Caronatopic #9

Niet alleen IC bedden en IC personeel, maar überhaupt betere voorwaarden voor de verpleegkundige en arts-assistenten om het aantrekkelijk te maken. Daarnaast ook meer aandacht voor de cohortafdelingen (waar helaas te weinig over wordt gesproken) want die hebben ook bemanning nodig. Zowel specifiek geschoolde verpleegkundigen over gebruik van bepaalde beademingsapparaat (daar gaat nog zeker wat mis!) als arts-assistenten die specifiek hiervoor ingezet kunnen worden. Dat zal uiteraard jaren aan tijd kosten. Je bent niet zomaar een verpleegkundige of een arts.

4 likes

Dan moet ze nog aardig snel zijn geweest met bellen ook! Ik belde woensdag in m’n lunchpauze voor een afspraak bij de mijne en toen waren de eerste 3 weken al volgeboekt

2 likes

Ja, dat vind ik ook fijn!

1 like

Fijn om te lezen dat er al zoveel mensen zijn gevaccineerd! Mijn vader heeft nu beide prikken gehad, mijn moeder mag volgende week.

7 likes

Oké ik heb nog een vraag over het vaccin. In mijn begeleidende brief staat dat je moet bellen als je de afgelopen vier weken corona hebt gehad. Maar hoe moet je dat weten? Ik heb zoveel mensen gezien rondom de begrafenis enzo (dat is nu een maand terug) maar ik ben niet ziek geweest. Is het vaccin onveilig als je op moment van prikken coroon hebt of is het gewoon een voorzorgsmaatregel? Want nu maak ik me daar meteen weer druk om 🥲

Als je enigszins had getwijfeld had je je vast wel laten testen de afgelopen weken. Het is niet schadelijk als je het toch asymptomatisch hebt gehad de afgelopen weken. Dus PCM inslaan en gaan! :sunglasses:

8 likes

Haha zeker! Want haar kleinkinderen bezoek ze ook. Maar bij ons langskomen durft ze niet.

@Merrow ze had een afspraak staan. Dus niet gemaakt afgelopen week.

1 like

Het kan toch gewoon dat ze streng is maar daarin haar eigen afwegingen maakt. Wel kleinkinderen, niet ook nog andere familieleden want dat wordt dan te veel. Vind 't altijd beetje stom om af te geven op mensen die zich gewoon aan de regels houden

13 likes

Ze is hartstikke bang. Maar korte uitleg. Haar kleinkinderen gaan naar de noodopvang en school. Haar dochter en schoonzoon zijn beide arts in een ziekenhuis. Als je dus kijkt naar de kringen die er zijn ziet dat gezien heel veel mensen.
Terwijl wij bijvoorbeeld amper op kantoor komen. Daarnaast als ze langs zouden komen, zouden wij 2 weken volledig thuiswerken.

Maar goed haar keuze. Moet ze vooral doen, want haar haar is blijkbaar zeer belangrijk voor dr.

Ik vind absoluut een verschil zitten tussen bang en aan de regels houden. Mensen kunnen bang zijn en zich aan de regels houden. Maar iedere dag bezoek krijgen is je aan de regels houden. Maar of het slim is. Is een ander verhaal.
Bang zijn is echt de angst om corona te krijgen en op de ic belanden e.d.

2 likes

Ik denk dat dat het is. Dat ze ervoor kiest om relatief veel risico te lopen bij haar kleinkinderen, en dan “voor de mooi” naar de kapper gaat, maar niet jullie wilt zien. Het is in deze tijd duidelijk waar mensen hun prioriteiten leggen en dat is soms pijnlijk.

5 likes

Nou, inmiddels vader + moeder + zus positief getest. Wij wachten nog op de uitslag. Geds, maak me best wel zorgen. :unamused:

Zo heftig om te lezen joh, niet te geloven dat jij dit zo moet meemaken. Kan je voor nu alleen maar sterkte wensen, hoe hol dat ook klinkt. Hopelijk gaat het snel beter en super stoer dat je dit hebt gedaan!

2 likes

Wat goed dat je hier aan mee hebt gewerkt. Heftig ook om te lezen wat je hebt meegemaakt. Lijkt me heel frustrerend als je je zo voelt en dat iemand anders je dan een gezonde jonge vrouw noemt. Hoop van harte voor je dat het beter wordt!

1 like

Jeetje, wat heftig om te lezen. Ik gun je enorm dat je herstelt, volgens mij ben je een superlief persoon. Heel veel sterkte!

1 like

Wow heel heftig om te lezen! Ik hoop ook dat je snel weer mag opknappen, veel sterkte!

1 like

Heel mooi artikel! Ik hoop dat je snel weer je oude zelf wordt qua gezondheid :heart:

1 like

:two_hearts::two_hearts::two_hearts:

1 like

Heel veel :heart: voor jou!!

1 like

@midheavenmoon :heart: echt superveel respect voor jou. Mooi en heftig artikel :kissing_heart:

1 like

RIVM ziet vertrouwen in coronabeleid afnemen, maar regels worden nageleefd https://www.nu.nl/coronavirus/6118703/rivm-ziet-vertrouwen-in-coronabeleid-afnemen-maar-regels-worden-nageleefd.html (via @NUnl)

Ik erger me aan de stellingen vh rivm.
Ik vul de enquêtes altijd in maar de stellingen zijn zo suggestief, of nouja bv dat ik vertrouw het beleid dat gevoerd wordt. Ik heb daar vaak op geantwoord dat ik dat niet doe, omdat ik de maatregelen op dat moment te soepel vond met de dreiging die bestaat, of dat de regering alle belangen mee laat wegen in 't maken van keuzes. Vond ik ook niet want had 't gevoel dat economie harder gold dan andere belangen.
Maar als ik dan dit artikel lees voelt het alsof mensen niet vertrouwen in 't beleid, als in dat het bv te streng is. Maarja die interpretatie lees ik er zelf in en staat er niet.
En zo voelt 't ook iedere x als ik die stellingen invul.
Nou dit is echt een nutteloze rant. Ik plaats 'm eigk vooral hier omdat in het waar erger je je aan topic niet iedereen over corona wil lezen.

2 likes