Caronatopic #9

Dat was iedereen al vergeten toen er sneeuw en ijs lag. Heel irritant.

3 likes

Heb het idee dat ā€œwe zijn er klaar meeā€ ook steeds meer gepromoot wordt, ook via de media.

4 likes

Oh ik vraag me af of mijn moeder dat overleg heeft gehad, zij is al gevaccineerd en heeft reuma en traagwerkende schildklier.
Ze heeft denk ik wel Pfizer gehad want ze is in januari al gevaccineerd.

1 like

Mensen/jongeren in Utrecht, Tilburg en Groningen hebben ook schijt. Zelfs in Ermelo. Nu denk ik niet dat ze in Ermelo de politie bekogeld hebben met flessen toen ze overgingen op sluiting/ontruiming, maargoed.

1 like

Voor alle reumatologische aandoeningen en alle reumatologische medicijnen wordt aangeraden het vaccin gewoon te nemen op het moment dat je aan de beurt bent, je hoeft je medicatie niet te onderbreken, het zou kunnen dat het effect iets kleiner is, maar zelfs gedeeltelijke bescherming is beter dan geen bescherming.

Bron

3 likes

Ze gaan van oud naar jong. Nu zijn ze bij 80 tot 85, daarna van 75 tot 80, 70 tot 75 etc. (tot 60 jaar) reden dat de 63 en 64-jarigen nu aan de beurt zijn is omdat zij volgens de Gezondheidsraad AstraZenica mogen hebben (dit wordt afgeraden boven de 65).

1 like

Zijn er hier mensen die zijn uitgenodigd voor de test evenementen?
Ik heb een mail gekregen met een link voor de kaartverkoop morgen. Zou zo graag willen maar je moet na 5 dagen getest worden en dan kan ik niet.

Ik verbaas me ook over de troep die die lui hebben achtergelaten in het Vondelpark. Je wil de volgende keer dat je daarheen gaat toch ook niet met je reet in andermans afval zitten? Echt ongemanierd. Ach ja, wordt allemaal wel weer voor ze opgeruimd :+1:

7 likes

Heb ook mail met link erin! Volgens mij is de kaartverkoop gewoon open voor iedereen

2 likes

Op m’n werk zijn alle collega’s die een prik gehad hebben en 4 patiĆ«nten ziek geworden na AstraZeneca helaas. Hoge koorts en rillen en zweten. Hopelijk knappen ze snel op en word ik niet ziek, net m’n prik gehad :pray:t3:

Huh, dit is toch nog helemaal niet zeker? In het advies van de Gezondheidsraad lees ik juist dat daar nog geen uitspraken over gedaan kunnen worden. Of heb ik dat dan verkeerd begrepen?(https://www.gezondheidsraad.nl/documenten/adviezen/2021/02/04/ethische-en-juridische-afwegingen-covid-19-vaccinatie, pagina 9).

1 like

Dank voor deze uitleg! Dat maakt het een stuk duidelijker, thanks!

1 like

Gisterochtend ben ik gevaccineerd met AstraZeneca, eind van de middag voelde ik me rillerig worden, eind van de avond zat ik op 39 graden koorts. Ik kreeg spierpijn, hoofdpijn en pijn in mijn gewrichten. Vannacht heel onrustig geslapen. Ik kon niet meer lekker liggen. Vanmorgen was de koorts wat gezakt, heb vanmorgen wel 2 pcm genomen Nu voel ik me redelijk oke. Geen koorts/ verhoging meer. Wel nog wat zeurende hoofdpijn. Ben wel blij dat ik zaterdag pas weer hoef te werken

Clienten op mijn werk worden donderdag gevaccineerd met Moderna.

3 likes

Man van Doutzen zat net bij Jinek aan tafel, samen met de irritante Peter R en een IC-arts uit Groningen. Ik dacht dat Sunnery allemaal wappie beweringen zou doen, maar dat viel reuze mee.

@anon55799045 toevallig werd dit net besproken in Jinek waarbij de IC hoofd aangeeft dat we met huidige kennis niet kunnen zeggen of je na vaccinatie 100% immuun bent en of je de virus nog kunt overdragen. De eerste uitslagen vanuit Israƫl en VS zouden wel gunstig zijn.

2 likes

Mijn opa is ca. 4 weken geleden gevaccineerd, woonde in een verzorgingshuis. Hij kreeg de ā€˜standaard’ bijwerkingen. Paar dagen kwakkelen. Bijwerkingen gingen niet over. Klachten werden juist erger. Testen, en het bleek dat hij Corona had en uiteindelijk is hij vorige week overleden.

Nu wil mijn oma niet meer gevaccineerd worden. Want ze denkt dat opa juist door het vaccin Corona heeft gekregen. Haar redenatie: Er zit een stukje van dat virus in het vaccin en dat kon zijn lichaam niet meer aan, zijn lichaam had geen kracht meer om antistoffen aan te maken, dus kon het stukje Corona zich in zijn lichaam ontwikkelen en ā€˜echte’ Corona worden.

Hoe zit dat? Je kan tenslotte koorts krijgen, maar dat is toch geen ā€˜mini corona’?

Ik heb al uitgelegd dat hij al voor de vaccinatie de besmetting kan hebben opgelopen. Alleen ik snap haar bezorgdheid wel.

Gecondoleerd! Maar je oma heeft geen gelijk. Lees de berichten van oa Ovenschaal even door in het topic. Je krijgt geen ā€œstukje Coronaā€ in het vaccin.

1 like

Same hahah lig al de hele nacht wakker en heb nu 38,5 graden koorts. Maar ik voel me een stuk beter dan de eerste x, nu nog. Bijna geen rillingen, heb het warm ipv koud. Maar die koppijn is wel weer ruim aanwezig

2 likes

Ik lig badend in het zweet in bed met 38,5 temp :sweat_smile: hopelijk snel over!

Zo te lezen zijn er veel imuumsystemen aan het werk, wat goed!
Hopelijk trekt het ziekig voelen snel weg.

4 likes