Nu op NPO2, varen op God. Over de vaccinatie. Echt niet elke gelovige persoon is een debiel maar deze mensen zijn cerebraal geamputeerd?! ‘Er worden foetussen gebruikt bij het maken van het vaccin’
Wat jij hier zegt over ‘‘gasten die naar de overkant wijzen met ‘maar daar mag het wel’.’’ is echt zo waar. Vandaag zoveel klanten aan de deur gehad die iets wilden kopen en direct meenemen. Vervolgens zijn ze verbaasd dat dat niet mag ivm de 4 uur tijd die ertussen moet zitten, wisten ze niet dat dat een ding is (6 miljoen mensen kijken naar de persco maar niemand weet dat dit een regel is ofzo?), en zeggen ze dat ze dan maar naar een filiaal in een naastgelegen dorp gaan want daar krijg je het wel direct mee. Dus dan word jij raar aangekeken omdat je je wel aan de regels houdt en ondertussen krijg je verwijten naar je kop dat je ze niet omzeilt. Vind het erg verdrietig hoe dit nu allemaal gaat.
Ben nu al helemaal klaar met dat click&collect. En dan komt volgende week nog dat gedoe met 10 minuten shoppen op afspraak
Nou zijn wij een winkelketen die zich half aan de regels houdt. Wel op afspraak afhalen elke 15 minuten, maar als iemand belt of ze gelijk een dekentje mag komen kopen, ok prima joh kom maar tussendoor.
Ook heeft de regiomanager gezegd dat de afhaaltafel een paar meter naar binnen moet (dus klanten komen dan een stuk IN de winkel) en we daar sierkussens moeten neerzetten die mensen direct mogen kopen. Wat een shitzooi. Ik moet dit allemaal dus doen ook al wil ik gewoon dat we ons aan de regels houden.
Klanten zelf werken ook niet altijd mee waardoor de regels sowieso lastig handhaven zijn. Ze komen niet op tijd waardoor er vaak meerdere mensen tegelijk komen, dus hoe dat gaat uitpakken met shoppen op afspraak… ik zie het voor me dat er gewoon meerdere mensen tegelijk in de winkel zijn en mijn manager daar niks aan doet. Mensen verzinnen trouwens zelf redenen om te laat te komen: “maar ik mocht toch tússen 1 en 2 komen?” “Ik had toch een half uur de tijd?” “Ik mocht toch ergens ná 1 uur komen?” Wow nee, nogal raar om dat zelf te verzinnen als we 13:15 hebben afgesproken.
Vandaag ga ik trouwens voor ‘t eerst bij Action wat afhalen en daar moet je wel tussen 9 en 10u komen bijv…via vrienden hoorde ik dat er constant een rij staat. Apart dat zo’n grote keten zich dus niet aan de elke 15 minuten regel houdt en er ook geen controle op is door overheid ofzo. (Zelfde geldt voor onze keten, ik wil dat er gecontroleerd wordt maar dat gebeurt amper)
Ben wel benieuwd wat je met deze informatie gaat doen, ga je dan AstraZeneca weigeren omdat je per se Pfizer wil ofzo?
En ik heb zelf het idee (maar misschien klopt dat niet hoor) dat als je nu je vaccinatie weigert/niet reageert op de oproep dat het dan ook ‘opgestaan is plek vergaan’ is, dus dat je dan niet als ze straks andere groepen gaan vaccineren met bijv. Pfizer kan zeggen van nu wil ik wel.
Ik denk niet dat dat kan in Nederland (mensen een vaccin weigeren omdat ze het de eerste keer niet wouden) maar het is natuurlijk idd ook niet de bedoeling dat iedereen maar gewoon een vaccin kiest wat hen het beste uitkomt. Maar ik denk dat dat maar weinig mensen zijn hoor. Je bent dan inderdaad gewoon ronduit asociaal.
