Nee dit klopt niet. Mensen met een BMI hoger dan 40 en mensen met het syndroom van Down die nog niet in een instelling gevaccineerd zijn hebben afgelopen weken een oproep gekregen (of moeten die zelfs nog krijgen). Rest van dat hele rijtje hoog risico groepen moet nog aan de beurt komen, die zullen als eerste een oproep krijgen. Daarna zullen ze de overige risicogroepen gaat uitwerken en uitnodigen.
Ik hoop echt dat t gewoon even tijdelijk bij jullie toevallig drukker is nu en dat t geen systematische stijging blijkt.
Verder hou ik me vast aan t feit dat het percentage positieve testen wel is gedaald afgelopen week. Zou griep een verklaring kunnen zijn voor de toename aan tests?
Hou wel mn hart vast voor de versoepelingen.
Bij mij op t werk is een 2e positief getest. De doordeweekse ploeg gaat dus allemaal testen. Nu mag ik ook niet komen werken en ben ergens wel blij want t zat me niet helemaal lekker. En ik hoop dat verder niemand positief test. Maar ja die 2e heeft deze week nog gewerkt. En ergens vertrouw ik die op dag 5 zonder klachten testen niet. Maar ja hopelijk werk ik pas vrijdag weer dus als ze t zouden hebben zouden ze dan wel klachten hebben. Ondertussen tel ik af naar maandag.
@Ohappyday de ziekenhuisopnames lopen altijd een beetje achter dus het klopt wel dat die nog dalen. Ik hou me maar vast aan het feit dat het percentage positieve testen wel is gedaald afgelopen week.
@Sedana als t goed is wel anders heb ik de boot gemist. Een huisartsenpraktijk in amsterdam had op de site staan dat ze half maart verwachten. Maar verder heb ik niets kunnen vinden over de andere provincies.
Durf ik niet te zeggen! Weet alleen dat ze aan die groepen zijn begonnen met uitnodigingen versturen, zou best kunnen dat dat alleen nog maar Zeeland, Brabant en Limburg is. Dat gaat via de huisarts, veel van de andere hoog risicogroepen gaat via het ziekenhuis straks.
Oh dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat ze al begonnen waren aan al deze groepen. Ik behoor zelf niet tot de hoge risicogroep, maar krijg wel de griepprik, dus hoopte stiekem dat ik wel iets eerder aan de beurt zou zijn, maar dat hoeft dus niet zo te zijn begrijp ik.
Dat hoop ik ook heel erg voor je! Je bent sowieso eerder aan de beurt als je valt onder de groep met medische indicatie, maar snap dat dat lastig in te schatten is als de specificaties daarvan nog niet eens bekend zijn 
Nouja uiteindelijk ben je gewoon beschermd tegen corona en draag je bij aan groepsimmuniteit en het einde van de pandemie met elk vaccin en heb je er dus altijd wat aan
Elk vaccin dat uiteindelijk op de markt komt is toch ook gewoon goedgekeurd, ik snap het gezeur op astra zeneca niet zo.
Haha de buurvrouw van mn ouders werkt in een verzorgingstehuis en die hadden een soortgelijke situatie, toen heeft ze haar man die 2 straten verder woont gebeld dat die NU moest komen omdat de vaccins op moesten 
LOL dit was een reactie op @Krabsalade
Nu op NPO2, varen op God. Over de vaccinatie. Echt niet elke gelovige persoon is een debiel maar deze mensen zijn cerebraal geamputeerd?! âEr worden foetussen gebruikt bij het maken van het vaccinâ 
Wat jij hier zegt over ââgasten die naar de overkant wijzen met âmaar daar mag het welâ.ââ is echt zo waar. Vandaag zoveel klanten aan de deur gehad die iets wilden kopen en direct meenemen. Vervolgens zijn ze verbaasd dat dat niet mag ivm de 4 uur tijd die ertussen moet zitten, wisten ze niet dat dat een ding is (6 miljoen mensen kijken naar de persco maar niemand weet dat dit een regel is ofzo?), en zeggen ze dat ze dan maar naar een filiaal in een naastgelegen dorp gaan want daar krijg je het wel direct mee. Dus dan word jij raar aangekeken omdat je je wel aan de regels houdt en ondertussen krijg je verwijten naar je kop dat je ze niet omzeilt. Vind het erg verdrietig hoe dit nu allemaal gaat.
Ben nu al helemaal klaar met dat click&collect. En dan komt volgende week nog dat gedoe met 10 minuten shoppen op afspraak 
Nou zijn wij een winkelketen die zich half aan de regels houdt. Wel op afspraak afhalen elke 15 minuten, maar als iemand belt of ze gelijk een dekentje mag komen kopen, ok prima joh kom maar tussendoor.
