Caronatopic #9

Een vriendin van mij zei ook ‘ja dan hadden ze beter de horeca open kunnen gooien!’
???
Net alsof je bij die relschoppers had gezegd ‘okok laten we alle maatregelen maar weer afschaffen, dan gebeurt dit niet meer’. Een beetje mensen belonen voor hun foute gedrag

3 likes

Ik vind dit ook zo dom. Er is een reden dat de terrassen dicht zijn. Moeten we een beetje mensen belonen voor dom gedrag.

En dan ook allemaal mensen die op feesboek reageren; ja ze zijn het zat.

Ik ben het ook zat Truus, maar ik sta mij niet als een randdebiel te gedragen.

Als ik een bank overval omdat ik het zat ben niet genoeg geld te hebben dan zegt de politie en de rechter ook niet aah gos dat meisje was het zat. Hier is wat extra geld voor het leed.

8 likes

Ik hoor van de 80+ groep heel weinig over Pfizer-bijwerkingen. Ja een pijnlijke arm.

Dit lijkt me heel bijzonder om te moeten doen (en ook stress geven want: tijdsdruk :grimacing:). Is het uiteindelijk gelukt om op tijd 6 mensen te vinden en op tijd te vaccineren? Lijkt me zo zonde als je iets van het vaccin weg zou moeten gooien omdat het niet meer houdbaar is :pensive:

1 like

Zeker al veel! Sorry dat ik het aan jou vraag, maar vanaf maart wordt er toch ook begonnen met de groep 18-60 met medische indicatie via de huisarts? Is daar al iets meer over bekend wat die precieze medische indicatie is?

Asking for myself

2 likes

Het is niet als beloning bedoeld lijkt me? Ik denk dat mensen die dit zeggen (zoals ook Femke Halsema) bedoelen dat deze mensen allemaal blijkbaar buiten een drankje willen doen, nu doen ze dat samengeklonterd zonder afstand in enorme groepen in het park, en als de terrassen open zouden zijn zou een deel van die mensen op afstand in kleine groepjes na registratie en triage ergens zitten en zouden de risico’s dus kleiner zijn geweest.
Ik ben het er niet per se mee eens, maar ik snap de gedachte wel dat je misschien dit soort superspreading events kan voorkomen door elders een meer gereguleerde versoepeling te doen.

5 likes

Ja en nu willen ze mogelijk het Vondelpark sluiten als het niet rustiger wordt de komende dagen. Dat lijkt me ook niet de juiste oplossing. Mensen gaan toch wel naar buiten om van de zon te genieten bij mooi weer. Als het Vondelpark dicht gaat dan gaan mensen naar andere parken en wordt het daar weer drukker. Ik denk dat ze in het Vondelpark veel meer moeten gaan handhaven op aanwezigheid van groepen en op gereguleerde toegang, zodat mensen wel gewoon met z’n tweeën kunnen blijven wandelen of buiten zitten.

1 like

Wat vervelend. Waar woon je ongeveer? Is er misschien iemand die je kan brengen?
Neem anders even contact op met de regionale GGD. Op de site staat “Als u niet in staat bent (bijvoorbeeld door ziekte of een beperking) om naar de testlocatie te komen, geef dit aan als u de afsprakenlijn belt. Samen kunnen we kijken naar de mogelijkheden.” En als de testlijn zegt dat ze niks kunnen doen, vraag dan of ze je kunnen doorverbinden naar de GGD.

Ik dacht dat t net zo zou zijn als de griepprik. Maar t is dus heftiger?

De bijwerkingen zijn in principe gewoon zere arm en eventueel koorts en ziek gevoel toch? Niet echt benauwd enzo?

Ik denk ook dat ze veel strenger moeten handhaven, cirkels op het gras en niet meer dan 2 mensen in een cirkel, alleen zitten of lopen, niet staan, 2 ingangen open en tellers neerzetten, bij meer dan zoveel mensen in het park de deuren dicht tot er weer mensen naar buiten zijn, handhavers in het park die mensen aanspreken, etc. Maar dat is nogal een organisatie, en Amsterdam (en alle andere grote steden) heeft niet 1 park maar veel meer, dus of dat allemaal realistisch is…

3 likes

Pff, moet er even uit. Heb tegen mijn schoonfamilie gezegd dat ik het belachelijk vind dat oma zich niet laat vaccineren vanwege het geloof. Ze is gisteren getest op corona en merkte dat het me zo hoog zat hoe ze denken…

1 like

Bedankt. Daar heb ik nooit zo’n last van dus hopelijk valt t mee dan.

