Heb al een afspraak staan haha, die wordt steeds opgeschoven met verlenging van de maatregelen. Volgens mij staat ie nu ergens begin maart
Alles of niks Penny!
Licht branden schijnt ook te werken
Oh dit viel me ook direct op maar je was me voor haha echt heel typischâŠ
Shoppen op afspraak⊠weet je how hectisch het nou al is de hele dag met bestellingen verwerken, honderden telefoontjes, vracht, click&collect, en dan zouden we ook nog eens elk kwartier ofzo een klant in de winkel erbij hebben⊠asjeblieft niet zeg.
Ja ik zie complete bodypump lessen buiten met een stuk of 15 man? Ik dacht ook dat het niet mocht maar miss wordt hierbij een oogje toegeknepen?
Ik mag niet 1x per week naar de campus om broodnodig bij te praten met medestudenten, maar gelukkig kan ik mân haar wel laten bijpunten!!1!
Edit: beetje salty excusez-moi. Ik ben natuurlijk blij voor de kappers maar ik baal van andere maatregelen die blijven staan.
Ja dat weet ik allemaal wel en wat ik al zei, ik ben gewoon een beetje aan het zeuren vanwege het feit dat ik mijn stage en opleiding nu helemaal online moet doen en daar last van heb.
Maar ik ben het wel eens met reacties hierboven dat ik deze move van de overheid ook gewoon niet zo goed snap.
maar echt, zeker na afgelopen week echt te gĂȘnant voor woorden imo
Nou moeten moeten. Het gaat natuurlijk ook om het besmettingsrisico, dat weegt bij clubs niet op tegen de economische schade natuurlijk. Bij kappers is dat wel veel lager dus vind het niet helemaal vergelijkbaar.
Maar goed het verbaast mij eigenlijk sowieso wel als de kappers opengaan alsnog.
Ik vraag me wel af hoe naar de kapper gaan minder besmettingsrisico is dan bijvoorbeeld een museumbezoek. Daar mag je toch al niets aanraken.
Dit inderdaad. De avondklok vind ik helemaal nergens op slaan
Nou ja zo is het toch helemaal niet? Geloof me, ik wil ook graag naar de kapper maar ik snap gewoon de redenatie niet, waarom dit nou het éérste is dat weer âmagâ. Vind het gewoon niet logisch aangezien dit juist een van de dingen is waarbij je >15 min binnen 1,5 m van elkaar bent en óók nog eens veel wisselende contacten hebt. Lijkt mij veel logischer om eerst idd sportschool of winkels met weinig mensen binnen eerst te doen, aangezien (mij persoonlijk) daar het risico lager lijkt. Gaat helemaal niet over waar mijn âeigenbelangâ ligt.
Zonder avondklok zou het toch zomaar kunnen dat er al een veel grotere stijging was? Dat die stijging ging komen was sowieso onvermijdelijk, dat wisten we al. Maar hoe kleiner we die kunnen houden hoe beter toch.
Kwetsbare mensen circa â4 miljoenâ mensen verplaatsen naar veilige zones zoals leegstaande vakantiehuisjes. Lesgeven vanuit een hotel, afgesloten van de rest van de samenleving. Top maar je wordt niet geĂŻnfecteerd.
Klaagzang
Ja vervelend is dat inderdaad, dat had ik vorig jaar ook! Toen toch maar weer studeren, alle colleges online en nu alweer sinds 16 december geen lessen in real life gegeven op stage gelukkig gaan de middelbare scholen deels open, maar ik zit me al wel weer af te vragen hoe dat er in de praktijk allemaal uit gaat zien. De onzekerheid is killing me en dan val ik ook nog eens buiten de boot voor werkelijk iedere vorm van compensatie. Dus ik ben een beetje on the edge, sorry daarvoor haha
Ik weet natuurlijk dat er andere mensen zijn die het veel zwaarder hebben dan ik, ik zit nu gewoon even in een baalmodus
He? Hoezo nergens op slaan? Tuurlijk slaat die ergens op, je zit daarmee al die gezellige avondjes dwars die mensen anders zouden hebben bij elkaar. Mensen spreken veel minder af want ja wat schiet het op na het avondeten nog twee uurtjes ofzo kunnen afspreken.
Natuurlijk zijn er idioten die schijt hebben en dan maar doorgaan tot 05:00, maar je beperkt er de meerderheid wel mee, die idioten zijn er al sinds dag 1, om nou alles van die mensen af te laten hangen? Denk je echt dat die lijn nu niet veel hoger zat als iedereen lekker zijn gangetje kon blijven gaan na 21:00 nog hier en daar + die besmettelijkere variant erbij. Makkelijk gezegd dat het nergens op slaat. Ik woon in de binnenstad ik merk het volop, de rust, geen geluiden, hangjongeren, geen mensen over straat. Dat was daarvoor niet hoor.
Samenvatting
Ja ik krijg juist wel die uitloop-compensatie terwijl de uitloop eigenlijk alleen aan mn eigen uitstelgedrag te wijten is. Maargoed heb ook 2 jaar collegegeld betaald voor 1 vak dus voel me er niet schuldig over. Maar het is inderdaad allemaal kut en ik schiet nogal snel in de relativeermodus terwijl het heel menselijk is om er juist ook van te balen en over te klagen. Hopelijk haal je het zonder uberhaupt vertraging of komt er anders nog een compensatie voor mensen die nu buiten de boot vallen
Dit vond ik wel een goede oplossing!
Ik denk dat de kappers die open gaan gewoon iets is om mensen een beetje tevreden te stellen, je merkt echt dat mensen steeds ongeduldiger worden. (Als iedereen zich nou aan de regels hieldđ)
Maar ik denk wel dat het voor sommige mensen een positief effect kan hebben om er een keer uit te gaan en weer een fris kapsel te hebben.