Caronatopic #9

Ik denk ook dat ze veel strenger moeten handhaven, cirkels op het gras en niet meer dan 2 mensen in een cirkel, alleen zitten of lopen, niet staan, 2 ingangen open en tellers neerzetten, bij meer dan zoveel mensen in het park de deuren dicht tot er weer mensen naar buiten zijn, handhavers in het park die mensen aanspreken, etc. Maar dat is nogal een organisatie, en Amsterdam (en alle andere grote steden) heeft niet 1 park maar veel meer, dus of dat allemaal realistisch is…

3 likes

Pff, moet er even uit. Heb tegen mijn schoonfamilie gezegd dat ik het belachelijk vind dat oma zich niet laat vaccineren vanwege het geloof. Ze is gisteren getest op corona en merkte dat het me zo hoog zat hoe ze denken…

1 like

Bedankt. Daar heb ik nooit zo’n last van dus hopelijk valt t mee dan.

Ja joh laten we ook gewoon massaal de sportscholen open gooien, sekswerkers weer aan het werk, efteling weer open, avondklok schaffen we gewoon zelf af. Who cares dat er een overheid + virologen + mensen zijn die adviezen geven en verstand hebben van de pandemie.
We beslissen het voortaan gewoon lekker zelf.

7 likes

Ik ook. En echt alle alle alle begrip voor het financiele gedeelte. Maar het is toch geen enkele reden om te denken een paar honderd mensen misdragen zich in parken dus dan mogen wij gewoon open?!

Op het moment dat er avond klok rellen waren was het ook geen excuus om nergens meer parkeergeld of voor het ov te betalen.

Het gaat echt nergens over. Ik ben echt verbaasd hoe dit soort beslissingen worden genomen.

2 likes

Quarantaine dag 4. Ben er echt wel redelijk klaar mee, heb een lang weekend opgenomen maarja nu is dat redelijk zinloos.:joy: Maargoed hopelijk vallen de gevolgen van corona bij mn vader mee en testen wij zaterdag negatief.

Ik wordt volgende maand gevaccineerd op het werk (zorg) maar krijg Astra Zeneca en vind dat best jammer dat ik geen Pfizer krijg. Snap wel dat ze de oudere medewerkers die wel geven. Een vriendin van me (even oud) werkt ook in de zorg maar ander ziekenhuis en die krijgt wel Pfizer dus snap niet zo goed waarom zij wel en ik niet… het is ook lastig te verdelen. Maar toch, sorry wilde even klagen.

Ik vind dit soort nieuws heel lastig en dubbel. Ik vind de argumentatie van de horeca-ondernemers belachelijk (Vondelpark is vol, dan kunnen wij ook wel open) maar ik begrijp dat het water de horeca momenteel aan de lippen staat. Ze zijn al vanaf half oktober dicht, ondertussen alweer 4 maanden en de tegemoetkomingen dekken niet alle kosten. Zonder concreet uitzicht op versoepeling. Terwijl andere sectoren veel minder lang of nooit dicht zijn geweest (hotels, contactberoepen) en die nu wel weer open mogen.

Ik snap de argumentatie vanuit het kabinet, dat de horeca of terrassen open een aanzuigende werking heeft ook overigens. Maar ik vind het een beetje makkelijk om vanuit mijn comfortabele positie in loondienst met vaste baan bij een werkgever die praktisch niet failliet kan gaan af te gaan geven op wanhopige horeca ondernemers die hun levenswerk en pensioenvoorziening in de afgrond zien storten. Rechtvaardigt uiteraard niet dat deze ondernemers de regels aan hun laars willen lappen, maar dat heeft de horeca nu wel vaker geroepen en uiteindelijk bleven ze toch dicht.

15 likes

Ja is gelukt, hebben drie vrij ernstige hart- en longpatiënten plus hun partner gevaccineerd. Dus nul spillage bij ons!

Is niet erg. Weten we idd nog niets over… Krijg al veel vragen van mensen met diabetes etc. maar we hebben nog heen instructies gekregen.

8 likes

Ik heb die hele aantrekkingskracht van het Vondelpark nooit begrepen, als je er naast woont snap ik het, maar je gaat toch niet vanuit Oost of West 3 of 4 prima parken voorbij fietsen zodat je maar @vondelpark in je Insta-story kan taggen?
Maar misschien spreekt hier het provinciale gedeelte van mijn persoonlijkheid die ook zonder wroeging naar reserve-Duitsland is verhuisd en begrijp ik het hoofdstedelijke leven gewoon niet :sweat_smile:

19 likes

Die beide kanten begrijp ik ook hoor! Vooral het financiele gedeelte.

Maar ik snap gewoon niet hoe ze de vergelijking kunnen maken een paar honderd mensen misdragen zich dus wij gaan/willen tegen alle adviezen in gewoon open. Daarbij denk ik ook dat een groot deel van die mensen die in dat park stonden niet de mensen zijn die met een gevulde portemonnee op het terras gaan zitten maar daar gewoon stonden omdat het ‘cool’ was of iets in die richting. De horeca is geen redder want ooh die arme mensen hebben het zo zwaar kom maar bij ons zitten.

Ik hoop echt dat ze niet open gaan want als ze dat wel doen wie gaat wie nog tegen houden om dicht te blijven. Arie boomsma zal sowieso vooraan staan en zeggen ja maar de horeca is wel open dus ik wil ook open.

Sorry dubbelpost

Ik woon er inderdaad naast dus voor mij het meest logische park + ik weet welke plekken ik wel/niet ga liggen ivm drukte etc. Zowel voor als nu tijdens corona.

