Caronatopic #9

Ik vind verplichte fysieke bijeenkomsten in deze tijd echt niet oké, maar ben bang dat het er bij ons ook aan zit te komen. De docent van mijn vak afgelopen periode begreep wel dat ik niet naar de praktijkles wilde komen, maarja het is wel je eigen probleem dat je die stof hebt gemist. Ik vind dat in een normale situatie best logisch, ze kunnen niet overal rekening mee houden, maar in een pandemie vind ik dat je best wat meer rekening mag houden met dat sommige studenten niet ‘willen’ komen.

Hoe denken jouw mede studenten erover? Kunnen jullie zelf aangeven dat jullie het niet zien zitten?

Tja die lopen ook allemaal stage (in de zorg/onderwijs) dus de contacten zijn sowieso niet te minimaliseren. Maar ik denk dan Andersom: we werken al met een kwetsbare doelgroep (gehandicapten ook sommigen van ons/ggz weer anderen) waar we geen afstand van kunnen houden en face-to-face een vereiste is, waarom dan nog een extra contact moment met 8 volwassenen erbij nemen?

Ik zie tbh de noodzaak gewoon niet. Maar ze willen echt koste wat kost 3 werkgroepen, van de 10 (& al 2 digitaal gehad) live doen. Dat “moet” zeggen ze :roll_eyes:

2 likes

Wat een dieptepunt hadden wij vanavond op de SEH. Iemand met Corona, was lekker gaan feesten met andere klachten, daar toch niet lekker geworden en 112 gebeld. Zo iemand wil je toch eigenlijk niet beoordelen? Maar ja, je doet het maar braaf.

30 likes

Ah nee, ongelooflijk! Je hebt toch minimaal wel heel rustig aan gedaan?
Hoe kun je zo egoïstisch zijn pfff

Wat erg… Ik vraag me af he: eenmaal in het ziekenhuis, toont zo’n persoon dan wel berouw?

Wauw ik verbaas mij steeds meer over de domheid van de mens! Hoe kan zo iemand dat bedenken én doen?!

Mijn werk heeft zo’n app en adviesdienst ontwikkeld, en vast veel andere bedrijven ook. misschien kan je als nieuwe medewerker wat opties aangeven? Lekker proactief haha.

1 like

Ik ben ook benieuwd. Het is de meeste onpopulaire maatregel denk ik maar ik hoop eigenlijk dat hij nog wel verlengt gaat worden. Voelt zo kort dat hij is ingevoerd… ben bang nu scholen open gaan, er mogelijk meer besmettingen komen & een herinvoering van avondklok - na een periode van afschaffing - lijkt me op nog meer weerstand dan stuiten.

3 likes

Maar het OMT advies was toch ook eigenlijk: de scholen kunnen open als álle maatregelen verder gelijk blijven :face_with_monocle:?
Dus ik verwacht idd ook dat het verlengd wordt :see_no_evil:

3 likes

Ja volgens mij niet zo zeer overleggen maar moet het officieel door de kamer ofzo heen?

Ja zeg dan gewoon: we gaan ‘m verlengen en dat wordt deze week geregeld in de kamer. Ofzo.
Maar dat mag zeker niet omdat je daarmee impliceert dat de Kamer eigenlijk niks te willen heeft haha :see_no_evil:

Kan 'm niet lezen :frowning: wil je de tekst copy pasten?

https://archive.vn/nFDbp

Tip: met deze site kan je archieven maken van artikels zodat ze voor iedereen beschikbaar zijn http://archive.vn/

6 likes

Nee de sneeuw is ook bedacht door de roverheid om ons binnen te houden!!!

27 likes

Zelfs in 1963 werden de eerste hints al gegeven!!! Niet te geloven

17 likes

ZE hebben een weer machine gemaakt waarmee er nu sneeuw is. Ze hebben micro chips in de sneeuw geplaatst waardoor iedereen die buiten in de sneeuw is gechipt wordt

14 likes

Manipulatie van het weer dmv chemtrails

1 like

Nouja het is wachten tot mensen komen met de Great Reset die is om de opwarming ban de aarde tegen te gaan. Ofzo.

Either way weten ze het wel te linken denk ik :relieved::stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik maak de fout om reacties te lezen op fb over scholen die morgen dicht gaan ivm de sneeuw en ooh man wat kunnen mensen toch zeuren. Ik heb nu 3 groepen mensen ontdekt (want ja ik kan ook niet stoppen met lezen)

Groep 1: de mensen waarvan hun kinderen wel naar school moeten en die zeuren over de ramen die open moeten. Reactie groep: voornamelijk mensen die anti corona zijn.

Groep 2: de mensen waarvan hun kinderen niet naar school moeten en die zeuren over dat ze hun kind nog een dag thuis hebben, zeuren over leraren (inclusief het beledigen van leraren), zeuren over andere mensen moeten ook gewoon gaan werken. Reactie groep: andere mommy’s, leraren en mensen die leraren verdedigen (love deze groep) en anti corona mensen.

Groep 3: de mensen die zeuren dat iedereen zich niet moet aanstellen want vroegah insert mijn cavia is doder verhaal. Reactie groep: iedereen uit groep 1,2 en hun reactie groepen.

Dit was mijn wetenschappelijk onderzoek naar het effect van sneeuw in corona tijden.

14 likes

Isn’t that fantastic 🥲

7 likes