis is potvol. IC is ook helemaal propvol. Niet meer te doen dit. :tired_face:

5 likes

Ben ik ook wel benieuwd naar! Zouden ze mensen niet gewoon een aansprakelijkheidsformulier kunnen laten tekenen als ze alsnog AZ willen? Dat wordt toch best vaak gedaan als je iets gaat doen wat risico’s met zich meebrengt.

(Geen idee of dat ook met medische dingen gedaan wordt hoor. Maar toen ik een surfles deed in Australië moest ik zoiets ondertekenen omdat er een mogelijkheid bestond dat ik opgegeten werd door een haai haha)

Arie Boomsma bij op1 nu is toch wel echt best oud he? sorry ik zeg dit omdat hij hele goede adviezen heeft wat betreft corona :rolleyes:

Misschien geeft dit antwoord van Merel een beetje antwoord op je vraag @Bill? Of bedoel je dit niet

1 like

Haha nou dit is niet zo toch. Er werd in het begin bijv heel hard gezegd door een grote groep mensen dat het allemaal niks zou kunnen zijn, maar die bloedproppenmeldingen hebben ze volgens protocol heel serieus onderzocht en uiteindelijk blijkt het dus wel een zéér zeer zeldzame bijwerking te kunnen zijn (die volgens mij ook enigzins te verklaren is). Het is nooit voor niets geweest allemaal imo

1 like

Oh lol ik zie nu pas dat je daar indd ook op hebt gereageerd al haha nvm!

1 like

En dan lees je berichten over terrassen enzo openen, echt ongelofelijk :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dit wordt m’n nieuwe lievelingsliedje denk ik.

11 likes

jep gezonde voeding en sporten voorkomt corona, waarop Jort snedig zei tja daar hebben de mensen op de ic nu weinig aan, :troll:

2 likes

Even iets positiefs over vaccins, curevac ligt op schema om hopelijk begin juni goedgekeurd te worden door de EMA :syringe:

24 likes