Hoe staat het eigenlijk met die mogelijke verplichte quarantaine en het vliegverbod? Ik heb daar niks meer over gelezen.
Ik heb ook in oktober corona gehad, reuk en smaak toen helemaal weg. Na een paar weken kwam het weer terug, en gewoon normaal. Maar weer een paar weken later begon ik vreemde geuren te ruiken en ook smaken veranderen. Dat gebeurde vanaf december en is nu nog niet verbeterd.
Het is bij mij vooral groente en fruit dat anders smaakt. Wat ik niet meer lekker vind: paprika, komkommer, meloen, peer, aubergine, cola en de geur van banaan. Bier en mandarijnen smaken ook anders, maar niet zoals de andere producten. Het meeste lijkt het nog op dat het overrijp/rottend is. Oh en ook als we friet halen wordt ik niet goed van de stank die eraf komt, heel vies en intens.
En soms ruik ik dus ook een soort rottende geur en soms ook een soort chemische lucht die ik niet kan thuisbrengen.
Vind dit nu net het punt wat een wereld van verschil maakt in hoe je je voelt. Veel studenten hebben dit dus niet omdat ze volledig onderwijs volgen en al het andere wat ze hebben (commissies, verengingen, bijbaantjes, sport etc) is komen te vervallen.
Daarom zeg ik idd ook dat ik wel begrijp dat dat zwaar is en dat ik toen geluk had. Overigens zit ik nu zelf ook in deze situatie (en tussendoor ook regelmatig doordat stagebedrijf meerdere malen lange tijd dicht moest). Ik ben zeer gevoelig voor psychische shit (been there) en denk dat het juist nu zo belangrijk is om te kijken naar wat wĂšl kan, ook als dat nieuwe hobbyâs zijn of een simpele wandeling. Is dat altijd makkelijk? Absoluut niet. Maar ik zie om mij heen dat met name leeftijdsgenoten (ook oudere mensen hoor, maar ik zie vooral leeftijdsgenoten) echt schijt hebben. Een rondje buiten dit weekend en ik zag meerdere clubjes bij elkaar zonder afstand. Op Social Media idem dito. Ik vind dat best lastig te verkroppen omdat mensen wel klagen over hoe kut Corona is (is het ook) maar zich dan niet aan de regels houden. Snappen ze dan niet dat ze de maatregelen zelf zo in stand houden? Dat als we ons nu gewoon even aan de regels houden, we straks wel weer âlegaalâ kunnen afspreken, op het terras kunnen zitten en fysiek les kunnen krijgen?
Maarrrr⊠er is vaak wel de mogelijkheid om op de uni te studeren toch? Mijn zusje (Amsterdam) kan ook gewoon naar de universiteit en ziet daar vriendinnen. Er is wel plek voor een max aantal (ivm afstand) en ze volgt de colleges online
Ik heb eind september corona gehad en heb dit ook maar echt alleen met aardbeien, of dingen met aardbeiensmaak zoals jam of aardbeienyoghurt. Alsof ik pure schimmel aan het eten ben. Echt zoân smaak alsof het verrot is.
Klinkt misschien raar, maar wat fijn om te horen!
Ik dacht echt even dat ik gek werd.
Het smaak- en geurverlies is inderdaad een bekend fenomeen, maar omdat het bij mij na een aantal weken weer terug was had ik dit niet verwacht.
Anderen ook bedankt voor jullie reacties.
Nee hoor, mijn universiteit is helemaal dicht, je mag er echt niet heen.
en @Petitprince inderdaad âfijnâ om herkenning te hebben, ook over die rotte smaak. Mijn vriend zat ook al âzit het niet tussen je orenâ omdat smaak al eerder normaal was teruggekeerd. Laten we elkaar op de hoogte houden als er veranderingen zijn!
Mijn ouders (uit '56 en '57) hebben de oproep gehad voor het vaccin en gelijk een afspraak gemaakt. Vrijdag krijgen ze de eerste prik! Zo blij mee.
Huh teamsport tot 27 dus ook⊠die had ik ff niet aan zien komen.
Realisatie dat ik geen 27 meer ben.
Ik had echt precies hetzelfde haha.
Je mag tot 27 jaar wel een teamsport doen, maar kleine kinderen mogen niet naar de naschoolse opvang, lekker krom weer.
Sportschool mag niet, stel je voor dat je gezond wordt/blijft. Als je haar maar goed zit denk ik danâŠ
Heb net de huisarts gemaild met de vraag of ik wellicht in aanmerking kom voor de âvoorrangâ vanwege BMI boven de 40. Dankzij het niet kunnen sporten blijft dat BMI voorlopig ook nog wel zo.
O wow daar ben ik echt heel blij mee! Dit maakt echt mân dag jeetje
Klopt ik train al weken buiten, maar ik merk dat een heleboel mensen ook wel de motivatie missen om zelf thuis te trainen en ook begeleiding nodig hebben.
Ahh nee die foto in het artikel
Ik vind het wat vreemd dat er meteen op meerdere vlakken versoepeld wordt. Sowieso gezien de cijfers, maar ook omdat het dan lastiger te herleiden is als cijfers evt weer gaan oplopen.
En ben ws één vd weinigen maar ik heb veel liever nog even een strenge lockdown en dat het dan sneller beter gaat dan zo maar blijven aanlummelen waardoor het uiteindelijk alleen maar langer duurt.
Die push notification er ook echt achteraan met 19 procent meer besmettingen afgelopen week.