Caronatopic #9

Dat het raar is dat als je rond 14 uur 28 februari belt je die dag niet meer kan komen testen, omdat de planning van maart al in het systeem staat.

@Wonderland Hopelijk waren de plekken ook gewoon echt vol voor vandaag, en is het niet écht een administratieve reden, dat zou echt dom zijn.

2 likes

Ja dit hoor… Mijn oma woont in een aanleunwoning en die hele flat zit nu vol met mensen die in hun eentje thuis zich zitten te vervelen terwijl ze allemaal gevaccineerd zijn, maar activiteiten in hun gezamenlijke ruimtes zijn er niet. Hoop toch dat ze na de tweede vaccinatie misschien wat meer kunnen op dat soort plekken.

Ik heb gestemd op geen goed idee + niet gevaccineerd maar kan me wel vinden in wat @Merel en @Chuckie zeggen.
Maar ik dacht zelf aan plaatsen als bioscoop of café, en dan zou het personeel (lijkt mij) ook gevaccineerd moeten zijn en dan kom ik uit op een puzzel waar zij voorrang krijgen om de gevaccineerde groep bezig te houden. Waardoor andere groepen die het vaccin harder nodig hebben nog langer binnen zitten.

Ik zag ook deze petitie voorbij komen, waarbij een hoop risicogroepen nu tegelijk gevaccineerd worden met gezonde Nederlanders. Ik merk dat ik me voor die info had afgeschermd maar het nu zag en toch weer schrok.
1 like

Ik heb dit gehad na mijn TBC prik, niet hetzelfde als een Coronaprik, maar ik heb hier een litteken aan overgehouden en ik zou dus wel tijdig even bellen. Voor hetzelfde is er een zalfje ofzo voor

Nee daar is echt niks voor.

1 like

gelukkig voel ik me iets minder dom om dat litteken haha. Maarja liever dat dan tbc of corona

1 like

Bij de bcg-vaccinatie hoor je een zweertje met daarna een litteken te krijgen, als je dat niet krijgt heeft het niet gewerkt en moet je opnieuw, dus goed juist dat je dat hebt!

2 likes

Je moet ten minste 7 dagen na eerste klachten in quarantaine, en dan ook nog ten minste 24 uur klachtenvrij zijn.

Dus het kan alleen als je neefje vorige week zondag zijn eerste klachten had (en dan pas donderdag getest is?) en nu 24 uur geen klachten meer heeft die hij toen had, maar puur en alleen klachten die hij nadrukkelijk herkent van zijn hooikoorts (dus hij had koorts en hoesten, en nu alleen nog een waterig oog dat hij altijd heeft in deze tijd van het jaar).

Je krijgt geen tweede test om te kijken of je negatief wordt.

Dankje voor je antwoord! Hij heeft volgens mij geen klachten gehad vorige zondag. Nouja ik hoop maar dat ze er wel verstandig mee om gaan…

Ik krijg mijn vaccinatie dinsdag!! :tada: Ons ziekenhuis is goed bezig, iedereen met direct patiëntcontact is reeds gevaccineerd, dus nu is de rest van het personeel aan de beurt.

32 likes

Wow je woont niet in Nederland zeker?

1 like

Nee België inderdaad!

1 like

Wow wat goed zeg! Daar kunnen ze in Nederland nog iets van leren.

2 likes

:partying_face:

24 likes

Waar is de uk in dit overzicht :thinking:

Misschien nemen ze alleen de EU mee

@Noodle er staat Member State boven de tabel dus gaat inderdaad om landen in de Europese Unie.

Ik word zo langzamerhand ook wel chagrijnig van al het gechagrijn omtrent het vaccineren. Het begin ging langzaam, de koers is een paar keer gewijzigd maar nu zijn we gewoon afhankelijk van vaccinleveringen (zoals ieder ander EU land) en zo te zien hebben we een mooie inhaalslag gemaakt.

8 likes

Ik was gisteren weer aan het werk op een vaccinatie locatie, er waren maar weinig afspraken ingepland omdat er simpelweg geen vaccin is om te verdelen. We moeten nu wachten op nieuwe leveringen, maar aan de capaciteit van de vaccinatie locatie zal het niet liggen.

2 likes

Had mark gister toch gelijk in dat lijsttrekkersdebat

1 like

Dat overzicht gaat over alle 1e prikken! Op basis van 1e én 2e prikken doen we het nog niet zo heel erg goed, staan we zelfs bijna onderaan. Desondanks zit de vaart er goed in, ik merk ook dat de dagaantallen (bij de vaccinatie locatie) de afgelopen weken steeds hoger lagen.

2 likes