Hoorde dit op de radio. Vat het denk ik wel goed samen toch.
Maar dan hadden ze toch nu al alles kunnen opengooien?
Een deel van mijn familie wordt dit weekend gevaccineerd
En mijn broer dacht dat hij nog niet in aanmerking kwam, maar heeft op mijn aandringen de huisarts gebeld en krijgt toch nu al een vaccin
Er is een Covid uitbraak op de afdeling cardiologie in āmijnā ziekenhuis. Zo sneu, hoop dat het goed komt met de patiĆ«nten en verpleging.
Hmm ja vreemd, dat staat ook niet op de website van de Rijksoverheid. Zou verwachten dat de mensen met medische indicatie toch eerder aan de beurt zijn. Zal wel redelijk gelijktijdig lopen uiteindelijk.
Ahh! Dat is wel sneu. Wij hebben ook meermaals patiĆ«nten op de cardio die helaas positief testen icl personeel ⦠recent nog mān zwangere collega agv een patiĆ«nt.
Ik las net dat het 4 patiĆ«nten zijn en 3 medewerkers.Hopelijk blijft het daarbij. Gaat het oke met je collega nu? Blijf het mooi vinden hoe mensen zich inzetten om andere te helpen/verplegen ondanks dat ze zoān groot risico nemen.
Ze is wel echt paar dagen ziek geweest hoge koorts en erg benauwd, maar gelukkig gaat het nu goed met haar en de baby.
Ja die armpijn is echt overdreven. Week later en heb nog een bult. Spierbal maken doet ook pijn.
Ik weet niet hoor. Maar dadelijk zijn jongere mensen eerder geprikt dan 65+ers en de 63 en 64 jarigen en de bmi 40+ers. Hoe is dat logisch.
Half april is echt nog 2.5 miljoen vaccinaties verderop, de kwetsbare groepen gaan eerst, maar ik denk dat ze in het gunstigste scenario verwachten dan zo ongeveer klaar te zijn met die groepen en alles klaar willen hebben voor de jongere mensen zonder medische indicatie.
@tuula weet je vast wel, maar je bent pas 2-3 weken na de tweede prik (indien nodig) beschermd, dus nog wel even 5 weken wachten voor ze de voorzichtigheid afzweert!
Overig zorg personeel (& pgb zorg) is ook pas vanaf mei, aldus de laatste berichtgeving.
Maar wie weet wordt dat dan nog aangepast?
Ben allang positief verrast dat het opzich redlink snel gaat
Jaa ben ook zo ongeduldig. Vooral omdat hier in BelgiĆ« anderen met mijn beroep wel al een vaccin kregen als eerstelijnszorg maar omdat ik een andere werkgever heb geraak ik niet op die lijst. Maar collegaās van me daar weer wel. beetje vaccin fomo
Nou ja ik kan me wel voorstellen dat je ervan kan schrikken als je dat niet echt verwacht. Dat heb ik hier op het forum ook wel voorbij zien komen.
Zou je van je werkgever 1.5x zoveel werk moeten doen als je ene arm extra hebt ?
Maar nee ze deelt vooral berichten van zorgverleners die ernstige bijwerkingen hebben gezien (van heftig ziek met opname tot overlijden en door benen zakken en flauwvallen na vaccin etc). Vond alleen het bericht waarin staat dat een bewoner heeft gezegd ik wil het vaccin niet en hij het toch kreeg wel āniet okĆ©ā (met printscreen van rapportage).
(Edit; maar dat vind ik vooral heel fout ban de instelling en dat staat compleet los van het vaccin wat mij betreftā¦)
Heel veel verhalen over mensen die overlijden na vaccinatie. Zelfs iemand van 44 geloof ik.
Je gaat er bijna aan twijfelen. Zo erg. En toch wil ik niet geloven dat we in een wereld leven waar mensen bij bosjes omvallen na vaccinatie verzwegen zou worden.
Maar is het al bewezen dat het van het vaccin komt?
Nee natuurlijk niet. En in de meeste gevallen denk ik ja diegene was 80+ in principe kan t dan altijd elk moment zo over zijn. Als iemand dan 3 weken later overlijdt zou ik dat nooit daaraan koppelen.
Maar er wordt niks onderzocht lijkt t? Geen idee of dat zo is.
Ja en eerlijk is eerlijk, er is in mei 2016 ook wel een 40āer geweest die plots leverfalen kreeg. Ook dat gebeurd. En zolang het er geen 250 zijn in een weekā¦
Ik heb laatst een patiƫnt in mijn ziekenhuis gehad, oud, vaccin gehad, nadien ziek geworden en uiteindelijk overleden. Dat hebben we gemeld bij Lareb (eerst als bijwerking en na overlijden nog eens als overlijden na vaccinatie), wij moesten ongeveer 14 kantjes aan vragenlijst invullen over wat er exact allemaal gebeurd was, wat we zagen, wat we gevonden/gemeten hadden, wat we gedaan hadden, wat die patiƫnt allemaal verder had, etc.
Dat gaan zij dan allemaal analyseren en onderzoeken om te zien of er een relatie is.