Ik zou het ook heel onlogisch vinden om nu naar het wester of oosterpark te gaan fietsen om daar te gaan wandelen terwijl ik dat dicht bij huis kan.

Er zijn genoeg mensen die ook daadwerkelijk naar de horeca zouden gaan als ze illegaal open gaan, zie alleen al dat restaurant in Eindhoven die illegaal open ging en gelijk vol zat met mensen die daar gewoon in het restaurant gingen eten.
https://www.ed.nl/eindhoven/restaurant-de-kiet-riskeert-sluiting-en-gaat-weer-open-mensen-noemen-ons-strijders~a4671a43/

Denk dat terrassen met mooi weer ook binnen no time volzitten. Laatst was er op het viva forum (ja, betrouwbare bron) ook een topic of mensen naar de horeca zouden gaan als ze gewoon de deuren zouden openen en een schrikbarend percentage zou dat gewoon doen.

2 likes

Er is op dat vlak geen touw aan vast te knopen. Alle andere vormen van zorg of medicatie vinden ze wel prima maar alleen vaccins niet. Ik heb wel is gezegd van maar paratemol gebruiken jullie wel en een chemokuur zou je ook ondergaan dus waarom dit niet, maar dat komt het niet verder dan vertrouwen op God.

Gelukkig is het de oma van mijn schoonfamilie, mijn eigen familie is gelukkig pro vaccineren.

1 like

En @LilyAldrin ik snap hier ook echt helemaal niks van. Als argument voeren ze dan aan te vertrouwen op god maar hoe weten ze dan zo zeker dat die er niet juist voor heeft gezorgd dat het medicijn/vaccin op hun pad is gekomen? Ze hebben niet met elkaar gebeld ofzo

9 likes

Ja placebo is in deze studie inderdaad gewoon zoutoplossing! Dus dat zou geen bijwerkingen moeten geven (misschien een beetje pijnlijke arm van de injectie zelf, maar geen koorts etc.). Volgens mij doen ze bij andere vaccinstudies ook wel eens een ander vaccin geven (wat dus al goedgekeurd is, maar tegen een andere ziekte)? Maar dat weet ik niet zeker, maar in dat geval ozu je dus ook wel bijwerkingen kunnen krijgen.

Haha ik moet echt zo denken aan het verhaaltje van de man die vastzit op zijn dak door een overstroming, en alle hulp weigert omdat hij wacht op hulp van God. Ik heb daar ooit een cartoon van gezien, maar die kan ik niet meer vinden. :sweat_smile:

Samenvatting

Er is een enorme overstroming in het dorp. Het water stroomt door de straten en komt steeds hoger te staan. Een man is zo slim om op het dak van zijn huis te vluchten. Al snel komt er een vlot aan en de man op het vlot roept: “Meneer, kom met me mee, het is hier levensgevaarlijk!” Maar de man roept: “Nee, want ik vertrouw op God, God zal me redden!” De man op het vlot haalt zijn schouders op en vaart verder.

reddingEven later wordt het de man nat onder de voeten, zó hoog is het water al. Het water stijgt snel als er een boot langskomt. De bestuurder van de boot roept: “Meneer, klim in de boot, u verdrinkt nog!” “Nee”, zegt de man “de Heer zal me redden!” De bestuurder kan hem niet overtuigen en vaart dan maar door.

Het water staat de man nu tot aan zijn lippen. Een helikopter vliegt uit en hangt recht boven hem. Er wordt een touw uitgeworpen. De piloot roept naar beneden: “Meneer, we verzoeken u onmiddellijk omhoog te klimmen, want u gaat het anders niet redden hier! Dit is niet verantwoord!” Maar het antwoord van de man blijft hetzelfde: “Beste piloot, ik blijf hier, want God zal me redden!”

Uiteindelijk verdrinkt de man tóch en komt hij in de hemel voor God te staan. Verontwaardigt zegt hij: “Mijn Heer, ik heb al die tijd op U vertrouwd en om U geroepen! Waar was U? Waarom redde U mij niet?” God zucht daarop eens diep en antwoordt net zo verontwaardigt: “Beste man, Ik stuurde een vlot, een boot en zelfs een helikopter op u af…”

Bron: https://www.kinderwoorddienst.nl/jaar-c/negenentwintigste-zondag-door-het-jaar-c/extras/verhaal-over-de-hulp-van-god.html

20 likes

& @Dr.Watson op de website van het RIVM staat een lijst over medische indicatie. Ik kwam er dus ook achter dat mijn vader met ernstig nierfalen met Pfizer of Moderna wordt gevaccineerd in het ziekenhuis, zo snel als het kan is hij gelukkig een van de eerste groepen met voorrang. Verder nog weinig bekend…

1 like

Mensen willen daar altijd afspreken omdat het ‘lekker centraal ligt’ en voor iedereen ongeveer even ver is ofzo. Ik bedank altijd vriendelijk als het woord vondelpark valt, heb er helemaal niks mee.

1 like

Ik snap de haat niet. Ja het is tering druk, zeker nu, en er loopt een hele verzameling hele irritante mensen. Maar het is ook groot. Als je meters wil maken tijdens een rondje kun je beste daarheen gaan. Oosterpark is klein, Flevopark ver weg, Sarphati is klein, Westerpark is klein, Erasmuspark is klein. Dan blijft alleen Rembrandt over en dat is ook druk en redelijk ver weg. Ohja Beatrix is ook leuk maar ook niet heel groot.

6 likes