Niet-essentiële winkels gaan open op afspraak, ben benieuwd hoe dat in z’n werk gaat. Mag je dan een kwartiertje privé shoppen in de Zara terwijl de medewerkers je arrogant aankijken?
In die kop staat vanaf volgende week en ik dacht huh? Zaken zou toch vanaf begin maart pas ingaan? Maar dat is gewoon ook al volgende week
Ja, lijkt me mega awkward als je uiteindelijk toch niks wil hebben en dan weer gaat zonder iets te kopen.
Ik denk dat het gewoon online een tijdvak reserveren wordt ofzo en dat je dan met een x-aantal mensen maximaal mag komen in dat tijdvak.
ik neem aan dat als je ergens wilt shoppen dan, dan ook niet voor 1 kaarsje gaat maar van te voren bedenkt wat je nodig hebt. (maar dan kan click en collect ook nog prima werken denk ik dan) of voor de fun shoppen. Denk dat ze daar wel weer iets op bedenken om dat tegen te gaan.
Hahah ik zie het al helemaal voor mij! Ik zou mij ook zwaar ongemakkelijk voelen bij zo een prive afsrpaak. Ik haal het liever op als ik echt iets nodig heb.
Ik moet echt bellen en ik durf niet. Nu zijn wij ook niet aan de beurt nog. Maar wil ook niet te laat zijn. Maar vind t gewoon zo raar te bellen met hoi mn bmi is boven de 40 ik wil op de lijst.
Vind t best heftig dat alle contactberoepen weer opengaan. Je zit toch best lang bij de kapper of nagelsalon of wat dan ook.
Ik zou dit voor woonwinkels wel echt prettig vinden moet ik zeggen. Ik ben echt voor maatregelen en denk zoals hierboven ook genoemd is dat we beter even een strenge lockdown kunnen hebben, maar woonwinkels open op afspraak zou ik wel fijn vinden gezien ik binnen nu en (wss) korte tijd op mezelf ga en ik wel op een bank wil zitten voordat ik het bestel. Daarbij denk ik dat als winkels zich ècht houden aan de max klanten het relatief veilig is. Moeten ze niet zoals in de supermarkt zoveel mensen binnen laten dat je nog met moeite afstand kan houden maargoed.
Edit; lees best wat berichten van mensen die geen contact op durven nemen met de huisarts; doe het. Je hebt recht op die prik dus kan je er beter nu profijt van hebben dan later spijt. (Als chronisch zieke heb ik zo m’n menig over de vaccinatiestrategie, maar of je nou aan de beurt bent omdat je bmi hoger dan 40 is of bij wijze van spreke roze haar hebt, je bent aan de beurt dus voel je niet bezwaard!)
Oh ok dat is fijn, ik zat meer naar het R getal te kijken maar wat weet ik ervan haha.
Zooo ja, eindelijk alles wat ik online voor mijn huis heb gezien in het echt even bekijken! Daar ben ik wel blij mee.
Ja ik denk dat het voor sommige winkels zeker een uitkomst is! Ik heb bijvoorbeeld nieuwe hardloopschoenen nodig en die kan je niet echt online bestellen (want ze moeten wel echt goed zitten en daarvoor moet je ze passen), ben dus wel blij dat ik nu weer een afspraak daarvoor kan maken.
Ik heb precies hetzelfde, voelt echt als voordringen op mensen die het daadwerkelijk nodig hebben. Aan de andere kant denk ik; ze doen dit niet voor niks. Ben verhoogd risico (Helaas) als ik er dan recht op heb dan moet ik dat ook pakken als het mag.
ik heb nu een mail gestuurd want mijn huisarts is met vakantie. Dus ik ben benieuwd of ik op de lijst kom/sta. Als antwoord nee word, dan wacht ik gewoon op de normale oproep.
Moet je niet raar/vervelend vinden! Je hebt niet voor niets recht op voorrang, dus daar zou ik gewoon even je huisarts voor opbellen
Volgens mij is er onlangs aangetoond dat het risico bij de kapper nagenoeg 0 is.
Ze zijn p het moment met vakantie, dus heb gelijk wel even gemaild. Heb voor de rest nog niks gehoord, maar wellicht dat ze eerst de hogere leeftijden pakken en dan naar beneden werken. geen idee. Ik heb zoiets van; zeg me wanneer ik moet komen en zet die vaccinatie maar.
Nou ja vind bellen sowieso super stom en raar en bleh. Vind ook dat ik er recht ol heb hoor want mensen hebben dat besloten en t zou fijn zijn als ik dan iets minder stress heb. Want zit nu niet chill de komende 5 dagen omdat ik vrijdag met positief geteste heb gewerkt.
Haha ik ben 29 en zit op hockey. Iedereen is jonger en nu mag ik dus als enige niet meedoen. Ik moet zeggen dat het best kut voelt, ik hoor ook bij het team
Ahh dat vind ik sneu voor je, wat is 27 ook voor random leeftijd eigenlijk?
Ik zit in dezelfde situatie en ben er echt zo vreselijk salty over. Zit op twee teamsporten en bij het ene team is ongeveer 1/3e nu dus te oud om mee te mogen doen en in het andere team ben ik de enige. Ik probeer er maar een beetje luchtig grapjes over te maken maar vind het echt heel kut merk ik.
Is 27 niet een soort overheidsdefinitie van “jongeren” ofzo? Omdat je ook tot je 27e in jongerenwoningen mag en onder de jongerenregeling voor uitkeringen valt? Ik heb geen idee hoor haha maar voor mijn gevoel is dit wel een ding