Jaa ben ook zo ongeduldig. Vooral omdat hier in België anderen met mijn beroep wel al een vaccin kregen als eerstelijnszorg maar omdat ik een andere werkgever heb geraak ik niet op die lijst. Maar collega’s van me daar weer wel.
beetje vaccin fomo
Nou ja ik kan me wel voorstellen dat je ervan kan schrikken als je dat niet echt verwacht. Dat heb ik hier op het forum ook wel voorbij zien komen.
Zou je van je werkgever 1.5x zoveel werk moeten doen als je ene arm extra hebt
?
Maar nee ze deelt vooral berichten van zorgverleners die ernstige bijwerkingen hebben gezien (van heftig ziek met opname tot overlijden en door benen zakken en flauwvallen na vaccin etc). Vond alleen het bericht waarin staat dat een bewoner heeft gezegd ik wil het vaccin niet en hij het toch kreeg wel “niet oké” (met printscreen van rapportage).
(Edit; maar dat vind ik vooral heel fout ban de instelling en dat staat compleet los van het vaccin wat mij betreft…)
Heel veel verhalen over mensen die overlijden na vaccinatie. Zelfs iemand van 44 geloof ik.
Je gaat er bijna aan twijfelen. Zo erg. En toch wil ik niet geloven dat we in een wereld leven waar mensen bij bosjes omvallen na vaccinatie verzwegen zou worden.
Maar is het al bewezen dat het van het vaccin komt?
Nee natuurlijk niet. En in de meeste gevallen denk ik ja diegene was 80+ in principe kan t dan altijd elk moment zo over zijn. Als iemand dan 3 weken later overlijdt zou ik dat nooit daaraan koppelen.
Maar er wordt niks onderzocht lijkt t? Geen idee of dat zo is.
Ja en eerlijk is eerlijk, er is in mei 2016 ook wel een 40’er geweest die plots leverfalen kreeg. Ook dat gebeurd. En zolang het er geen 250 zijn in een week…
Ik heb laatst een patiënt in mijn ziekenhuis gehad, oud, vaccin gehad, nadien ziek geworden en uiteindelijk overleden. Dat hebben we gemeld bij Lareb (eerst als bijwerking en na overlijden nog eens als overlijden na vaccinatie), wij moesten ongeveer 14 kantjes aan vragenlijst invullen over wat er exact allemaal gebeurd was, wat we zagen, wat we gevonden/gemeten hadden, wat we gedaan hadden, wat die patiënt allemaal verder had, etc.
Dat gaan zij dan allemaal analyseren en onderzoeken om te zien of er een relatie is.
Bedankt @Ovenschaal en @Merel voor jullie verhelderende posts altijd. Al zijn jullie natuurlijk ingehuurd door de overheid om dit forum onder de duim te houden.
De roverheid bedoel je
Oke na onderzoek (site lareb) denk ik ook dat dit het geval is. Ik tel 25 doden bij isa tegenover de 87 die gemeld zijn tm 28 februari bij lareb. Dat klopt natuurlijk niet. Bedankt forum voor het logisch nadenken als ik t zelf niet meer kan 
Je kunt gewoon naar coronatest.nl gaan en inloggen met je DigiD toch?
Edit:
Wij zijn nu een week aan het vaccineren en ik droom ELKE NACHT over vaccineren. Echt iedere dag word ik wakker en denk ik: fuck weer de hele nacht gewerkt, haha echt erg.
Ja klopt, we zijn ons restant nu weg aan het prikken middels twee keer per dag een groepje van 11 op de praktijk te laten komen. Dus dat is binnen komen, toestemming laten tekenen, gezondheidsverklaring in vullen, laten zitten, brieven aannemen en controleren en dan worden ze geprikt en moeten we ze een kwartier observeren. Dus telkens hetzelfde riedeltje idd.
Denk echt dat veel berichten onzin zijn. Want dan zou een kwart van de familieleden / bekenden (oke inmiddels iets meer doden dus laten we zeggen een vijfde) allemaal haar weten te vinden? Dat lijkt me toch erg sterk.
Mn tante van 81 heeft pfizer al gehad. Helemaal geen last. Dus dat kan ook gewoon.
en @ezw @Stofdoek @anon81733682 @Drawster
bedankt voor jullie reacties!
Dit idee helpt me al een stukje beter ermee dealen.
Moet ik vaker aan denken!
Volgens mij worden ouderen er minder ziek van omdat hun immuunsysteem minder goed tegen het virus vecht? Ik weet niet of dit exact klopt, iemand anders weet er vast meer van. Mijn opa en oma hadden bijvoorbeeld helemaal nergens last van.
Voor wie z’n prik(ken) al gehad heeft, mag je dat zelf inplannen? Of moet het wel binnen een x tijd na de uitnodiging (omdat anders groepen door elkaar gaan lopen oid? Of ze niet meer goed in zicht hebben wie nog wil komen enz).
Ik merk dat ik een beetje huiverig wordt van de bijwerkingen… Ik kan eigenlijk niet 2x een week of 1.5 potentieel niet werken (financieel want ZZP’er en stage waar ik al heel veel uren gemist heb doordat de school dicht was). Dus dan plan ik het liever in de schoolvakantie ofzo …
Het gaat bij de meeste mensen om een dag, dus lijkt me overdreven om te rekenen op een week tot anderhalve week.
Mja denk dat veel wel overdreven is of fake news. M’n ma heeft na de eerste prik één nacht flinke koorts gehad en 4 dagen hoofdpijn van Astra Zeneca. Maar haar collega’s hadden nergens last van. Schrik er eigenlijk niet zo van. Heb m’n gele koorts vaccinatie gehad en daar ben ik ook ziek van geweest.
Het AD doet weer lekker dramatisch. De kop was Stijging neemt toe. Zoiets. Dus ik denk nou vast meer dan 6000 besmettingen. Zijn het er 5300. Paniekzaaiers om niks nog. Wil niet beweren dat t goed gaat want met een miljoen vaccinaties zou ik toch wel verwachten dat de besmettingen iets dalen. Maar de basisscholen zijn ook weer open en dan valt de stijging me nog mee. Maar mn favo twitterman twittert tegenwoordig later. Dus of t nou echt goed of slecht gaat durf ik niet te zeggen.