Ja joh laten we ook gewoon massaal de sportscholen open gooien, sekswerkers weer aan het werk, efteling weer open, avondklok schaffen we gewoon zelf af. Who cares dat er een overheid + virologen + mensen zijn die adviezen geven en verstand hebben van de pandemie.
We beslissen het voortaan gewoon lekker zelf.

7 likes

Ik ook. En echt alle alle alle begrip voor het financiele gedeelte. Maar het is toch geen enkele reden om te denken een paar honderd mensen misdragen zich in parken dus dan mogen wij gewoon open?!

Op het moment dat er avond klok rellen waren was het ook geen excuus om nergens meer parkeergeld of voor het ov te betalen.

Het gaat echt nergens over. Ik ben echt verbaasd hoe dit soort beslissingen worden genomen.

2 likes

Quarantaine dag 4. Ben er echt wel redelijk klaar mee, heb een lang weekend opgenomen maarja nu is dat redelijk zinloos.:joy: Maargoed hopelijk vallen de gevolgen van corona bij mn vader mee en testen wij zaterdag negatief.

Ik wordt volgende maand gevaccineerd op het werk (zorg) maar krijg Astra Zeneca en vind dat best jammer dat ik geen Pfizer krijg. Snap wel dat ze de oudere medewerkers die wel geven. Een vriendin van me (even oud) werkt ook in de zorg maar ander ziekenhuis en die krijgt wel Pfizer dus snap niet zo goed waarom zij wel en ik niet… het is ook lastig te verdelen. Maar toch, sorry wilde even klagen.

Ik vind dit soort nieuws heel lastig en dubbel. Ik vind de argumentatie van de horeca-ondernemers belachelijk (Vondelpark is vol, dan kunnen wij ook wel open) maar ik begrijp dat het water de horeca momenteel aan de lippen staat. Ze zijn al vanaf half oktober dicht, ondertussen alweer 4 maanden en de tegemoetkomingen dekken niet alle kosten. Zonder concreet uitzicht op versoepeling. Terwijl andere sectoren veel minder lang of nooit dicht zijn geweest (hotels, contactberoepen) en die nu wel weer open mogen.

Ik snap de argumentatie vanuit het kabinet, dat de horeca of terrassen open een aanzuigende werking heeft ook overigens. Maar ik vind het een beetje makkelijk om vanuit mijn comfortabele positie in loondienst met vaste baan bij een werkgever die praktisch niet failliet kan gaan af te gaan geven op wanhopige horeca ondernemers die hun levenswerk en pensioenvoorziening in de afgrond zien storten. Rechtvaardigt uiteraard niet dat deze ondernemers de regels aan hun laars willen lappen, maar dat heeft de horeca nu wel vaker geroepen en uiteindelijk bleven ze toch dicht.

15 likes

Ja is gelukt, hebben drie vrij ernstige hart- en longpatiënten plus hun partner gevaccineerd. Dus nul spillage bij ons!

Is niet erg. Weten we idd nog niets over… Krijg al veel vragen van mensen met diabetes etc. maar we hebben nog heen instructies gekregen.

8 likes

Ik heb die hele aantrekkingskracht van het Vondelpark nooit begrepen, als je er naast woont snap ik het, maar je gaat toch niet vanuit Oost of West 3 of 4 prima parken voorbij fietsen zodat je maar @vondelpark in je Insta-story kan taggen?
Maar misschien spreekt hier het provinciale gedeelte van mijn persoonlijkheid die ook zonder wroeging naar reserve-Duitsland is verhuisd en begrijp ik het hoofdstedelijke leven gewoon niet :sweat_smile:

19 likes

Die beide kanten begrijp ik ook hoor! Vooral het financiele gedeelte.

Maar ik snap gewoon niet hoe ze de vergelijking kunnen maken een paar honderd mensen misdragen zich dus wij gaan/willen tegen alle adviezen in gewoon open. Daarbij denk ik ook dat een groot deel van die mensen die in dat park stonden niet de mensen zijn die met een gevulde portemonnee op het terras gaan zitten maar daar gewoon stonden omdat het ‘cool’ was of iets in die richting. De horeca is geen redder want ooh die arme mensen hebben het zo zwaar kom maar bij ons zitten.

Ik hoop echt dat ze niet open gaan want als ze dat wel doen wie gaat wie nog tegen houden om dicht te blijven. Arie boomsma zal sowieso vooraan staan en zeggen ja maar de horeca is wel open dus ik wil ook open.