Nou zijn wij een winkelketen die zich half aan de regels houdt. Wel op afspraak afhalen elke 15 minuten, maar als iemand belt of ze gelijk een dekentje mag komen kopen, ok prima joh kom maar tussendoor.
Ook heeft de regiomanager gezegd dat de afhaaltafel een paar meter naar binnen moet (dus klanten komen dan een stuk IN de winkel) en we daar sierkussens moeten neerzetten die mensen direct mogen kopen. Wat een shitzooi. Ik moet dit allemaal dus doen ook al wil ik gewoon dat we ons aan de regels houden.
Klanten zelf werken ook niet altijd mee waardoor de regels sowieso lastig handhaven zijn. Ze komen niet op tijd waardoor er vaak meerdere mensen tegelijk komen, dus hoe dat gaat uitpakken met shoppen op afspraak… ik zie het voor me dat er gewoon meerdere mensen tegelijk in de winkel zijn en mijn manager daar niks aan doet. Mensen verzinnen trouwens zelf redenen om te laat te komen: “maar ik mocht toch tússen 1 en 2 komen?” “Ik had toch een half uur de tijd?” “Ik mocht toch ergens ná 1 uur komen?” Wow nee, nogal raar om dat zelf te verzinnen als we 13:15 hebben afgesproken.
Vandaag ga ik trouwens voor ‘t eerst bij Action wat afhalen en daar moet je wel tussen 9 en 10u komen bijv…via vrienden hoorde ik dat er constant een rij staat. Apart dat zo’n grote keten zich dus niet aan de elke 15 minuten regel houdt en er ook geen controle op is door overheid ofzo. (Zelfde geldt voor onze keten, ik wil dat er gecontroleerd wordt maar dat gebeurt amper)