Caronatopic #9

Ik las de besmettingscijfers en dacht huuuuu derde golf maar toen ging ik naar onze favoriete cijferman en ben ik weer enigszins gerustgesteld

Hoe kan het nou dat er ineens zoveel meer mensen gaan testen? Nou ja laten we hopen dat hij gelijk heeft. Ik vind het wel spannend hoor, net nu die versoepelingen…

3 likes

Mijn ouders zijn geprikt olé olé :beers:

32 likes

Ja dit denk ik ook, hele klassen moeten nu getest worden als er 1 besmetting onder de leerlingen is.

Ik zou die man zo graag een bloemetje willen sturen. Of een reep chocola of zn favo biertje. Maar die man is echt mn held.

Denk ook dat de scholen een rol spelen. Heb al van meerdere collega’s gehoord dat er op school een positief kind was. En verder misschien ook gewoon andere virusjes die rond gaan? Volgens mij is februari altijd wel heftig qua griep ook?

Hier inmiddels een week geleden sinds ik met besmet persoon heb gewerkt en nog niks aan de hand. Dus ga er stiekem al vanuit dat ik de dans ontsprongen ben. Een andere collega is wel positief getest. Dus van de fulltimers gaat iedereen dit weekend testen. En ons filiaal wordt door anderen gerund.

3 likes

Ik ben net gevaccineerd!

@Totoro Hier zijn ook mensen gebeld omdat er vaccins over zijn, fijn dat dat zo goed opgepakt wordt.

22 likes

Ik vind dit super mega hoopgevend (voor Nederland dan)! Zouden we dan toch een hele fijne zomer tegemoet kunnen zien?
Hm gek hij linkt niet helemaal goed maar ik bedoel dus specifiek de grafiek in de preview hierboven.

En ook zo fijn om te lezen hoeveel opa’s, oma’s, ouders en FF’ers nu gevaccineerd zijn of binnenkort worden! Twee maanden geleden hadden we dit soort berichten nog niet…

Edit: en ook dit > https://mobile.twitter.com/TijnBroekman/status/1365306784106352643

14 likes

Komt ook denk ik door de vele nieuwsberichten over dat vermoeidheidsklachten en hoofdpijn worden opgenomen in het symptomenplaatje. Bij de Britse variant schijnt dat veel voor te komen. Daardoor heb ik me bijv. ook laten testen.

1 like

Er zijn deze weken ook een aantal test evenementen waar zo’n 3000 mensen per week heen gaan, die moeten zich ook allemaal vooraf en achteraf laten testen. Dat telt ook wel op.

@Maestoso moet je dan ook al testen als je een halve dag hoofdpijn hebt of pas als het bijvoorbeeld pas twee dagen of meer is?

3 likes

Nee denk wanneer je zelf het idee hebt dat het anders of erger is dan normaal. Maar ik kan dat niet beslissen voor een ander, zou zeggen: vertrouw je het niet, ga testen

1 like

Ik heb dus nu wel een dikke, rode plek op m’n arm waar de prik gezet is. Dat had ik na de eerste niet. Plek is zo’n 2 à 3 cm groot

1 like

Gister tweede Moderna-vaccin gehad, vandaag toch wel een beetje brak, verhoging en rillerig, arm-pijn en beetje hoofdpijn. Maar met Paracetamol de werkdag prima doorgekomen. :muscle:

Ik word nu al een beetje moedeloos van alle mensen die bellen die

• boos zijn dat ze nog niet opgeroepen zijn
  • vragen wanneer ze opgeroepen worden
  • vragen om voorrang
  • vragen of ze met de oproepkaart van een ander mogen komen

:weary:

13 likes

Ohja, ik kan paracetamol dus echt niet slikken, van die poederzakjes antigrippine met pcm en vitamine c mag dat ook? Daar maak je ‘thee’ van. Ik moet dinsdag maar ben heel bang dat ik er ziek van word want ik ben nooit ziek en weet echt niet wat ik dan moet doen :joy:

Tuurlijk mag dat! Die liquid caps zijn ook fijn, Kruidvat heeft die, zijn wel duurder.

1 like

Er zijn ook smelttabletten. Roter heet dat merk, maar misschien zijn er ook huismerken.

1 like

Die smelttabletten van roter zijn inderdaad heel fijn! Toen ik keelontsteking had was dat echt hemels. Ze hebben 2 smaakjes geloof ik.

2 likes

Lol wat voor assholes zijn dit dan, die denken even de oproepkaart van hun ouder/partner te kunnen jatten ofzo?

1 like

Ja was een vrouw die net te oud was voor AstraZeneca (geboren in 1954 ofzo) en haar man was nu wel aan de beurt (1956), zij moet dus wachten op Pfizer via de GGD, maar zij wilde juist géén mRNA-vaccin (haha iedereen wil dat juist wel), dus of zij dan met de oproepkaart van haar man kon komen volgende week en of haar man dan met haar GGD-oproep Pfizer kon gaan halen.

Uhm: nee.

Dit is zo’n monster-project, dan kunnen we toch niet over individuen gaan bakkeleien… Maar goed, ik snap dat het vanuit een leek er anders uit ziet. Zeker als zij juist het impopulaire AstraZeneca wél wil.

7 likes

Nou eerste coronatest gehad pffff, hopelijk snel de (negatieve) uitslag, ben helemaal klaar met binnen zitten.

Ik ben vanmorgen wakker geworden met koorts. Na het innemen van paracetamol is het weer wat gezakt gelukkig. Verder een stijf gevoel in m’n arm.
@Totoro Heb jij klachten door je vaccinatie?

Mijn schoonmoeder is heel erg bang voor corona. Gaat nergens heen. Laat pakketjes van de pakket bezorgen 3 dagen staan e.d.

Maar ze gaat woensdag wel naar de kapper?!???

13 likes