Mehh ik moet straks door de snelteststraat. Daar doen ze beide neusgaten, toch?
Hahaha ja ik heb dus sowieso een hekel aan parken omdat je er niet normaal naar de wc kan. Dus dat eindeloze rondhangen en op een kleedje zitten is gewoon niet voor mij. Specifieke āhekelā aan vondel is alleen omdat het voor mij āverā weg is maar iedereen er wel altijd wil afspreken. Flevo is om de hoek dus daar een rondje vind ik top, oosterpark heb ik ook niks mee.
Edit: ik snap dus helemaal dat je daarheen gaat voor lekker wandelen als het het dichtstbijzijnde (grote) park is hoor. Vind het alleen buiten coronatijd altijd jammer dat in een park chillen Ɣltijd vondel moet zijn
Bij mij maar 1 neus gat!
Hmm, maar deze mensen zijn ze al aan het vaccineren. Het gaat me om de groep die jaarlijks de griepprik krijgt, en daar staat dan helemaal onderaan: ādeze groep krijgt een uitnodiging via de huisartsenā, maar verder niks over de termijn.
Nou ja ik wacht het gewoon af.
Is er iemand al eens in de snelteststraat in Sittard geweest? Zou het fijn vinden als ik een beetje weet hoe het daar werkt enz. (Angststoornis en niet heel dol op nieuwe en onbekende situaties)
Als mijn bankrekening leeg is fiets ik niet zonder licht. Ik snap deze redenering echt niet. Als je gepakt wordt ben je nog verder van huis en je faciliteert contactmomenten met als risico dat je nóg langer dicht blijft. Ik snap dat het loodzwaar is, maar dit is niet de manier.
Eigenlijk wat @grace zegt
Dat gaat er heus wel komen, maar op dit moment is het nog lastig, omdat elke fabrikant zijn eigen studie en onderzoek heeft gedaan en de omstandigheden en eindpunten waar ze op scoren niet exact gelijk zijn.
Nu is er schaarste en moeten we gewoon alles wat we hebben zo slim mogelijk inzetten. Als de tijd van schaarste voorbij is dan komt er pas ruimte om āde besteā te gaan kiezen, en āde besteā is dan het vaccin wat het beste werkt en met de minste bijwerkingen.
Ik schrok ook wel van de bijwerkingen van AstraZeneca bij mijn personeel, maar aan de andere kant: wat is 36 uur bijwerkingen op een crisis die al 365 dagen duurt, het is een offer wat gebracht moet worden denk ik persoonlijk.
Dank voor de duidelijke reactie en uitleg!
Het lijkt ook wel alsof de regel dat je niet met meer dan 2 op pad mag/bij elkaar mag staan ook wel weggevaagd is als je alle groepjes overal ziet, ook voor het mooie weer. Volgens mij wordt er ook totaal niet op gehandhaafd.
Ik kom zojuist uit het ziekenhuis. Kom sowieso liever niet op plekken met veel mensen gezien ik in een risicogroep val, maar ik kan er met zulke afspraken helaas niet om heen. In mijn stad stijgen de aantallen juist flink, in het ziekenhuis in de stad hiernaast is een grote coronauitbraak en in mān eigen stad loopt het ziekenhuis ook over en ligt de IC en corona-afdeling steeds helemaal vol waardoor het vaste prik is dat mensen naar andere steden en Duitsland verplaatst worden. Sinds deze week zijn er ook extra maatregelen in het ziekenhuis bijv mbt bezoek en je mag alleen met een medisch mondkapje naar binnen. En dan noggg zie je mensen met dat mondkapje onder hun neus door het ziekenhuis lopen/in de wachtkamer zitten. Echt zo ergerlijk.
Sowieso vind ik dat ze meer nadruk mogen leggen op juist gebruik van die dingen, want logisch nadenken kunnen de mensen nog steeds niet. Ding onder hun neus, mensen die als ze iets tegen iemand willen zeggen dat ding omlaag trekken zodat hun mond vrij komt (hallooo, denk na), mensen die ze meermaals of zelfs eindeloos lijken te gebruiken, het afdoen door de bij de voorkant te pakken, uberhaupt het hele mondkapje in je hand houden als je hem tussen de winkels door ofzo af hebt, etc etc. Hoe moeilijk is het man?! En de kans dat ze zichzelf besmetten door hetzelfde mondkapje meermaals op te zetten lijkt mensen ook niet te boeien, of ze beseffen het uberhaupt niet, kan ook
Ik krijg dinsdag mijn eerste prik
Hmm de besmettingen lopen toch weer op. Nu boven de 5000. Als ik kijk naar het ziekenhuis waar ik werk, zien wij sinds vandaag ook al weer toename van patiƫnten op de cohort en op de IC. Er was even een dip met de aantallen en waren we afgeschaald met de extra diensten. Helaas zo te zien.
