Wat zou je er van vinden als er nu al wordt ingevoerd dat je alleen naar bepaalde plekken mag als je gevaccineerd bent? Dus als nog niet iedereen de kans heeft gehad. Geen essentiële plekken als supermarkten en ziekenhuizen natuurlijk maar leuke dingen, bijvoorbeeld winkels en concerten.
- Goed idee, ben al gevaccineerd
- Goed idee, ben nog niet gevaccineerd
- Geen goed idee, ben al gevaccineerd
- Geen goed idee, ben nog niet gevaccineerd
0 stemmers
Ik denk dat de op dit moment gevaccineerde groepen niet direct de grootste bezoekers zijn van festivals en concerten, maar ik hoop zeker dat ze in verpleeghuizen de bingozaaltjes openen voor de gevaccineerden, laat die mensen vooral hun leuke dingen terugkrijgen.
Ik denk niet dat mijn oma blij zou worden van Dré Hazes of een bingo, maar het concert van Queen is sowieso al verplaatst naar 2022. Maar een kroket bij de Febo zou ze niet afslaan of gewoon naar een museum kunnen. Ik zou het haar hard gunnen al moet ik nog even wachten.
Ik zou het waarderen om uit eten te kunnen met mn collega’s (en mn moeder en oma haha), daar niet van hoor… Maar ik zou het onwijs oneerlijk vinden voor de mensen die nog niet gevaccineerd zijn maar zich wel netjes aan alle regels hebben gehouden. Mijn leven is niet belangrijker dan dat van mijn vriendinnen, vriend, of buurman. Ik vind zoiets pas werkbaar als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren.
Weet iemand waardoor het komt dat ik een steeds groter wordende rode plek op plaats van injectie heb? En of ik daar iets mee moet… het lijkt me een beetje gezwollen en doet nog pijn als ik erop druk. Heb woensdag prik gehad. Hij is nu drie cm ongeveer
Als je je zorgen maakt dan zou ik de huisartsenpost even bellen. Het lijkt mij dat zoiets na een dag of 2-3 wel weg had moeten zijn maar goed, ik heb er geen verstand van.
Ik zou dit enorm kut vinden. Ik vind wat nu in het nieuws is over vaccinatiepaspoort en reisbubbels echt zo oneerlijk. Ik hou me aan de maatregelen maar krijg “als laatste” de vaccinatie dus ik mag dit jaar dan nog steeds niks. Niet op vakantie, niks in eigen land.
Ik heb 2 jaar terug met de griepprik echt een plek van 10cm gekregen. Is ook heel lang gebleven. Dit jaar nergens last van.
Als je je echt zorgen maakt zou je morgen de huisarts kunnen bellen maar denk dat t gewoon een reactie van je lijf is.
Wauw, heel mooi
Maar dat kan toch als de maatregelen worden versoepeld? Dat iedereen weer naar het terras kan bijvoorbeeld omdat het beter gaat met de besmettingen en steeds meer mensen gevaccineerd zijn. Dat je gevaccineerd moet zijn om op het terras te zitten terwijl nog niet iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden, ben ik niet voor.
Maakt echt niet uit, is toch niks aan te doen, koelen eventueel, trekt vanzelf weg.
Maar voor velen absoluut niet, ik kan zo terwijl ik de column las al tien mensen in mijn nabije omgeving (hoogopgeleide bubbel) bedenken die ik dit wil sturen.
Chilll ik dacht misschien een allergische reactie ofzo
Idd, een zeer teleurstellende, maar juiste conclusie, ben ik bang.
Ja heb je helemaal gelijk in hoor, ik denk dat deze column vooral een reactie is op de mensen die zeggen “we geven met z’n allen heel veel op voor een kleine groep mensen.” Er komt natuurlijk veel meer bij kijken dan dat maar daar hoor je niemand over schreeuwen in talkshows en op Twitter.
In eerste instantie dacht ik ja, maar dat is niet eerlijk. Maar uiteindelijk word je er zelf toch totaal niet slechter van als een ander het goed heeft, dus waarom zou ik mensen dat plezier niet gunnen als het weer kan.
Ja ik had precies hetzelfde! Eerst dacht ik idd, meh oneerlijk. Maar nu denk ik ook, laat die mensen lekker op een terrasje zitten en naar het museum gaan. Ik moet sowieso nog een paar maanden daarmee wachten en die maanden worden echt niet ineens korter als niemand anders die dingen mag doen. Dus prima, gooi maar lekker dingen open voor gevaccineerde mensen.
Fijn dat ze toch wil! Nog niet alle provincies hebben hun vaccins kunnen bestellen, loopt gefaseerd.
M’n vadertje is gister gevaccineerd en zit volgens mij voor het eerst aan zijn leven aan de Paracetamol.