Caronatopic #9

Waarschijnlijk zijn we weer stout geweest

2 likes

Omdat ik morgen werkoverleg heb om 19 uur en de persconferentie anders niet kon kijken.

17 likes

Dit wordt de eerste persconferentie die ik niet ga kijken, want ik heb dan een coronatest :smile2:

8 likes

Volgens mij omdat deze maatregelen tot 15 maart lopen, en dus een week ervoor persco. Maar geen idee waarom het naar maandag is verplaatst allemaal.

2 likes

ooo ja de avondklok loopt tot 15 maart. Ik zat ook al heh op een maandag??

Gaan we nog sjetten?

Xander where you at

1 like

Ik ben echt verdrietig dat binnensport voor kinderen niet open gaat :disappointed: Ik snap het super goed maar ik mis het zo erg en gun het m’n leerlingen zo om weer te kunnen sporten

Miljoenen coronakilo’s. Wat een sympathieke uitspraak, not.

31 likes

Vanaf morgen

2 likes

Rutte: we gaan niet versoepelen maar dit zijn de versoepelingen

??? Haha. O nee ''aanpassingen en correcties"

4 likes

Weet je mogelijk of dit ook voor de andere vaccins geldt? Een vriendin van mij werkt op de IC - en heeft dus Pfizer gekregen - en doet mee aan het borstvoedingonderzoek binnen hun ziekenhuis. Blijkt veel antistoffen in haar borstvoeding te hebben.

Ik snap dat ze nu perspectief proberen te bieden door data te geven wanneer bepaalde zaken weer zouden kunnen. Zoals bijvoorbeeld terrassen open of reizen. Maar voor mij klinkt het gewoon als een zoethoudertje zo voor de verkiezingen en dat mensen niet massaal gaan klagen, protesteren, weet ik veel. Moet nog zien dat het ook echt allemaal kan. Zeker als de cijfers eigenlijk nog niet goed genoeg zijn

22 likes

Ben benieuwd hoe ze meer dan 2 klanten met een maximum van 50 klanten in 10/15 minuten met volle mandjes weer via de kassa naar buiten willen krijgen. Had liever gezien dat het niet op afspraak was geweest en dan hetzelfde maximum als wat ze nu gaan hanteren. Een eruit, een erin. Zou direct alle chaos en problemen oplossen hier.

1 like

Een hele grote winkel zoals de ikea zal waarschijnlijk geen 10 minuten gaan hanteren, dat is zelfs voor de gemiddelde Olympische sprinter niet echt een haalbare tijd om door de hele ikea heen te komen, die moeten voor een half uur ofzo gaan. Als de ikea vanaf volgende week zonder afspraak open gaat en er mogen 50 mensen naar binnen, dan kan ik je alvast voorspellen dat er een wachtrij door de hele parkeergarage komt te staan, want dan denken zeker 1500 mensen dat zij bij de helderste 50 lichtjes horen die bedacht hebben langs te komen.

32 likes

Is er al bekend wanneer de volgende persconferentie er is?

Dat zou alleen maar voor wachtrijen dus veel mensen op elkaar zorgen. Tegengesteld effect dus van wat je ermee wilt bereiken.

1 like

23 maart

1 like

En @Boommm dat is zeker waar, dat moet je natuurlijk niet hebben. Maar hoop dan wel dat er in veel (zeker grotere) winkels wel meer tijd wordt gegeven aan klanten voor het winkelen. Zie dat eerlijk gezegd nog niet veranderen bij mijn eigen werk maar we gaan het zien.

De 10min is een minimum. Winkels mogen zelf bepalen hoeveel langer dan die 10min ze mensen inplannen. Neem aan dat als winkeliers doorhebben dat 10min icm meer mensen in de praktijk niet werkt ze één van de twee zullen aanpassen.

Dat neem ik ook aan, maar heb er stiekem toch een hard hoofd in. Op het hoofdkantoor worden vaak leuke beslissingen genomen die in de praktijk helemaal waardeloos uitpakken en daar doen ze dan weer niks mee.

Ach, we gaan het zien.