Zo ik heb 10,5 uur geslapen en voel me nu een stuk beter! Heb honger en ben nu even niet moe. Alleen m’n arm doet nog pijn, zit nog een zwelling en een rode plek en hele vage hoofdpijn nog. Maar heb wel het gevoel dat ik er weer tegenaan kan vandaag
Iemand die ik ken heeft het vaccin van AstraZeneca geweigerd uit angst voor bijwerkingen en zijn volgende prikafspraak voor een ander vaccin staat nu over twee maanden gepland. Zijn huisarts gaf aan dat je dan gewoon weer opnieuw op een wachtlijst wordt gezet, hij wordt niet overgeslagen of zo
Mijn moeder heeft het vaccin gisteren tegelijkertijd met een heleboel leeftijdsgenoten gekregen en ze waren er allemaal zo optimistisch over, deed me heel erg goed om te horen. Ze heeft tot nu toe hooguit een uurtje hoofdpijn en een vervelend gevoel in haar arm gehad, verder nog niets
Als echt blijkt dat dat vaccin minder goed werkt bij een bepaalde variant, zouden ze dan niet de vaccinatiestrategie ook wat aanpassen? Dus risicopatiënten toch een andere geven en idd AstraZeneca voor “de rest” bij wie het niet zo boeiend is?
Echt rot dat je mee moet doen aan het omzeilen van de regels terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Klinkt echt als een hoop gedoe bij jou in de winkel. Het is ook lastig omdat een deel van de klanten inderdaad zelf gewoon super stug zijn en anderen oprecht niet weten hoe het nou precies werkt.
Ik heb op de eerste dag van click & collect iets bij de Action afgehaald tussen 13:00 en 14:00, toen stond er 1 iemand voor mij en 1 iemand achter mij en dat leek verder prima geregeld. Een uur is ook best ruim genomen vind ik. Al merk ik ook wel in mijn eigen winkel dat er genoeg mensen zijn die gewoon komen wanneer het hun uitkomt haha. Dan kan je plannen wat je wilt, maar dan heeft het ook weinig zin. Of ze plannen gewoon geen afhaalmoment in en komen random aanwaaien om het pakket op te halen.
Ik merk dat ik steeds meer hoop verlies. Ik denk dingen als: is 70% straks ingeënt, hebben we weer een andere variant waar geen enkel vaccin nog tegen werkt en moeten we die weer gaan maken. Weet iemand of dit een reeele gedachte is?
Dankjewel voor je opbeurende woorden!
Vanochtend bij de action buiten in de rij gestaan met 8 man, de meid achter de afhaalbalie had haar mondkap onder haar kin hangen. De 15 minuten regel is er zodat mensen niet tegelijk aan de deur staan. Maar als en klanten en winkels zich nergens aan houden kan wat mij betreft gewoon de deur open.
Zo jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die hun mondkapje niet goed dragen Is die 15 minuten regel een regel vanuit de overheid? Ik probeerde er iets over te vinden op Rijksoverheid, maar kan er niks over vinden.
Ik zie het indd nu ook niet staan maar op die persconferentie toen bekend werd dat je mocht afhalen zei Rutte dat en dat hielden wij aan. Misschien hebben ze het weer ineens veranderd zoals ze zo vaak doen. Nu staat er indd in tijdsvakken van max een uur.
Ik denk dat ons HK niet weet van de veranderde regels anders deden ze ook gelijk tijdsloten van een uur, hoe meer klanten kunnen komen hoe beter vinden zij.
Ah oke, ik dacht dat ik tijdens de persconferentie ook een uur had verstaan. Mijn eigen keten doet het met een half uur, dus blijkbaar pakt elke winkel het toch wel op zijn eigen manier aan haha. Net als met het winkelen op afspraak. Zag op Facebook bij een winkel alweer voorbij komen dat je alleen een half uur kunt reserveren, bij Hunkemoller 20 minuten. Begrijpelijk dat je die tijdvakken aanpast naar het soort winkel en de klanten die je trekt, maar vind het ook best verwarrend allemaal.
Oh wat leuk dat er een orgelspeler was!!
M’n vader heeft z’n eerste prik en ik ben zo blij. M’n oma had hem zondag en geen bijwerkingen, maar toen is ze dinsdag gevallen dus alsnog pijn
Ik moest net op en neer naar het werk voor iets. Was in de productie omgeving en iedereen droeg een mondkapj en bleef op 1.5. Vond ik zo goed om te zien! Iedereen nam het serieus.