Caronatopic #9

Oh ok dat is fijn, ik zat meer naar het R getal te kijken maar wat weet ik ervan haha.

Zooo ja, eindelijk alles wat ik online voor mijn huis heb gezien in het echt even bekijken! Daar ben ik wel blij mee.

1 like

Ja ik denk dat het voor sommige winkels zeker een uitkomst is! Ik heb bijvoorbeeld nieuwe hardloopschoenen nodig en die kan je niet echt online bestellen (want ze moeten wel echt goed zitten en daarvoor moet je ze passen), ben dus wel blij dat ik nu weer een afspraak daarvoor kan maken.

3 likes

Ik heb precies hetzelfde, voelt echt als voordringen op mensen die het daadwerkelijk nodig hebben. Aan de andere kant denk ik; ze doen dit niet voor niks. Ben verhoogd risico (Helaas) als ik er dan recht op heb dan moet ik dat ook pakken als het mag.

ik heb nu een mail gestuurd want mijn huisarts is met vakantie. Dus ik ben benieuwd of ik op de lijst kom/sta. Als antwoord nee word, dan wacht ik gewoon op de normale oproep.

2 likes

Moet je niet raar/vervelend vinden! Je hebt niet voor niets recht op voorrang, dus daar zou ik gewoon even je huisarts voor opbellen

Volgens mij is er onlangs aangetoond dat het risico bij de kapper nagenoeg 0 is.

1 like

Ze zijn p het moment met vakantie, dus heb gelijk wel even gemaild. Heb voor de rest nog niks gehoord, maar wellicht dat ze eerst de hogere leeftijden pakken en dan naar beneden werken. geen idee. Ik heb zoiets van; zeg me wanneer ik moet komen en zet die vaccinatie maar.

1 like

Nou ja vind bellen sowieso super stom en raar en bleh. Vind ook dat ik er recht ol heb hoor want mensen hebben dat besloten en t zou fijn zijn als ik dan iets minder stress heb. Want zit nu niet chill de komende 5 dagen omdat ik vrijdag met positief geteste heb gewerkt.

Haha ik ben 29 en zit op hockey. Iedereen is jonger en nu mag ik dus als enige niet meedoen. Ik moet zeggen dat het best kut voelt, ik hoor ook bij het team :sob::sob:

33 likes

Ahh dat vind ik sneu voor je, wat is 27 ook voor random leeftijd eigenlijk?

2 likes

Ik zit in dezelfde situatie en ben er echt zo vreselijk salty over. Zit op twee teamsporten en bij het ene team is ongeveer 1/3e nu dus te oud om mee te mogen doen en in het andere team ben ik de enige. Ik probeer er maar een beetje luchtig grapjes over te maken maar vind het echt heel kut merk ik.

1 like

Is 27 niet een soort overheidsdefinitie van “jongeren” ofzo? Omdat je ook tot je 27e in jongerenwoningen mag en onder de jongerenregeling voor uitkeringen valt? Ik heb geen idee hoor haha maar voor mijn gevoel is dit wel een ding

Huh jongerenwoningen zijn hier maar tot 23 hoor :stuck_out_tongue:

Oh haha misschien is dat een ding van mijn gemeente dan, hier is het 27 (met 23 maak je ook geen schijn van kans op een jongerenwoning haha).

Ahh stom ook voor jou zeg. Herken wat je zegt ja. Enerzijds denk ik oke het is wat het is want snap dat ze de grens ergens moeten leggen, maar anderzijds voel ik me opeens heel oud en denk ik echt wtf is dit nou weer voor iets doms.

2 likes

Zou je wel maken als ze de leeftijd zouden verlagen naar 23 :stuck_out_tongue:
Maar vanaf 23 heb je ook recht op huurtoeslag bij huurprijzen boven de 400€, daar komt het iig in mijn stad volgens mij vandaan.
@MACdonalds jij werkt toch bij een woningcorporatie? Weet jij hier meer van :grimacing:

Ja voel me vooral bij het team waar ik de enige ben echt een beetje buitengesloten ofzo haha. Maar ik sportte voorheen ook 4x per week en ik weet gewoon dat het me echt zo ontzettend goed zou doen om dat weer te kunnen doen. Zie het al helemaal voor me dat al m’n teamgenootjes dan weer lekker mogen en ik dus alsnog thuis zit (en uiteraard wel gewoon contributie betaal).

3 likes

Ik word wel een beetje mistroostig van ‘onze’ situatie in NL als ik het nu vergelijk met de mensen in de UK die nu gewoon een concreter perspectief hebben wanneer dingen weer mogen.

8 likes

Ik ook, ook echt niet nodig. Het klopt ook niet dat er alleen maar en veel te veel aandacht en nieuws uitging naar de jongeren, zoiets las ik vanmiddag, pas sinds enkele weken of maanden (?) komen er berichten over de zorg over hen, althans in Nederland.
De aandacht zat op een hele andere groep. Juist geen extreme focus op jongeren en alle publieke aandacht herken ik ook niet in NL. Niet gek nu dan toch, dat de ernstige gevolgen op allerlei vlaktes nu boven water komen na een jaar pandemie…
Ik weet niet of dat in België de hele tijd anders was @Eddie?

Lol sorry ik quote iemand random. @papierhier Zit tussendoor op mijn tel te forummen… dus gaat lekker zo!

2 likes

Ik ben vooral moe van de wedstrijd “wie heeft het het zwaarst” terwijl dat niet met mekaar te vergelijken is en iedereen het op zijn manier zwaar heeft. Ik heb het gevoel dat deze versoepelingen vooral economisch gezien gemaakt zijn. Sportscholen/musea open ipv contactberoepen zou beter zijn voor de geestelijke gesteldheid van mensen, maargoed moneyz I guess. Intussen overweeg ik uit (financiele en mentale)ellende ook bijna een carriere switch, ik voel me zo ongekend nutteloos als musicus/muziekdocent. Terwijl ik daadwerkelijk echt wel wat inhoudelijks bij te dragen heb aan de maatschappij.

Maar vooral denk ik, 20% meer besmettingen? Versoepelen? Wut?

7 likes