Caronatopic #9

Kappers open op afspraak, maar winkels en horeca niet? Bij de winkel kun je toch ook op afspraak winkelen? En in de horeca op het terras op 1,5m (desnoods op afspraak dan kunnen die ondernemers tenminste nog íets) is nog minder gevaarlijk in mijn ogen dan een beroep waarbij je fysiek contact hebt :roll_eyes:

Die avondklok kan ik nog mee leven maar dat kappers open mogen (oke en middelbarescholen) en verder geen enkel uitzicht voor de andere ondernemers (en heel NL) :exploding_head:

1 like

Winkels kunnen nu click & collect aanbieden en horeca doet al wat langer aan afhalen en bezorger. Voor de kappers was er niks. Dus ik zou denken dat ‘het uitzicht’ voor die ondernemers weer wat meer gelijkgetrokken is.

4 likes

Das waar maar er zijn ook genoeg horecazaken (en wie weet ook wel in de detailhandel) die niet de mogelijkheden hebben om af te halen/bezorgen. Ten tweede is dat natuurlijk niet bepaald een vetpot bij de meeste bedrijven want het weegt totaal niet op tegen de kosten die ze maandelijks hebben.

Volgens mij loopt het click & collect helemaal niet goed, mede doordat je je bestelling pas na 4 uur kan halen. Dat is an sich niet zo’n ramp, maar het betekent voor winkels wel dat na 14:00 niemand meer iets bestelt en ze weinig te doen hebben…

3 likes

Ik heb woensdag gewoon na een jaar voor het eerst een ochtend les op school. Ik studeer nu af en doe hbo, ik ben gewoon zenuwachtig voor die les😅

2 likes

Had ik laatst ook ging helemaal mn outfit plannen :rofl:

6 likes

Maar die 4 uur is geen vaste regel toch, maar meer een belofte dat je hem na maximaal 4 uur wachten sowieso kan ophalen? Ik heb laatst bij een winkel iets om 09:30 besteld en om 10:00 kon ik het al komen halen.

Bij ons is het de hele dag (en dagen daarna) volgepland met afhalers, maar wij hebben wel een grote webshop met optie om af te halen. Je mag nl ook een andere dag komen halen dan dezelfde dag?

Dat is tegen de regels. Jij had hem pas 4 uur later mogen halen maar de winkel had schijt.

18 likes

Volgens mij is het wel een officiele regel?

2 likes

Die 4 uur is er tegen het fun shoppen.

Tot nu toe waar ik click en collect heb gedaan zaten er dagen tussen en geen uren. Maar goed, zijn wel de grotere winkels, IKEA, GAMMA e.d.

2 likes

@papierhier @Croky oh sorry dat wist ik niet! Snap die regel dan wel opzich. Dit was een lokale bordspellenwinkel dus mensen zullen daar niet zo snel gaan funshoppen en het zal ook wel niet stormlopen, misschien dat ze er daarom iets losser mee omgingen.

1 like

Bij de Ikea ook nog steeds dagen? Good to know. Ik heb meer dan een maand op mijn bestelling (plus torenhoge verzendkosten) moeten wachten, dus wilde nu iets afhalen. Kan ik er iig rekening mee houden dat ze ook daar nog niet zo snel mee zijn.

Njah, ik heb toen zaterdag besteld en kon het dinsdag ophalen. Dus geen 4 uur, maar wel wat dagen ertussen. Maar dat kun je zien als je de bestelling plaatst, dan heb je de voorgestelde tijd.

1 like

Ja dat vond ik op zich ook meevallen, ik had donderdag besteld en kon het zondag ophalen. Was eigenlijk vooral ingewikkeld om überhaupt een tijdslot te krijgen bij de vestiging bij mij in de buurt, die was steeds niet beschikbaar

Lekker hypocriet want ik vind het eigenlijk heel raar dat winkels waarschijnlijk op afspraak open mogen voordat de avondklok is opgeheven maar ik kijk er wel naar uit om een keuken uit te kunnen gaan kiezen.

2 likes

Ik gisteren! In mei moet ik de 2e.

24 likes

Ja! De plek doet nu zeer, geen spierpijn maar eerder als een blauwe plek. En ik heb sinds gisteravond hoofdpijn.

Er is morgen werkoverleg. Ze willen het perse op werk zelf. Ik heb nu aangegeven er niet bij te gaan zijn, omdat ik het echt niet goed vind voelen en ik vertrouw veel van collega’s ook niet. En om dan met 20 man bij elkaar te zitten waar je geen afstand kan houden.
Ben alleen echt bang dat ik er problemen mee ga krijgen bij de baas.

2 likes

in de UK gaan ze nu iedereen voor eind juli proberen het eerste vaccin te geven :open_mouth: ben benieuwd! Ben heel blij! Wou dat ze in Nederland wat meer opschieten, ben niet zo onder de indruk van hoe de EU het heeft aangepakt - en dat zeg ik als enorme eurofiel :frowning:

4 likes