Nee, hij heeft 1x 700 euro gekregen maar verder niets. Ik weet niet precies wie dit deed uitbetalen. Is allemaal uitgezocht door de boekhouder/advocaat. Hij is niet alleen helaas…
Oei, dat is dan wel heel zuur inderdaad, als je er zo van tussen valt. Ik dacht dat al die akkoorden tussen de verschillende landen al lang bestonden (pre-corona), maar voor zelfstandigen is het dan toch iets ingewikkelder, blijkbaar. Hij betaalt ook gewoon sociale bijdrage en belastingen in Nederland, veronderstel ik, dus dan zou Nederland dit toch moeten kunnen regelen.
(Maar ik heb zelf ook al gemerkt dat Corona alles veel ingewikkelder maakt als je in 2 landen leeft .)
Wat super goed en lief van je dat je dit hebt geregeld!
Jemig wat goed. Zij vallen natuurlijk ook zo in t niet - de nieuwe school kent ze niet de oude zwaaiden ze uit…
heel lief! Want jullie hebben t ook al zo druk
Zo goed dat je dit doet. Superlief initiatief.
Super goed initiatief
Ik werk zelf op een hogeschool en ik weet dat hier wel echt heel erg de focus ligt op de eerstejaars. Om die zoveel mogelijk naar de campus te laten komen dit academische jaar en ook de kans te geven om elkaar online te leren kennen. Dat laatste is echter natuurlijk nooit een vervanging voor echt contact… Dus ik kan maar voorstellen dat ze alsnog gigantisch in een gat vallen zoals jij omschrijft.
(Maar om dus wel even te laten weten dat er zeker oog voor is en ook alles voor wordt gedaan ook bij hogescholen en uni’s. Althans bij die waar ik werk/weet van heb. En dat ze zeker niet aan hun lot overgelaten worden. Het studentenwelzijn is juist super belangrijk voor het studiesucces.)
Ik vind dat je hier tekort doet aan jezelf hoor!! Ik denk dat het logisch is dat je je richt op de nieuwe examenleerlingen, vooral in zo’n periode als deze. Ik vind het wel echt super mooi dat je ze een berichtje heb gestuurd en jullie ze nu ook proberen te helpen. Heel tof!
—————————
Ik zit zelf in het laatste jaar van de Hogeschool en we krijgen wel allemaal mailtjes met dat je naar school mag komen als het thuis niet gaat etc, maar er zijn idd niet veel mensen die vragen goh, hoe is het nou met je? Ik vind zo’n laatste jaar sowieso al best stressvol en vooral als risicopatient (waar zo lijkt het niet eens bij stil wordt gestaan) vind ik dit echt wel een heftige periode vooral dus in combi met het afstuderen. Er wordt wel veel gericht op ‘zsm weer naar school’, en dat lijkt wel positief, maar ik vind dat er weinig wordt stilgestaan bij mensen die dat gewoon niet fijn vinden nu (ik ben hier zeker niet de enige in) en ik krijg hierdoor dan weer extra stress van het idee dat ik moet komen zodra het officieel weer mag (maar het voor mij nog niet veilig genoeg voelt). Ik begrijp wel dat docenten ook echt hun best doen natuurlijk
Bij ons zijn ze ook gericht op zo snel mogelijk live bijeenkomsten. Ze hopen nu de werkgroepen van 5/3 live te doen? Terwijl onze werkgroepen echt prima gaan online… ik vind het zelf echt geen chill idee 5/3 met het ov en alles naar de uni te gaan? Maar m’n bijeenkomsten zijn verplicht Dusja
Ik vind verplichte fysieke bijeenkomsten in deze tijd echt niet oké, maar ben bang dat het er bij ons ook aan zit te komen. De docent van mijn vak afgelopen periode begreep wel dat ik niet naar de praktijkles wilde komen, maarja het is wel je eigen probleem dat je die stof hebt gemist. Ik vind dat in een normale situatie best logisch, ze kunnen niet overal rekening mee houden, maar in een pandemie vind ik dat je best wat meer rekening mag houden met dat sommige studenten niet ‘willen’ komen.
Hoe denken jouw mede studenten erover? Kunnen jullie zelf aangeven dat jullie het niet zien zitten?
Tja die lopen ook allemaal stage (in de zorg/onderwijs) dus de contacten zijn sowieso niet te minimaliseren. Maar ik denk dan Andersom: we werken al met een kwetsbare doelgroep (gehandicapten ook sommigen van ons/ggz weer anderen) waar we geen afstand van kunnen houden en face-to-face een vereiste is, waarom dan nog een extra contact moment met 8 volwassenen erbij nemen?
Ik zie tbh de noodzaak gewoon niet. Maar ze willen echt koste wat kost 3 werkgroepen, van de 10 (& al 2 digitaal gehad) live doen. Dat “moet” zeggen ze
Wat een dieptepunt hadden wij vanavond op de SEH. Iemand met Corona, was lekker gaan feesten met andere klachten, daar toch niet lekker geworden en 112 gebeld. Zo iemand wil je toch eigenlijk niet beoordelen? Maar ja, je doet het maar braaf.
Ah nee, ongelooflijk! Je hebt toch minimaal wel heel rustig aan gedaan?
Hoe kun je zo egoïstisch zijn pfff
Wat erg… Ik vraag me af he: eenmaal in het ziekenhuis, toont zo’n persoon dan wel berouw?
Wauw ik verbaas mij steeds meer over de domheid van de mens! Hoe kan zo iemand dat bedenken én doen?!
Mijn werk heeft zo’n app en adviesdienst ontwikkeld, en vast veel andere bedrijven ook. misschien kan je als nieuwe medewerker wat opties aangeven? Lekker proactief haha.
Ik ben ook benieuwd. Het is de meeste onpopulaire maatregel denk ik maar ik hoop eigenlijk dat hij nog wel verlengt gaat worden. Voelt zo kort dat hij is ingevoerd… ben bang nu scholen open gaan, er mogelijk meer besmettingen komen & een herinvoering van avondklok - na een periode van afschaffing - lijkt me op nog meer weerstand dan stuiten.
Maar het OMT advies was toch ook eigenlijk: de scholen kunnen open als álle maatregelen verder gelijk blijven ?
Dus ik verwacht idd ook dat het verlengd wordt
Ja ik snap dus echt niet waarom er weer zo nodig eerst overlegd moet worden en dat er ook gezegd werd van ‘we kijken met wat voor advies hierover gekomen wordt’ terwijl dat er al lag
Ja volgens mij niet zo zeer overleggen maar moet het officieel door de kamer ofzo heen?
Ja is ook zo maar de formulering vond ik wel irritant