Caronatopic #9

Ik begrijp het belang hoor maar vind het zo idioot dat blijkbaar over 3 weken besloten wordt dat op hogescholen en universiteiten weer fysiek les kan worden gegeven. Natuurlijk wil ik (ben docent) niets liever maar moeten we dan halverwege het vak/semester alles weer om gaan gooien?

Ik weet ook wel dat een uni/hogeschool dat nog altijd zelf beslist maar hiermee worden wel verwachtingen geschept en krijg je geheid gezeik hierover van studenten. Of stel dat je het wel weer fysiek organiseert maar sommige studenten niet willen/kunnen komen vanwege de risico’s, dan moeten we het zeker zowel online als offline aanbieden.

Sorry beetje een zeurpost maar het irriteert me dat daar zo makkelijk over gedaan wordt terwijl er allerlei praktische hobbels zijn en mijn flexibiliteit ook wel een keertje op is. Oh en geef docenten dan ook even met prioriteit een spuit zou ik zeggen.

2 likes

Ik heb nog steeds een grote pijnlijke bult op de plek van de vaccinatie, als ie er dinsdag nog zit ga ik maar even bellen :frowning: echt naar

Wanneer was je ook al weer gevaccineerd? Ik had het met de griepprik ook, bijna twee weken een plek gehad die pijnlijk was en warm aanvoelde en uiteindelijk ging jeuken enzo. Kan verder geen kwaad, maar als je het niet vertrouwd kun je altijd even bellen natuurlijk.

Ohhh hmm. Dinsdag dus dan zit het er een week! Maar ik kan echt amper op die arm liggen en het doet gewoon continu pijn… ik denk eraan om koelzalf te smeren maar straks is het een infectie ofzo

Mijn arm is ook nog wat gevoelig, maar geen pijn. Maar ja, symptomen kunnen bij iedereen anders zijn. Advies vragen bij huisarts kan nooit kwaad, want zo lang pijn klinkt ook niet normaal!

Heb ik ook gehad, na de tweede. Zit nu nog een vage rode plek, heb de prik anderhalve week geleden gehad. En tot een halve week geleden pijn. Gaat wel over, werd me hier ook verteld

1 like

Ik had het na zes dagen ook nog, gaat wel over, kun je toch niks aan doen.

1 like

Ik vraag me dan meteen af, in zijn vorige stories noemt hij het een “representatieve peiling”, vanwege het aantal respondenten. Maar zijn account is toch super gekleurd? Over het algemeen zijn zijn “aanhangers” tegen inbreuk van lichamelijke integriteit. Hoe is dit representatief? Wat een trieste uitkomst van die poll :fearful: (hij benadrukt ook nog even dat de overheid de vaccinatie bereidheid zet op 80% wel 20% niet)

1 like

Ah ik krijg altijd zo’n jeuk van deze vent. Mensen willen helpen hun mooiste leven te leven alsof hij dat doet vanuit de goedheid van zijn hart en wens om de wereld mooier te maken. Nee hoor het gaat echt niet om het geld, groeten vanuit mijn villa in Ibiza :money_mouth_face:

2 likes

Hahaha whut. Hoe is 10% van je volgers representatief voor Nederland? Het hele punt van instagram is toch gewoon dat je mensen volgt die je leuk vindt, dus mensen die kriebels van hem krijgen, zien dit niet eens… Ik kende hem niet, jammer anders had ik de ja stemmers wel geholpen whaha. En de 2500 gevaccineerde collega’s met mij vast ook wel :joy:

2 likes

Hopelijk gaan de musea ook binnenkort open. Al is het maar met maatregelen of een sneltest.

4 likes

Oh ja en dan kunnen docenten hun hele programma weer omgooien :sweat_smile: Ben benieuwd hoe de universiteit hier op gaat reageren. Begrijp me niet verkeerd, het zou super positief zijn maar ik merk dat de rek er echt uit is en studenten hun frustraties (die opzich begrijpelijk zijn hoor) nu al constant uiten op docenten. Echt zo klaar met dit studiejaar… wil zomervakantie!

5 likes

Ja, dit…
intussen stond er in een krant (kan het zo snel niet terugvinden) een artikel waarom sekswerkers zonnebanken en muziekscholen nog niet open zijn. Intens triest dat cultuur tussen zulke dingen onderaan het lijstje staat als je het mij vraagt… en teamsporten voor volwassenen wel weer? ik wil dit niet snappen. Hoezo mag ik kinderen niet 1 op 1 vioolles geven in een muziekschool? Kan zo makkelijk coronaproof./frustratie uit

4 likes

Ja stom he, net als de bibliotheken dicht. Samen met de scholen…
Hoe willen ze dan dat kinderen blijven lezen??
Nee maar slijterijen mogen open, want dat hoort bij eten en drinken…

4 likes

Even spuien hoor, maar een familielid van 94 heeft haar vaccinatie nog steeds niet gekregen omdat de huisarts het heeft uitbesteed aan een andere instantie en die instantie heeft vertraging opgelopen. Ik baal echt dat dit kan en haar dochter wil het gewoon allemaal even afwachten en vindt het geen probleem dat het zo lang duurt.

Hier ben ik het mee eens. Ik geef les op het MBO en vind het ook gek dat we niet sneller een vaccinatie krijgen, terwijl we wel steeds met relatief veel man in een lokaal moeten zitten.

Lullig gezegd: op dit moment zijn alleen mensen gevaccineerd die zelf doodgaan als ze Corona krijgen, of waarbij patiënten doodgaan als zij uitvallen met Corona. Er gaat niemand dood als een leraar uitvalt, hoe vervelend zo’n besmetting ook is.

35 likes

Klopt. Ik begrijp dat ook nu de ouderen en zwakkeren eerst zijn hoor. Het hoeft ook niet a la minuut. Maar als we straks alles op een hoop gooien in mei zou het wel fijn zijn als we in ieder geval met iets meer bescherming voor de klas mogen staan.

Heel begrijpelijk dat je dat denkt hoor. Ik zou zelf ook graag weer met vrienden op een terras willen chillen maar ik kan mij ook niet voorstellen dat dat over 3 weken kan én verantwoord is.

Dan liever pas 1 juno met lagere cijfers en dat het ook gewoon open kan blijven ipv na 1 maand dicht.

Maar goed aan de mensen gister weer op museumplein te zien denken heel veel er niet zo over :sweat_smile:

3 likes

Wat een vervelende situatie zeg, kan me voorstellen dat het ook op jouw schouders zwaar drukt. Ik hoop dat je het zelf een beetje los kunt laten, want het is niet jouw verantwoordelijkheid, hoe moeilijk dat ook is. Sterkte.

Kan de (huis)arts van je ouders hierin iets betekenen? Hun advies (welke kant dat ook op gaat) is voor je ouder misschien het meest geruststellend en betrouwbaar.

1 like