Caronatopic #9

Vanochtend bij de action buiten in de rij gestaan met 8 man, de meid achter de afhaalbalie had haar mondkap onder haar kin hangen. De 15 minuten regel is er zodat mensen niet tegelijk aan de deur staan. Maar als en klanten en winkels zich nergens aan houden kan wat mij betreft gewoon de deur open.

1 like

Zo jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die hun mondkapje niet goed dragen :cry: Is die 15 minuten regel een regel vanuit de overheid? Ik probeerde er iets over te vinden op Rijksoverheid, maar kan er niks over vinden.

1 like

Ik zie het indd nu ook niet staan maar op die persconferentie toen bekend werd dat je mocht afhalen zei Rutte dat en dat hielden wij aan. Misschien hebben ze het weer ineens veranderd zoals ze zo vaak doen. Nu staat er indd in tijdsvakken van max een uur. :woman_shrugging:

Ik denk dat ons HK niet weet van de veranderde regels anders deden ze ook gelijk tijdsloten van een uur, hoe meer klanten kunnen komen hoe beter vinden zij.

3 likes

Ah oke, ik dacht dat ik tijdens de persconferentie ook een uur had verstaan. Mijn eigen keten doet het met een half uur, dus blijkbaar pakt elke winkel het toch wel op zijn eigen manier aan haha. Net als met het winkelen op afspraak. Zag op Facebook bij een winkel alweer voorbij komen dat je alleen een half uur kunt reserveren, bij Hunkemoller 20 minuten. Begrijpelijk dat je die tijdvakken aanpast naar het soort winkel en de klanten die je trekt, maar vind het ook best verwarrend allemaal.

2 likes

Oh wat leuk dat er een orgelspeler was!! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

M’n vader heeft z’n eerste prik en ik ben zo blij. M’n oma had hem zondag en geen bijwerkingen, maar toen is ze dinsdag gevallen dus alsnog pijn :weary:

2 likes

Ik moest net op en neer naar het werk voor iets. Was in de productie omgeving en iedereen droeg een mondkapj en bleef op 1.5. Vond ik zo goed om te zien! Iedereen nam het serieus.

3 likes

Ik las de besmettingscijfers en dacht huuuuu derde golf maar toen ging ik naar onze favoriete cijferman en ben ik weer enigszins gerustgesteld

Hoe kan het nou dat er ineens zoveel meer mensen gaan testen? Nou ja laten we hopen dat hij gelijk heeft. Ik vind het wel spannend hoor, net nu die versoepelingen

3 likes

Mijn ouders zijn geprikt olé olé :beers:

32 likes

Ja dit denk ik ook, hele klassen moeten nu getest worden als er 1 besmetting onder de leerlingen is.

Ik zou die man zo graag een bloemetje willen sturen. Of een reep chocola of zn favo biertje. Maar die man is echt mn held.

Denk ook dat de scholen een rol spelen. Heb al van meerdere collega’s gehoord dat er op school een positief kind was. En verder misschien ook gewoon andere virusjes die rond gaan? Volgens mij is februari altijd wel heftig qua griep ook?

Hier inmiddels een week geleden sinds ik met besmet persoon heb gewerkt en nog niks aan de hand. Dus ga er stiekem al vanuit dat ik de dans ontsprongen ben. Een andere collega is wel positief getest. Dus van de fulltimers gaat iedereen dit weekend testen. En ons filiaal wordt door anderen gerund.

3 likes

Ik ben net gevaccineerd!

@Totoro Hier zijn ook mensen gebeld omdat er vaccins over zijn, fijn dat dat zo goed opgepakt wordt.

22 likes

Ik vind dit super mega hoopgevend (voor Nederland dan)! Zouden we dan toch een hele fijne zomer tegemoet kunnen zien?
Hm gek hij linkt niet helemaal goed maar ik bedoel dus specifiek de grafiek in de preview hierboven.

En ook zo fijn om te lezen hoeveel opa’s, oma’s, ouders en FF’ers nu gevaccineerd zijn of binnenkort worden! Twee maanden geleden hadden we dit soort berichten nog niet

Edit: en ook dit > https://mobile.twitter.com/TijnBroekman/status/1365306784106352643

14 likes

Komt ook denk ik door de vele nieuwsberichten over dat vermoeidheidsklachten en hoofdpijn worden opgenomen in het symptomenplaatje. Bij de Britse variant schijnt dat veel voor te komen. Daardoor heb ik me bijv. ook laten testen.

1 like

Er zijn deze weken ook een aantal test evenementen waar zo’n 3000 mensen per week heen gaan, die moeten zich ook allemaal vooraf en achteraf laten testen. Dat telt ook wel op.

@Maestoso moet je dan ook al testen als je een halve dag hoofdpijn hebt of pas als het bijvoorbeeld pas twee dagen of meer is?

3 likes

Nee denk wanneer je zelf het idee hebt dat het anders of erger is dan normaal. Maar ik kan dat niet beslissen voor een ander, zou zeggen: vertrouw je het niet, ga testen

1 like

Ik heb dus nu wel een dikke, rode plek op m’n arm waar de prik gezet is. Dat had ik na de eerste niet. Plek is zo’n 2 à 3 cm groot

1 like

Gister tweede Moderna-vaccin gehad, vandaag toch wel een beetje brak, verhoging en rillerig, arm-pijn en beetje hoofdpijn. Maar met Paracetamol de werkdag prima doorgekomen. :muscle:

Ik word nu al een beetje moedeloos van alle mensen die bellen die

• boos zijn dat ze nog niet opgeroepen zijn
  • vragen wanneer ze opgeroepen worden
  • vragen om voorrang
  • vragen of ze met de oproepkaart van een ander mogen komen

:weary:

13 likes

Ohja, ik kan paracetamol dus echt niet slikken, van die poederzakjes antigrippine met pcm en vitamine c mag dat ook? Daar maak je ‘thee’ van. Ik moet dinsdag maar ben heel bang dat ik er ziek van word want ik ben nooit ziek en weet echt niet wat ik dan moet doen :joy:

Tuurlijk mag dat! Die liquid caps zijn ook fijn, Kruidvat heeft die, zijn wel duurder.

1 like