Volgens mij richt jij heel erg op N=1 ‘ik en mijn omgeving merken dit dus het is zo’. Ondernemers die geen geld krijgen, schuld vd overheid. Tenzij jij letterlijk al hun cijfers etc. en hun aanvraag naast regels hebt kunnen leggen kun je er niks over zeggen. ‘Ik heb wat kinderen gesproken en niemand krijgt meer dan een half uur zoom, dus gros van scholen!’
Mijn vriendinnen in het onderwijs, wel middelbare, geven gewoon de hele dag via teams les. Is het kut? Oh jazeker, merken ze grotere verschillen tussen leerlingen, oh jazeker. Maar ze doen wat ze kunnen. Ik weet ook van collega’s met basischool kinderen die wel meer dan een half uur per dag les krijgen. Maar wat @Banananana hierboven al aanhaalt: probeer dat maar eens met kleuters? Dat kan gewoon niet?
En juist dat wat jij zegt wordt nu gedaan! De hele zooi blijft dicht maar de basisscholen en KDV’s gaan weer open. Dus letterlijk als eerste. Middelbare scholen nog niet. Lijkt me een goede keuze gezien die Britse versie om zich heen grijpt. Maar als da enigszins verantwoordelijk kan, gaat ook het vo weer open. Examenklassen kunnen in meeste gevallen ook gewoon naar de les, de hele tijd al sinds de laatste maatregelen.
. Hoe dan ook, mijn vader was positief getest en ik moest me ook laten testen en toen werd geopperd dat ik en mijn team de rest van de week thuis zouden werken. Zegt mijn baas: ‘we doen dit uit voorzorg en correct handelen volgens de protocollen die er zijn voor werkgevers’. Ik dacht echt jeeeeezus als dat zo was dan hadden wij allemaal gewoon de hele tijd al vanuit huis gewerkt. Ik hikte er al de hele tijd tegen aan maar maandag ga ik zeker aangeven hier niet meer achter te staan.
.)