Ik heb hier toevallig net best veel naar zitten zoeken want iemand op Twitter vroeg het ook, maar helaas weten we dat volgens mij nog niet. De trials zijn vrij basic in opzet: je krijgt een vaccin (of placebo) en vervolgens wordt gemonitord of je COVID krijgt en zo ja, of dat mild, ernstig of dodelijk verloopt. Specifieke klachten van long COVID wordt volgens mij niet naar gekeken in trials nu voor zover ik kon vinden. De kans wordt natuurlijk wel minder met minder kans op besmetting, maar hoeveel risico je nog loopt is nu niet te zeggen. Dat moet denk ik retrospectief blijken als veel mensen gevaccineerd worden, maar long COVID wordt ook lang niet altijd goed geregistreerd of gemonitord en is ook een heel divers ziektebeeld, dus het zal nog wel even duren voor we daar echt een eenduidige uitspraak over kunnen doen. Er lijken wel voorzichtig aanwijzingen te zijn dat een vaccin symptomen kan verlichten bij mensen die al long COVID hebben, zie bijv. https://www.theverge.com/2021/3/2/22308965/covid-vaccine-shots-symptoms-improve-chronic-long-haulers
Mmm en alleen een mondkapje en handschoenen? Dus niet helemaal in pbm?
Je zal wel al met een mondmasker werken, die zou ik dan wel precies volgens protocol dragen (dus goed strak, niet afzetten, wisselen na 3 uur) en nog een spatbril opzetten. En dan op strategische punten de rest van het pak klaarleggen zodat je dat snel aan kan trekken als je toch met hem in nauw contact moet komen? Kan de bewoner zelf een mondmasker op? Kan de bewoner een slaapmiddel krijgen om de kans op dwalen wat te verkleinen? Kan er familie blijven slapen om hem in z’n kamer te houden?
Ik vind het wel een beetje vreemd beleid om een positieve patiënt door het hele huis te laten dwalen, maar dat zal je vast al wel aan de kaak hebben gesteld.
Voor degene die bijwerkingen hadden van de vaccinatie, wanneer begonnen deze?
Ik kreeg de vaccinatie om half 10 s ochtends en had dezelfde avond nog bijwerkingen
Komt allemaal door kut Rutten!!!
Een groep ‘bekende moeders’ (zoals Doutzen, verrassend) hebben een brandbrief geschreven. Ik ben benieuwd wat andere professionals die met kinderen werken hier van vinden. Ze hebben het namelijk over ‘wij kunnen niet meer gerust zijn dat kinderen onbeschadigd blijven achter de deuren van de onderwijsinstellingen’. Ik moest hier dus een beetje om lachen stiekem, ik vind het vanuit mijn professionele oogpunt ook dikke vette onzin. Het lijkt net nu net alsof de kinderen mishandeld of vermoord worden op school. Ze hebben het over de sluiting van de scholen, maar die zijn grotendeels al open en anders ligt er wel een plan dat ze binnenkort open gaan. Weet je wat pas schadelijk is? Als kinderen dood zieke ouders hebben of erger nog; als zij hier aan sterven. Dáár kunnen kinderen trauma’s van krijgen. Niet omdat mensen in de supermarkt een mondkapje dragen.
Hahah ik heb die brief niet gelezen maar moet hier hardop om lachen. Wat denken ze dat er op scholen gebeurd?
Staat die brief ergens openbaar?
Edit: ik heb hem gevonden
Ik heb hem vandaag op 11uur gehad, dus morgen vrij. Ik voel me al niet helemaal top. Ik kijk er echt tegenop.
Wel ja. Anders verbannen we ook pleisters, die beschermen je kind immers net als een mondkapje van kwalijke invloeden van buitenaf. Free de opengevallen knie!
Ik ga zo slecht op deze mensen heeee. Het enige wat we doen is zo hard mogelijk proberen om a) jullie kinderen te onderwijzen en b) zorgen dat ze daarbij geen Corona oplopen. Maar nee hoor mevrouw Kroes & Cringe weten het beter. Sure thing hon.
Jeetje Doutzens hele identiteit is inmiddels Corona wappie he.
Maargoed op je 36e is je modellencarriere ook wel eindigend denk ik en we weten allemaal dat ze niet kan acteren dus misschien is wappie wel haar weg
Mogen professionals ook meedoen? Zo ja;
De arts had me inderdaad al aangeraden om paracemol te nemen, dus doe dat maar elke 6 uur. Fingers crossed dat ik overgeslagen wordt.
Ik heb zelfs gehoord dat kinderen een heel testdiploma krijgen, 2 kindjes van een vriendin hebben hem heel trots laten zien (nadat uitslag negatief was)
Pff ik trek dit zo slecht he niemand vindt de situatie leuk, maar soms moeten er nou eenmaal bepaalde maatregelen genomen worden, ook als die niet leuk zijn
it’s called life
Mijn moederhart wel maar dat komt omdat ik een kind heb met autisme en mijn kind gaat niet gaat begrijpen waarom een coronatest nodig is. Toen ik besmet ben geraakt ben ik om die reden langer in quarantaine gebleven omdat ik mijn kind niet kan laten testen.
Ik denk dat dat een totaal andere kwestie is. Daarnaast neem jij toch je verantwoordelijkheid!
Ik heb mijn kinderen van 4 en 6 vorige week laten testen, en het was echt gewoon helemaal prima. Ik had ze van tevoren verteld wat ze precies gingen doen en dat het wel even vervelend kon voelen, maar ook dat het binnen 10 seconden weer voorbij zou zijn. Dus we gingen ook tot 10 tellen om te kijken hoe lang dat dan was. Daarna kregen ze bij de ggd ook nog een kadootje om uit te zoeken, dus dat was al helemaal leuk.
Ze vonden het in de neus gaan wel even vervelend, maar hebben er echt geen trauma aan over gehouden.
Ik heb op de plek van een prik nu een pijnlijke bult Kan amper op mijn zij liggen ook