Caronatopic #9

Ahnee hoor, de meeste van mijn collega’s hebben ook amper bijwerkingen gehad! Welk vaccin kreeg jij?

Astrazeneca ook

Des te beter dat jij er niet zo veel last van had! De hoeveelheid bijwerkingen is echt geen indicatie voor de werking hoor :slight_smile: is vast wel gewoon in orde!

Ik hoor van mijn moeder dat het echt heel erg wisselt. Zij had alleen een zere arm, sommige collega’s hadden helemaal niets en weer anderen waren echt een paar dagen goed ziek. En ook wanneer het begon verschilt, soms al bijna meteen, soms pas een dikke dag later.

Opvallend

3 likes

Niet naar Australië iig

16 likes

De Nederlandse versie van zo’n bord hangt dus pal naast mijn huis en de locatie zit 100 m verderop. Ben zo dichtbij maar ook nog zo ver weg! :cry:

(Het is trouwens echt zo’n verkeersbord. Deze zou ik best graag in dronken bui willen jatten. Maarja horeca dicht, avondklok, en ik ben te pussy voor jatwerk)

14 likes

Toen ik tegen een collega zei ‘als je het niet voor jezelf doet, dan laat je je toch op zijn minst vaccineren voor de mensen om je heen’ had hij eerst geen reactie, maar 20 min later kwam hij bij me terug met een geniaal tegenargument.
We helpen namelijk de arme kindertjes in Afrika ook niet, daar is nog steeds honger en ellende dus het is super egoïstisch als we nu dan opeens hier in NL iedereen gaan vaccineren om onszelf te beschermen en hun niet.
Nou ja het werkte op zich wel want ik zat echt met mn bek vol tanden :woman_facepalming:

2 likes

Ah ok dus hij weigert verder ook alle medische zorg omdat :sparkles: kindertjes in the great nation of Africa :sparkles: dat ook niet hebben? Duidelijk, staat genoteerd.

9 likes

Hij brengt zijn dochter nog steeds naar school, ook al wordt ze daar door de overheid geïdoctrineerd met links gedachtengoed, dus ik vrees ervoor :grimacing:

1 like

Thank god it’s them instead of you :pray:t2:

5 likes

Het zijn nog geen 100 mensen totaal en ze leveren toch ook zorg en werken met een risicogroep.

Snap niet wat daar mis mee is.

30 likes

Hoe je het ook wil noemen

Ze zijn gewoon rechtmatig geënt dus ik snap je afkeur niet

31 likes

Maar het maakt toch niet uit dat ze sekswerkers zijn? Ze zijn de hele dag omringd door patiënten/cliënten die 1) ongelukkiger zonder hun werk zouden zijn en 2) meer risico lopen.

Laat ze lekker gevaccineerd worden joh. Juist zij zijn in contact met risicogroepen, dat hebben “reguliere” sekswerkers veel minder. Ongeacht wat je van hun werk vindt is het toch juist alleen maar beter als ze wel die prik krijgen? Anders zijn die patiënten al helemaal ver van huis.

14 likes

Ze staan gewoon ingeschreven als zorginstelling, dat is niet voordoen als.

24 likes

Ah, het 2021-equivalent van je spruitjes in de brievenbus doen voor de kindertjes in Afrika, want die hebben honger.

2 likes

Pffff boeien hoe meer mensen ingeënt hoe beter. Wat een nare kant van mensen brengt dit weer naar boven zeg. Eigen volk eerst vibes

29 likes

Ik wil niet lullig doen hoor MAAAAAAR

22 likes

Maar het zijn toch sekswerkers die in de zorg werken. Het is niet bestemd voor sekswerkers die buiten de zorg werken. Ik werk zelf ook in de zorg en vind het ontzettend jammer dat ik (en aantal collega’s van mij) nog steeds niet gevaccineerd ben (zijn), maar dat ligt aan het ziekenhuisbeleid (en schaarste) en niet aan iemand anders die voorrang op mij krijgt omdat zij het daar beter voor elkaar hebben.

7 likes

Ik lees overal dat een vaccin als AstraZeneca de kans om COVID op te lopen met ca 60% verkleint, en de de kans op een ernstig verloop/ziekenhuisopname met 100%. Maar hoe zit het dan eigenlijk met de gevallen van jonge mensen die een mild ziekteverloop hebben en niet in het ziekenhuis liggen, maar daarna toch langdurig ziek blijven door longcovid of extreme vermoeidheid. Beschermt het vaccin daar ook tegen, of is er alsnog kans dat je Corona oploopt (die 40%) en er ondanks een mild ziekteverloop langdurige klachten aan overhoud? Of is daar niks over bekend nog?

2 likes