Caronatopic #9

Ik vind het laat, volgens het originele plan zouden ze half feb beginnen. En moet nog maar zien of dit ook daadwerkelijk doorgaat want het verandert dus iedere week. Wel dus vrij zeker nu dat het met Astrazeneca gaat zijn. Blij dan een vaccin te krijgen, maar had stiekem toch meer gehoopt op een ander gezien de beschermingspercentages en duur tussen de 1e en 2e prik.
Nja laten we hopen dat er in mei dan daadwerkelijk iedereen in deze groep geprikt wordt, gezien er ook staat VANAF.

1 like

Winkelen op afspraak, waar kan ik mij melden. Ik shop de hele winkel leeg. :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

2 likes

Jaa ik zou daar helemaal zenuwachtig van worden.

2 likes

Ik hoop het. Nog eeen keer dicht weet ik niet of mijn kinders gaan volhouden…

1 like

Hij had zijn afspraak al een jaar staan lol

1 like

Dan heb ik het verkeerd begrepen?
Ik begreep dat ze juist de scholen niet meer wilde sluiten.

Is het nou alleen team sport of mogen de sportscholen buiten ook weer sessies organiseren?

Op alle vragen hierboven ^

Ik zou gewoon de informatie nav de persconferentie afwachten die straks weer op Rijksoverheid komt te staan.

12 likes

Ik vind het gewoon knap kut dat ik met 2 dingen en een cruciaal beroep gewoon nu veel langer moet wachten. Ik heb jarenlang hard aan mijzelf gewerkt zodat ik weer redelijk kan functioneren en dan moet ik nog lang wachten. Jammer dat ik niet gewoon kan zeggen ā€˜spuiten kreng’.

1 like

Het vaccineren gaat gelukkig best wel rap! Zo fijn dat de besmettingen in verpleeghuizen afnemen.

1 like

Dat zou dus kunnen betekenen dat ik mogelijk eerder een prik krijg dan mijn ouders (70). Voelt wel heel krom. Ik vraag het me ook af, mijn oma (94) en zelfstandig wonend is ook nog niet vaccineert, het loopt via de huisarts die heeft nog geen idee wanneer ze aan de beurt is.
We gaan het zien. Moest wel heel erg lachen dat in de woonplaats mijn ouders overal enorme borden hingen met Priklocatie en dan een afbeelding van :syringe: Die zijn daar alvast voorbereid.

2 likes

Ik vind het ook laat en eerst zien dan geloven, maar vind het wel fijn om een soort van perspectief te hebben ofzo. Ik ga even een aftelkalender maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Misschien meer mogelijk, misschien niet.
Tegenslagen, versoepelen, kleine stappen, lastige periode.
Moeilijk testen, veel testen, jongeren, ouderen, scholen, sociale contacten, we gaan dat aanpakken maar lastig. Er gebeurt al erom veel.
Vaccineren gaat goed, maar ligt aan de leveringen, lastig. Iedereen gevaccineerd in de herfst.

Bedankt weer Hugo.

15 likes

ben serieus wel blij dat er iets van versoepelingen zijn.

1 like

ben serieus wel verbaasd over het antwoord op de vraag over avondklok en uitzondering met de verkiezingen. je mag die avond wel naar buiten als je moet stemmen, maar je hebt geen formuliertje nodig.
:weary:

3 likes

Maar dan gaat iedereen tijdens de stemdagen ā€˜ik heb gestemd’ toch misbruiken om de avondklok te kunnen negeren? Of heb ik nu te weinig vertrouwen in de medemens

17 likes

Maar de avondklok zou er als eerste af gaan hoor!!!1!!1!1!

8 likes

Dan komen er wat versoepelingen wat al super is, en dan zie ik allen maar commentaar van ouders met : en de zwemlessen dan??? Ja ik weet dat jullie die ook graag weer willen, maar niet alles kan tegelijk. Wees blij dat er steeds meer versoepelingen komen zeg. Het is ook nooit goed

2 likes

Vind het echt bizar asociaal en fucking egoĆÆstisch als je met klachten of een positieve test naar buiten gaat. Echt waarom zou je dat doen, ik snap het gewoon niet ?? Daar is echt geen enkele goede reden voor, echt NIKS kan ik bedenken wat een reden kan zijn om naar buiten te gaan.

48 likes

Er zijn collectief in Europa meer vaccins gekocht dan nodig is om het aantal burgers te vaccineren, ook omdat er al is gekocht op het moment dat nog helemaal niet duidelijk is of het vaccin uiteindelijk op de markt komt. EU heeft ook vaccins van CureVac en Sanofi gekocht bijvoorbeeld, maar die zijn nog niet toegelaten. En van Moderna en Pfizer zijn extra vaccins gekocht nu. Ik las op nos dat er in totaal 85 miljoen vaccins voor Nederland zijn gekocht, tot aan Q1 2022

Dus er zijn geen weekboodschappen gekocht, er is eerder aan doomsday preppen gedaan in de EU :sweat_smile: