Caronatopic #9

@blair @Dombo
Ik snap het vooral niet omdat ze zeiden dat de avondklok echt een noodmaatregel was en die er zo snel mogelijk weer af zou gaan, nu gebruiken ze het als manier om het kapitalisme te spekken.
Als je arm bent heb je echt helemaal niks aan de nu aangekondigde versoepelingen.

2 likes

Nee maar de andere maatregelen die genomen zijn hebben ook geen invloed op armere mensen.
Shoppen, naar de kapper, of sporten is een luxe die niet iedereen kan betalen.
Terwijl, met een sociaal netwerk, je wel bij mensen op bezoek kan savonds.
Ook max 1 gast heeft hier invloed op trouwens, veel van de mensen met wie ik werk worden niet uitgekozen als enige gast (of met kerst als tweede gast), waardoor die die tijd alleen thuis doorbrengen.

Ik snap trouwens ook de nadelige gevolgen van het opheffen van de avondklok, en deze keuze.

5 likes

Maar of je ‘gekozen’ wordt als enige gast, heeft dat met armoede te maken? Ik denk dat mensen met allerlei sociaal economische posities nu eenzaam zijn. Een sociaal netwerk hebben is toch niet gerelateerd aan financiĂ«n?

2 likes

Ja je hebt gelijk. Ook niet alle mensen waar ik mee werk zijn arm btw (of eenzaam op dit moment).

1 like

Ja ik ontken ook niet dat dat is gebeurd hoor! Maar dat er nu één feestje is betekent niet dat heel Amsterdam dat doet. Dit zijn 100 mensen op een populatie van bijna 900.000, genoeg Amsterdammers die netjes een wandelingetje maken en verder niks haha.

3 likes

Klopt zeker, al is het bij de Amsterdamse ‘‘stadswandelingen’’ (die horecawandelingen, in de verschillende buurten die nu veel georganiseerd worden) ook wel echt bovengemiddeld druk; tickets zijn razendsnel uitverkocht - je moet echt klaar zitten als tickets online komen haha- , maar mensen gaan toch met meer huishouden dit vervolgens doen en je hebt veel groepjes daardoor op straat.

Ik ga dit doen als het zover is. 2021 energy :star2:

94 likes

Hahahaha ja die open brieven naar Mark Rutte komen me echt de keel uit, afschuwelijk. En iedereen eronder dan vet lovend:
“Ja je slaat de spijker op z’n kop!!!”
“Je verwoordt het zó goed”
“Jij zou de politiek in moeten gaan”
“Wat kan jij treffend schrijven zeg”

ga weeeeg

40 likes

Ahww mijn oma is positief getest, 1 dag voordat ze het vaccin zou krijgen, zo sneu.

2 likes

Wel grieperig helaas, hopelijk wordt het wel beter. Ze is altijd thuis gebleven, alleen haar eigen kinderen kwamen op bezoek (op afstand), kleinkinderen alleen door het raam zwaaien.
Dus echt pech gehad.

2 likes

Het is in allerlei verschillende groepen verdeeld en al die groepen worden weer op andere manieren uitgenodigd. Sommige door de huisarts, sommige door de verpleeghuisarts, sommige door hun werkgever. Hier kun je een beetje zien wat het plan is, maar dat verschuift ook steeds allemaal weer door mee- en tegenvallers in de distributie/logistiek/leveringen.

3 likes

Net voor de zekerheid test gedaan (heb droge hoest, keelpijn, supermoe, spierpijn) en die gozer bij de teststraat was zo aardig! Vorige keer had ik echt zo’n chagrijnige vrouw die niks zei. Echt wat een glimlach en een babbel niet kan doen.

5 likes

https://www.instagram.com/p/CLrnGhSlUqK/?igshid=1ip8ykoajpxnr

Is dit serieus vanmiddag? What’s wrong with those people, in welke Corona vrije wereld leven zij?

3 likes

:confused:
Ik gun de jongeren toch in een keer een stuk minder als ik dit zo zie

6 likes

https://www.instagram.com/p/CLrnVQkqgn5/?igshid=ukuwyfklp6aj
Ik kwam dit inderdaad ook posten. Ik geloof dat @Shadina toch gelijk had. :exploding_head:

Ja dat snap ik heus wel

1 like

Word hier zo boos om. Snap hoe lekker het is om in het park te hangen, maar dit helpt totaal niet. Je bent niet de enige die corona moe is
Egoïsme ten top.

8 likes

Vind dit echt zo kut, snap dit gewoon echt niet

5 likes

Vind het ook knap dat iedereen blijkbaar vergeten is dat je buiten niet met meer dan 2 personen bij elkaar mag lopen/zijn. Gewoon complete groepen op picknickkleedjes in het park, oke dan.

3 likes

Weet iemand of ze die 65 + prik ook van oud naar jong doen? Mn tante van 81 is vandaag geprikt maar mn moeder heeft nog niks gehoord.