Thank god it’s them instead of you 
Het zijn nog geen 100 mensen totaal en ze leveren toch ook zorg en werken met een risicogroep.
Snap niet wat daar mis mee is.
Hoe je het ook wil noemen
Ze zijn gewoon rechtmatig geënt dus ik snap je afkeur niet
Maar het maakt toch niet uit dat ze sekswerkers zijn? Ze zijn de hele dag omringd door patiënten/cliënten die 1) ongelukkiger zonder hun werk zouden zijn en 2) meer risico lopen.
Laat ze lekker gevaccineerd worden joh. Juist zij zijn in contact met risicogroepen, dat hebben “reguliere” sekswerkers veel minder. Ongeacht wat je van hun werk vindt is het toch juist alleen maar beter als ze wel die prik krijgen? Anders zijn die patiënten al helemaal ver van huis.
Ze staan gewoon ingeschreven als zorginstelling, dat is niet voordoen als.
Ah, het 2021-equivalent van je spruitjes in de brievenbus doen voor de kindertjes in Afrika, want die hebben honger.
Pffff boeien hoe meer mensen ingeënt hoe beter. Wat een nare kant van mensen brengt dit weer naar boven zeg. Eigen volk eerst vibes
Ik wil niet lullig doen hoor MAAAAAAR
Maar het zijn toch sekswerkers die in de zorg werken. Het is niet bestemd voor sekswerkers die buiten de zorg werken. Ik werk zelf ook in de zorg en vind het ontzettend jammer dat ik (en aantal collega’s van mij) nog steeds niet gevaccineerd ben (zijn), maar dat ligt aan het ziekenhuisbeleid (en schaarste) en niet aan iemand anders die voorrang op mij krijgt omdat zij het daar beter voor elkaar hebben.
Ik lees overal dat een vaccin als AstraZeneca de kans om COVID op te lopen met ca 60% verkleint, en de de kans op een ernstig verloop/ziekenhuisopname met 100%. Maar hoe zit het dan eigenlijk met de gevallen van jonge mensen die een mild ziekteverloop hebben en niet in het ziekenhuis liggen, maar daarna toch langdurig ziek blijven door longcovid of extreme vermoeidheid. Beschermt het vaccin daar ook tegen, of is er alsnog kans dat je Corona oploopt (die 40%) en er ondanks een mild ziekteverloop langdurige klachten aan overhoud? Of is daar niks over bekend nog?
Ik heb hier toevallig net best veel naar zitten zoeken want iemand op Twitter vroeg het ook, maar helaas weten we dat volgens mij nog niet. De trials zijn vrij basic in opzet: je krijgt een vaccin (of placebo) en vervolgens wordt gemonitord of je COVID krijgt en zo ja, of dat mild, ernstig of dodelijk verloopt. Specifieke klachten van long COVID wordt volgens mij niet naar gekeken in trials nu voor zover ik kon vinden. De kans wordt natuurlijk wel minder met minder kans op besmetting, maar hoeveel risico je nog loopt is nu niet te zeggen. Dat moet denk ik retrospectief blijken als veel mensen gevaccineerd worden, maar long COVID wordt ook lang niet altijd goed geregistreerd of gemonitord en is ook een heel divers ziektebeeld, dus het zal nog wel even duren voor we daar echt een eenduidige uitspraak over kunnen doen. Er lijken wel voorzichtig aanwijzingen te zijn dat een vaccin symptomen kan verlichten bij mensen die al long COVID hebben, zie bijv. https://www.theverge.com/2021/3/2/22308965/covid-vaccine-shots-symptoms-improve-chronic-long-haulers
Mmm en alleen een mondkapje en handschoenen? Dus niet helemaal in pbm?
Je zal wel al met een mondmasker werken, die zou ik dan wel precies volgens protocol dragen (dus goed strak, niet afzetten, wisselen na 3 uur) en nog een spatbril opzetten. En dan op strategische punten de rest van het pak klaarleggen zodat je dat snel aan kan trekken als je toch met hem in nauw contact moet komen? Kan de bewoner zelf een mondmasker op? Kan de bewoner een slaapmiddel krijgen om de kans op dwalen wat te verkleinen? Kan er familie blijven slapen om hem in z’n kamer te houden?
Ik vind het wel een beetje vreemd beleid om een positieve patiënt door het hele huis te laten dwalen, maar dat zal je vast al wel aan de kaak hebben gesteld.
Voor degene die bijwerkingen hadden van de vaccinatie, wanneer begonnen deze?
Ik kreeg de vaccinatie om half 10 s ochtends en had dezelfde avond nog bijwerkingen
Komt allemaal door kut Rutten!!!
Een groep ‘bekende moeders’ (zoals Doutzen, verrassend) hebben een brandbrief geschreven. Ik ben benieuwd wat andere professionals die met kinderen werken hier van vinden. Ze hebben het namelijk over ‘wij kunnen niet meer gerust zijn dat kinderen onbeschadigd blijven achter de deuren van de onderwijsinstellingen’. Ik moest hier dus een beetje om lachen stiekem, ik vind het vanuit mijn professionele oogpunt ook dikke vette onzin. Het lijkt net nu net alsof de kinderen mishandeld of vermoord worden op school. Ze hebben het over de sluiting van de scholen, maar die zijn grotendeels al open en anders ligt er wel een plan dat ze binnenkort open gaan. Weet je wat pas schadelijk is? Als kinderen dood zieke ouders hebben of erger nog; als zij hier aan sterven. Dáár kunnen kinderen trauma’s van krijgen. Niet omdat mensen in de supermarkt een mondkapje dragen.
Hahah ik heb die brief niet gelezen maar moet hier hardop om lachen. Wat denken ze dat er op scholen gebeurd?
Staat die brief ergens openbaar?
Edit: ik heb hem gevonden
Ik heb hem vandaag op 11uur gehad, dus morgen vrij. Ik voel me al niet helemaal top. Ik kijk er echt tegenop.
Wel ja. Anders verbannen we ook pleisters, die beschermen je kind immers net als een mondkapje van kwalijke invloeden van buitenaf. Free de opengevallen knie!