Ook heeft de regiomanager gezegd dat de afhaaltafel een paar meter naar binnen moet (dus klanten komen dan een stuk IN de winkel) en we daar sierkussens moeten neerzetten die mensen direct mogen kopen. Wat een shitzooi. Ik moet dit allemaal dus doen ook al wil ik gewoon dat we ons aan de regels houden.
Klanten zelf werken ook niet altijd mee waardoor de regels sowieso lastig handhaven zijn. Ze komen niet op tijd waardoor er vaak meerdere mensen tegelijk komen, dus hoe dat gaat uitpakken met shoppen op afspraak⊠ik zie het voor me dat er gewoon meerdere mensen tegelijk in de winkel zijn en mijn manager daar niks aan doet. Mensen verzinnen trouwens zelf redenen om te laat te komen: âmaar ik mocht toch tĂșssen 1 en 2 komen?â âIk had toch een half uur de tijd?â âIk mocht toch ergens nĂĄ 1 uur komen?â Wow nee, nogal raar om dat zelf te verzinnen als we 13:15 hebben afgesproken.
Vandaag ga ik trouwens voor ât eerst bij Action wat afhalen en daar moet je wel tussen 9 en 10u komen bijvâŠvia vrienden hoorde ik dat er constant een rij staat. Apart dat zoân grote keten zich dus niet aan de elke 15 minuten regel houdt en er ook geen controle op is door overheid ofzo. (Zelfde geldt voor onze keten, ik wil dat er gecontroleerd wordt maar dat gebeurt amper)
Ben wel benieuwd wat je met deze informatie gaat doen, ga je dan AstraZeneca weigeren omdat je per se Pfizer wil ofzo?
En ik heb zelf het idee (maar misschien klopt dat niet hoor) dat als je nu je vaccinatie weigert/niet reageert op de oproep dat het dan ook âopgestaan is plek vergaanâ is, dus dat je dan niet als ze straks andere groepen gaan vaccineren met bijv. Pfizer kan zeggen van nu wil ik wel.
Ik denk niet dat dat kan in Nederland (mensen een vaccin weigeren omdat ze het de eerste keer niet wouden) maar het is natuurlijk idd ook niet de bedoeling dat iedereen maar gewoon een vaccin kiest wat hen het beste uitkomt. Maar ik denk dat dat maar weinig mensen zijn hoor. Je bent dan inderdaad gewoon ronduit asociaal.
Zo ik heb 10,5 uur geslapen en voel me nu een stuk beter! Heb honger en ben nu even niet moe. Alleen mân arm doet nog pijn, zit nog een zwelling en een rode plek en hele vage hoofdpijn nog. Maar heb wel het gevoel dat ik er weer tegenaan kan vandaag 
Iemand die ik ken heeft het vaccin van AstraZeneca geweigerd uit angst voor bijwerkingen en zijn volgende prikafspraak voor een ander vaccin staat nu over twee maanden gepland. Zijn huisarts gaf aan dat je dan gewoon weer opnieuw op een wachtlijst wordt gezet, hij wordt niet overgeslagen of zo
Mijn moeder heeft het vaccin gisteren tegelijkertijd met een heleboel leeftijdsgenoten gekregen en ze waren er allemaal zo optimistisch over, deed me heel erg goed om te horen. Ze heeft tot nu toe hooguit een uurtje hoofdpijn en een vervelend gevoel in haar arm gehad, verder nog niets 
Als echt blijkt dat dat vaccin minder goed werkt bij een bepaalde variant, zouden ze dan niet de vaccinatiestrategie ook wat aanpassen? Dus risicopatiĂ«nten toch een andere geven en idd AstraZeneca voor âde restâ bij wie het niet zo boeiend is?
Echt rot dat je mee moet doen aan het omzeilen van de regels terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Klinkt echt als een hoop gedoe bij jou in de winkel. Het is ook lastig omdat een deel van de klanten inderdaad zelf gewoon super stug zijn en anderen oprecht niet weten hoe het nou precies werkt.
Ik heb op de eerste dag van click & collect iets bij de Action afgehaald tussen 13:00 en 14:00, toen stond er 1 iemand voor mij en 1 iemand achter mij en dat leek verder prima geregeld. Een uur is ook best ruim genomen vind ik. Al merk ik ook wel in mijn eigen winkel dat er genoeg mensen zijn die gewoon komen wanneer het hun uitkomt haha. Dan kan je plannen wat je wilt, maar dan heeft het ook weinig zin. Of ze plannen gewoon geen afhaalmoment in en komen random aanwaaien om het pakket op te halen.
Ik merk dat ik steeds meer hoop verlies. Ik denk dingen als: is 70% straks ingeënt, hebben we weer een andere variant waar geen enkel vaccin nog tegen werkt en moeten we die weer gaan maken. Weet iemand of dit een reeele gedachte is?
Dankjewel voor je opbeurende woorden!