Caronatopic #9

Ik heb echt zo geen zin in de fucking chaos na dinsdag echt geen flauw idee hoe we dit weer gaan vormgeven binnen het voortgezet onderwijs, en ik snap het helemaal (de avondklok), maar het voelt echt belachelijk krom om dag in dag uit met tientallen pubers te werken om dan vervolgens op vrijdagavond niet eens bij één persoon een drankje te doen na 21 u.

12 likes

Zouden ze die kappers ook niet gewoon open doen omdat België en Duitsland het ook doen? Zodat mensen niet de grens over gaan ervoor.

2 likes

Ik vind het ook typisch dat dingen voor het uiterlijk (niet alleen nu ook bij de eerste lockdown) als eerste open gaan.
Alsof uiterlijk belangerijker is dan je mentaal en fysiek goed voelen.

29 likes

wel een avondklok maar de kappers mogen open? Ik word hier echt zo recalcitrant van. Ze hebben tot in het oneindige herhaald hoe de avondklok zo’n zware maatregel is een hoe die als eerste weer opgeheven zou worden zodra het kon. En nu ineens gaan kappers voor??? KAPPERS.

Middelbare scholen snap ik echt volledig hoor, maar kappers? Heb heel veel moeite om hier nog begrip voor op te brengen. Klaar mee dit hele beleid

23 likes

Maar is dat echt vanwege dat bmi??? Want hoe weten zij dat? Of ja ik hoop dat mijn bmi daadwerkelijk nergens geregistreerd staat

Ze gaan waarschijnlijk toch binnen no time weer dicht dus ik kijk het eerst wel even aan.

2 likes

Jaa ik zie het wel weer voor me dat dit een zoethoudertje is. En dan ineens "oh toch gevaarlijk kappers gaan weer dicht " na die 3 weken.

4 likes

Mijn man gaat denk ik wel maar die is inmiddels van jaren ‘90 Hugh Grant naar een soort Zlatan Imbrahimovic gegaan, maar die zal niet vooraan in de rij staan hoor.

4 likes

Mijn haar boeit me echt veeeel te weinig hiervoor. Ik zou liever yogales volgen of met klein groepje buiten sporten ofzo. Of op afspraak een rondje kringlopen.

19 likes

Ik ging pre corona al 1x in de 1,5-2 jaar naar de kapper dus ik ga voorlopig zeker niet.
Af en toe knip ik zelf wat dode puntjes bij, zie je toch niet met krullen :rofl:

1 like

Ik snap zelf ook niet dat sportscholen dan nog steeds dicht moeten zijn. Daarbij zit je én op veel meer afstand van elkaar, er kan buiten gesport worden, en het maakt mensen ook nog eens gezonder wat bijdraagt aan dit hele gedoe. Ik zie echt 0,0 argumenten om kappers voorrang te geven. Op zieligheid kunnen ze het sowieso niet winnen want de horeca is al veel langer dicht.

En ik ben gewoon zo boos dat het kabinet telkens maar weer beloftes maakt die ze niet nakomen. Maak ze dan in godsnaam ook niet :weary: Waarom gaat alles de hele tijd zo rommelig hoe moeilijk is het nou :sob:

10 likes

Ik snap overigens wel waarom er keuzes worden gemaakt voor contactberoepen en in dit geval kappers tegenover bijvoorbeeld winkels. Want winkels hebben nu ook click&collect en soms webshops (wat zeker verre van genoeg en ideaal is) maar als kapper kan zoiets natuurlijk niet en uiteindelijk zullen ze ook dit soort keuzes maken om weer een groep ondernemers het iets minder zwaar te maken.

Ik ben zelf overigens niet van plan om te gaan.

Ook denk ik dat door de onvrede ze maar proberen iets te versoepelen wat hopelijk weinig impact op de cijfers heeft, kleine zoethoudertjes

3 likes

Ik zou vooral heel graag zien dat ze werken aan opties voor mentale gezondheid en fitheid. Zo spijtig.

11 likes

Ik zou niet weten waarom anders… ik heb geen chronische ziekte en werk niet in de zorg. Maar heb wel een doorverwijzing ooit gehad voor eetstoornis, dus wie weet

Even simpel gezegd: als je nu opgeroepen wordt door de huisarts ben je óf geboren in 1956/1957 (bij overschot deel 1958 ook), óf je hebt Down-syndroom, óf je hebt een BMI van 40 of hoger (of hebt die ooit gehad en ze varen op die meting).

Edit: vanwege die vraag voor die verwijzing zullen lengte en gewicht eenmalig ingevoerd zijn.

2 likes

In het middelbaar beroepsonderwijs kunnen de scholieren ongeveer een dag in de week les krijgen, zeggen ingewijden.

Het wordt ook weer een rampzalige puzzel voor het mbo. Dat wordt waarschijnlijk weer duaal lesgeven en/of als docent tig keer van normaal leslokaal en vergaderzaal wisselen met lessen die 30 minuten zijn om iedereen naar beperkte wens te kunnen bedienen.

Ook wordt er aan gedacht om winkelen op afspraak mogelijk te maken. Nu is het bij niet-essentiële winkels alleen mogelijk om via ‘click and collect’ iets aan te schaffen, maar dat wordt dus mogelijk verruimd.

Dus private-shopping bij de action om vervolgens erachter komen dat alles wat je wilt hebben daar dan ook niet op voorraad is. :upside_down_face:

Naar de kapper gaan vind ik minder risicovol dan lesgeven op locatie in een kantoorpand dat voorlopig wordt gebruikt voor onderwijs.

Ik hoop dat zwembaden ook weer open mogen. Wil graag sporten.

1 like

Waren er niet al enkele buitenbaden openen (niet dat het alles oplost maar misschien tussentijds wel geschikt met deze termperaturen)?

Hopelijk laten de musea volgende week ook een week lang hun licht branden

3 likes

Misschien kunnen musea stiekem hun topstukken meenemen naar mensen en daar tentoonstellen voor een uur.

2 likes