Ik had goede hoop na de iets lagere cijfers van maandag en dinsdag. Had gehoopt dat we op t weekgemiddelde zouden blijven.
Ben bang dat t weer op gaat lopen en dat we dan de winkels uiteindelijk wel weer opendoen terwijl er dan veel meer besmettingen zijn. Morgen toch nog maar een poging wagen om de huisarts te bellen voor t vaccin.
Kan zijn dat het landelijk daalt, maar ik heb het specifiek over ons ziekenhuis. Daar daalde het in eerste instantie mooi. Nu ligt de cohort weer bijna vol en op IC weer richting de 20 Corona patiƫnten. Dat is behoorlijk wat, helaas.
@Whoopdidoo ja ik had ook best goede hoop, hoop dat deze uitschieter iets eenmaligs is en de dalende trend voortzet. Ik ben de Corona ook zo zat.
Nee dit klopt niet. Mensen met een BMI hoger dan 40 en mensen met het syndroom van Down die nog niet in een instelling gevaccineerd zijn hebben afgelopen weken een oproep gekregen (of moeten die zelfs nog krijgen). Rest van dat hele rijtje hoog risico groepen moet nog aan de beurt komen, die zullen als eerste een oproep krijgen. Daarna zullen ze de overige risicogroepen gaat uitwerken en uitnodigen.
Ik hoop echt dat t gewoon even tijdelijk bij jullie toevallig drukker is nu en dat t geen systematische stijging blijkt.
Verder hou ik me vast aan t feit dat het percentage positieve testen wel is gedaald afgelopen week. Zou griep een verklaring kunnen zijn voor de toename aan tests?
Hou wel mn hart vast voor de versoepelingen.
Bij mij op t werk is een 2e positief getest. De doordeweekse ploeg gaat dus allemaal testen. Nu mag ik ook niet komen werken en ben ergens wel blij want t zat me niet helemaal lekker. En ik hoop dat verder niemand positief test. Maar ja die 2e heeft deze week nog gewerkt. En ergens vertrouw ik die op dag 5 zonder klachten testen niet. Maar ja hopelijk werk ik pas vrijdag weer dus als ze t zouden hebben zouden ze dan wel klachten hebben. Ondertussen tel ik af naar maandag.
@Ohappyday de ziekenhuisopnames lopen altijd een beetje achter dus het klopt wel dat die nog dalen. Ik hou me maar vast aan het feit dat het percentage positieve testen wel is gedaald afgelopen week.
@Sedana als t goed is wel anders heb ik de boot gemist. Een huisartsenpraktijk in amsterdam had op de site staan dat ze half maart verwachten. Maar verder heb ik niets kunnen vinden over de andere provincies.
Durf ik niet te zeggen! Weet alleen dat ze aan die groepen zijn begonnen met uitnodigingen versturen, zou best kunnen dat dat alleen nog maar Zeeland, Brabant en Limburg is. Dat gaat via de huisarts, veel van de andere hoog risicogroepen gaat via het ziekenhuis straks.
Oh dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat ze al begonnen waren aan al deze groepen. Ik behoor zelf niet tot de hoge risicogroep, maar krijg wel de griepprik, dus hoopte stiekem dat ik wel iets eerder aan de beurt zou zijn, maar dat hoeft dus niet zo te zijn begrijp ik.
Dat hoop ik ook heel erg voor je! Je bent sowieso eerder aan de beurt als je valt onder de groep met medische indicatie, maar snap dat dat lastig in te schatten is als de specificaties daarvan nog niet eens bekend zijn
Nouja uiteindelijk ben je gewoon beschermd tegen corona en draag je bij aan groepsimmuniteit en het einde van de pandemie met elk vaccin en heb je er dus altijd wat aan
Elk vaccin dat uiteindelijk op de markt komt is toch ook gewoon goedgekeurd, ik snap het gezeur op astra zeneca niet zo.
Haha de buurvrouw van mn ouders werkt in een verzorgingstehuis en die hadden een soortgelijke situatie, toen heeft ze haar man die 2 straten verder woont gebeld dat die NU moest komen omdat de vaccins op moesten
LOL dit was een reactie op @Krabsalade