Het valt mij ook wel beetje tegen idd.
Ik snap het ook gewoon echt niet meer. Hoe kan het de UK wel genoeg vaccins heeft en de EU elke keer maar te weinig leveringen krijgt.
IsraĆ«l had blijkbaar een deal met Pfizer om als een soort āproefkonijnā te dienen en die hebben geluk dat Pfizer ook zo goed werkt. Want dat wisten ze niet van te voren toen ze de deal maakten. Maar waarom schiet het hier gewoon niet op?
Ik hoor om me heen echt veel mensen die bij elkaar blijven logeren i.p.v. om 20.30 uur naar huis toe gaan. Weet niet of dat enkel om mij heen is, maar dan bereikt avondklok redelijk weinig effect voor mijn gevoel.
Nee dit gebeurt overal, in ieder geval ook in mijn omgeving. Heel erg veel mensen doen het.
Of ze feesten gewoon door tot 04.30 uur.
Nuh ik zie bij mijn stagiaires dat ze 1 x in de week een sleepover doen, waar ze eerder 5 avonden per week ander bezoek hadden.
Ook bij oudere mensen zie ik dat ze dan toch op tijd weggaan, of overdag afspreken wat toch sneller buiten is (want overdag wil je iets doen en das al snel wandelen)
Nee herken ik totaal niet, in mijn omgeving helemaal niet, houdt iedereen zich er netjes aan? Dus laten we niet alleen kijken naar de idioten die het verpesten voor de rest om daarvanuit conclusies te trekken⦠zoals ik zei, is het allang duidelijk dat er mensen zijn die zich niet aan de avondklok houden, dat is geen verrassing, maar dat zijn vaak mensen die sowieso schijt hebben aan de maatregelen en zich ook niet aan de rest van de regels houden volgens mij. We zijn met miljoenen mensen meer haha.
De komende 2 weken komen er 217.000 vaccinaties minder binnen dan eigenlijk de bedoeling was. Zucht, gaat lekker weer.
AstraZeneca vaccins wordt deels in VK geproduceerd. Ook deels in het buitenland, zoals bijvoorbeeld hier in Leiden maar omdat VK heeft geĆÆnvesteerd in die productiesite onder voorwaarde dat de vaccins eerst naar VK gaan worden er ook vaccins naar VK verscheept. Maar ook VK krijgt minder vaccins dan beloofd
Ben benieuwd of er een exportverbod gaat komen zoals in het voorjaar van 2020 met de persoonlijke beschermingsmiddelen.
Gaan we nu elke dag deze polls makenā¦
Zo jammer altijd dat deze polls anoniem zijn
Ik heb wel gewerkt in een winkel met click en collect. Zonder mondkapjes. En niet altijd 1.5m afstand. En nu is er iemand positief getest.
Ik voel me nu echt schuldig dat ik gister nog een afspraak hebben kunnen maken voor Pfizer maar is wel mijn tweede prik moest mijn afspraak verzetten vanwege een positieve collega
Eerste prik gehad vandaag, ik ben er echt vrolijk door!
Ik vraag me af of nu het mooier weer wordt er niet wat versoepeld zou kunnen worden t.a.v. activiteiten in de buitenlucht met anderhalve meter afstand. Bijv. terrassen met max. 2 personen op anderhalve meter. Zeker als je dan het personeel ook anderhalve meter afstand van de gasten laat houden door bijv. met een serveertafel of serveertrolley te werken.
Is het probleem niet vooral dat terrassen daar niet groot genoeg voor zijn?
Nou, ik en mijn partner moeten in quarantaine⦠balen dit! Gisteren mijn vader gezien en die is als nauw contact (collega) getest vanmorgen en dus positief. Ondanks dat we afstand hebben gehouden gaan we in quarantaine, ook ivm ons werk waarin we mensen zien.
Net een test ingepland voor vrijdag, kijk er enorm tegenop ivm emetofobie + een partner die ook getest moet worden en altijd snel moet overgeven.
Wat Ernst Kuiper zegt tegen nos vind ik nou echt prettig haha
Kuipers begrijpt de wens van de samenleving om meer te versoepelen, maar waarschuwt voor de risicoās. āDe scholen, de kappers, dat begrijp ik. Maar er is geen ruimte om heel veel tegelijkertijd te doen. Als de R-waarde daardoor tien procent stijgt kan het zo maar tot ver in het voorjaar ontsporen.ā
De voorzitter van het LNAZ hoopt dat we in de loop van het voorjaar juist in rustiger vaarwater komen, omdat dan meer mensen gevaccineerd zijn en de weersomstandigheden verbeteren. āZeg begin mei. Dat is nog tien weken, dat zijn ook tien vermenigvuldigingscycli. Als we in staat zijn de R tot die tijd onder de 1 te houden ziet het er goed uitā.
Nu denk ik, okƩ 10 weken, dat kunnen we wel. Gewoon een beetje weten waar we naartoe aan het werken zijn scheelt echt een hoop qua het kunnen volhouden, denk ik. Natuurlijk weet hij het ook niet precies, maar het is fijn dat het beeld er gunstiger uitziet dan een paar weken geleden. Ben benieuwd naar de persconferentie morgen.
Heb je gelijk in, mijn omgeving is geen afspiegeling van heel Nederland haha! Ik baseer me op wat ik zie en hoor van vrienden, familie en collegaās. En hier in de buurt wordt ook veel gefeest. Ook zie ik helaas nogal wat mensen in de trein slepen met slaapzakken en luchtbedden.
Haha ja en natuurlijk weer vet teleurgesteld zijn straks
Vandaag was de dag, dat mijn dochter testen mag.
Gisteravond mail van school, klasgenootje positief. En vandaag waren de 5 dagen voorbij dus mochten we testen. (Anders heeft ze niets aan vakantie als we alleen maar binnen mogen blijven.)
OuderApp was booming vandaag, maar gelukkig waren er genoeg ouders die hun kind ook lieten testen. Want de eersten die reageerden waren natuurlijk de personen die hun kind absoluut geen stok in hun hersens gingen dauwe!!
Maar wat een tegenstrijdigheid van de GGD. Drie verschillende verhalen gehoord van ouders die belden. Dat vind ik toch zo slecht hĆØ, dan de een te horen krijgt dat testen na 5 dagen zonder symptomen geen nut heeft, de ander zegt kind is niet de hele dag in de buurt geweest van positief geteste persoon dus geen quarantaine en drie, wel testen want kan al besmettelijk zijn!
Maar is mijn dochter er slechter van geworden? Absoluut niet, meer een ervaring rijker.
Nu samen afwachten (ik heb helaas wel klachten)