Caronatopic #9

Huh jongerenwoningen zijn hier maar tot 23 hoor :stuck_out_tongue:

Oh haha misschien is dat een ding van mijn gemeente dan, hier is het 27 (met 23 maak je ook geen schijn van kans op een jongerenwoning haha).

Ahh stom ook voor jou zeg. Herken wat je zegt ja. Enerzijds denk ik oke het is wat het is want snap dat ze de grens ergens moeten leggen, maar anderzijds voel ik me opeens heel oud en denk ik echt wtf is dit nou weer voor iets doms.

2 likes

Zou je wel maken als ze de leeftijd zouden verlagen naar 23 :stuck_out_tongue:
Maar vanaf 23 heb je ook recht op huurtoeslag bij huurprijzen boven de 400€, daar komt het iig in mijn stad volgens mij vandaan.
@MACdonalds jij werkt toch bij een woningcorporatie? Weet jij hier meer van :grimacing:

Ja voel me vooral bij het team waar ik de enige ben echt een beetje buitengesloten ofzo haha. Maar ik sportte voorheen ook 4x per week en ik weet gewoon dat het me echt zo ontzettend goed zou doen om dat weer te kunnen doen. Zie het al helemaal voor me dat al m’n teamgenootjes dan weer lekker mogen en ik dus alsnog thuis zit (en uiteraard wel gewoon contributie betaal).

3 likes

27 is de eindleeftijd van de landelijke aanpak overgang naar volwassenheid voor kwetsbare jongeren en die grens is dan weer gekozen vanwege de aansluiting op wetgeving. Wordt ook gebruikt in de jeugdhulp en wetenschap. Gok dat daarom 27 is aangehouden.

Ik schrik trouwens echt een beetje van die felheid op de aandacht voor jongeren. We zitten al bijna een jaar in een ongekend zware periode. Waarin jongeren zich ondanks de tegenslagen ook vooral goed aan de maatregelen houden. Zo ongeveer onze hele samenleving is gebouwd op het idee (en feit) dat kinderen en jongeren minder goed en zelfstandig voor zichzelf kunnen zorgen dan volwassenen en dat zij mede daardoor kwetsbaarder zijn. Daardoor zijn zij ook net zo goed een van de groepen die je in een crisis als deze moet aanmerken als kwetsbaarder. Daarnaast bevinden jongeren zich in een cruciale overgangsfase waarvan we weten dat investeren in het voorkomen van moeilijkheden in die fase, zichzelf later uit betaalt (zowel individueel als maatschappelijk). Hoe gek is het dan om daar rekening mee te houden?

29 likes

Ik word wel een beetje mistroostig van ‘onze’ situatie in NL als ik het nu vergelijk met de mensen in de UK die nu gewoon een concreter perspectief hebben wanneer dingen weer mogen.

8 likes

Ik ook, ook echt niet nodig. Het klopt ook niet dat er alleen maar en veel te veel aandacht en nieuws uitging naar de jongeren, zoiets las ik vanmiddag, pas sinds enkele weken of maanden (?) komen er berichten over de zorg over hen, althans in Nederland.
De aandacht zat op een hele andere groep. Juist geen extreme focus op jongeren en alle publieke aandacht herken ik ook niet in NL. Niet gek nu dan toch, dat de ernstige gevolgen op allerlei vlaktes nu boven water komen na een jaar pandemie…
Ik weet niet of dat in België de hele tijd anders was @Eddie?

Lol sorry ik quote iemand random. @papierhier Zit tussendoor op mijn tel te forummen… dus gaat lekker zo!

2 likes

Ik ben vooral moe van de wedstrijd “wie heeft het het zwaarst” terwijl dat niet met mekaar te vergelijken is en iedereen het op zijn manier zwaar heeft. Ik heb het gevoel dat deze versoepelingen vooral economisch gezien gemaakt zijn. Sportscholen/musea open ipv contactberoepen zou beter zijn voor de geestelijke gesteldheid van mensen, maargoed moneyz I guess. Intussen overweeg ik uit (financiele en mentale)ellende ook bijna een carriere switch, ik voel me zo ongekend nutteloos als musicus/muziekdocent. Terwijl ik daadwerkelijk echt wel wat inhoudelijks bij te dragen heb aan de maatschappij.

Maar vooral denk ik, 20% meer besmettingen? Versoepelen? Wut?

7 likes

Ik snap vooral het nut niet van dat vergelijken telkens, wat op de een of andere manier toch altijd lijkt te gebeuren, wat schiet je ermee op. Corona (dus nee niet de “overheid”) heeft het iedereen op de hele wereld (extreem) moeilijk gemaakt, mensen gedood en levens kapot gemaakt op wat voor manier dan ook… we zitten in een pandemie.

4 likes

Oef ik ben beroerd geweest van t vaccin vandaag (gisteren gezet). De koorts is nu wel gezakt en ik voel me iets beter. Kort maar krachtig zullen we maar zeggen.

2 likes

Voor de mensen die ook een griepprik krijgen, we zijn vanaf mei! Bron: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/vanaf-mei-coronaprik-bij-diabetes-en-astma-nog-ziekere-mensen-al-volgende-week-aan-de-beurt~a2cf3f50/?fbclid=IwAR3Cyao2j5oo-sLeNFmUPrfIjeYdppTLyLrmWNTO8_8NZBn865cfXwut2kU

7 likes

Omg ik ben zo blij. Jeeeeeej! :partying_face:

3 likes

Hoor ik dat nu goed?
Nu extra ruimte, maar als het niet goed gaat dan misschien toch weer de scholen dicht? We proberen dat te voorkomen. Wtf.
Maar misschien begrijp ik het niet goed hoor.

Nee juist niet de scholen meer dicht
Maar alle andere dingen kunnen weer aangescherpt worden

1 like

Laat alles ( behalve scholen) gewoon dicht ipv deze halve jaa voor 1 week de kappers open

14 likes

Die versoepelingen zijn voorlopig dan maar voor 2 weken, da’s niet erg lang.

Ja zo begreep ik het ook.

1 like

Wat een gedoe lijkt me dat winkelen, ik laat dat voorlopig nog wel even zitten hoor

19 likes

Nou inderdaad :joy:

1 like