Bedankt @Ovenschaal en @Merel voor jullie verhelderende posts altijd. Al zijn jullie natuurlijk ingehuurd door de overheid om dit forum onder de duim te houden.
De roverheid bedoel je
Oke na onderzoek (site lareb) denk ik ook dat dit het geval is. Ik tel 25 doden bij isa tegenover de 87 die gemeld zijn tm 28 februari bij lareb. Dat klopt natuurlijk niet. Bedankt forum voor het logisch nadenken als ik t zelf niet meer kan
Je kunt gewoon naar coronatest.nl gaan en inloggen met je DigiD toch?
Edit:
Wij zijn nu een week aan het vaccineren en ik droom ELKE NACHT over vaccineren. Echt iedere dag word ik wakker en denk ik: fuck weer de hele nacht gewerkt, haha echt erg.
Ja klopt, we zijn ons restant nu weg aan het prikken middels twee keer per dag een groepje van 11 op de praktijk te laten komen. Dus dat is binnen komen, toestemming laten tekenen, gezondheidsverklaring in vullen, laten zitten, brieven aannemen en controleren en dan worden ze geprikt en moeten we ze een kwartier observeren. Dus telkens hetzelfde riedeltje idd.
Denk echt dat veel berichten onzin zijn. Want dan zou een kwart van de familieleden / bekenden (oke inmiddels iets meer doden dus laten we zeggen een vijfde) allemaal haar weten te vinden? Dat lijkt me toch erg sterk.
Mn tante van 81 heeft pfizer al gehad. Helemaal geen last. Dus dat kan ook gewoon.
en @ezw @Stofdoek @anon81733682 @Drawster
bedankt voor jullie reacties!
Dit idee helpt me al een stukje beter ermee dealen. Moet ik vaker aan denken!
Volgens mij worden ouderen er minder ziek van omdat hun immuunsysteem minder goed tegen het virus vecht? Ik weet niet of dit exact klopt, iemand anders weet er vast meer van. Mijn opa en oma hadden bijvoorbeeld helemaal nergens last van.
Voor wie zân prik(ken) al gehad heeft, mag je dat zelf inplannen? Of moet het wel binnen een x tijd na de uitnodiging (omdat anders groepen door elkaar gaan lopen oid? Of ze niet meer goed in zicht hebben wie nog wil komen enz).
Ik merk dat ik een beetje huiverig wordt van de bijwerkingen⊠Ik kan eigenlijk niet 2x een week of 1.5 potentieel niet werken (financieel want ZZPâer en stage waar ik al heel veel uren gemist heb doordat de school dicht was). Dus dan plan ik het liever in de schoolvakantie ofzo âŠ
Het gaat bij de meeste mensen om een dag, dus lijkt me overdreven om te rekenen op een week tot anderhalve week.
Mja denk dat veel wel overdreven is of fake news. Mân ma heeft na de eerste prik één nacht flinke koorts gehad en 4 dagen hoofdpijn van Astra Zeneca. Maar haar collegaâs hadden nergens last van. Schrik er eigenlijk niet zo van. Heb mân gele koorts vaccinatie gehad en daar ben ik ook ziek van geweest.
Het AD doet weer lekker dramatisch. De kop was Stijging neemt toe. Zoiets. Dus ik denk nou vast meer dan 6000 besmettingen. Zijn het er 5300. Paniekzaaiers om niks nog. Wil niet beweren dat t goed gaat want met een miljoen vaccinaties zou ik toch wel verwachten dat de besmettingen iets dalen. Maar de basisscholen zijn ook weer open en dan valt de stijging me nog mee. Maar mn favo twitterman twittert tegenwoordig later. Dus of t nou echt goed of slecht gaat durf ik niet te zeggen.
Volgende week werk ik tijdens de verkiezingen als stembureaulid en eerst had ik er wel zin in omdat ik al een paar jaar op dit bijbaantje aas, maar er telkens geen plek is omdat zoveel mensen zich aanmelden. Nu mag ik wel, maar zie ik er een beetje tegenop omdat de besmettingen zo hoog zijn en 1 op de 4 mensen die positief getest zijn op Corona alsnog de deur uitgaan. Er zijn wel spatschermen enzo, maar voel me er toch niet zo prettig bij omdat ik vrijwel zeker een positief getest persoon ga treffen daar aangezien op een dag waarschijnlijk wel 300 mensen bij een stembureau kommen stemmen
Ik snap dat je t minder prettig vind. Mn moeder doet het altijd maar slaat dit jaar over. En zelf ga ik voor het stemmen naar een tent locatie omsat dat toch veiliger voelt ofzo.
Maar denk niet dat je vrijwel zeker een positief getest iemand tegenkomt. Want niet 1 op de 300 mensen is positief nu toch? En zijn mondkapjes niet verplicht? Lijkt mij wel toch op binnenlocaties?
Ik heb 1 dag vrij genomen na beide vaccinaties en dat was prima imo! Was een nacht goed koortsig na de tweede en voelde me gedurende de dag ook nog niet zo best, maar een dag later kon ik thuis weer aan de slag en weer een dag later stond ik weer in t ziekenhuis. Ik mocht overigens niet kiezen, kreeg gewoon een datum en tijd en dat was het haha. Maar dat is intern, denk dat je bij de ggd wel flexibeler bent. Kan je niet proberen op n vrijdag te doen en dan za-zo-ma vrij? Of werk je ook in t weekend?
OkĂ©, mân moeder deelde een link met me waarin gezegd wordt dat de mRNA-vaccins kunnen leiden tot auto-immuunziektes (omdat het spike-eiwit dan op je eigen cellen staat, waardoor je lichaam zou leren je eigen cellen aan te vallen).
( https://genezendvermogen.nl/het-risico-van-het-spuitje-in-de-arm-waar-niemand-over-praat/ )
Ik zou dit graag (met goede bronnen) weerleggen, aangezien mân moeder erg âvatbaarâ is voor dit soort berichten, maar volgens mij nog wel te overtuigen is. Iemand die me kan helpen of goede links heeft?
Ik ga ook op een stemlocatie helpen, heb er ook wel bij stilgestaan qua mogelijke besmetting maar maak me niet zoân zorgen eigenlijk. Ik heb een brief gekregen dat ik me op voorhand preventief kan laten testen, en erna ook.
Bij het GGD bron- en contactonderzoek of met de coronamelder app kom je pas naar voren als je minstens 15 minuten lang binnen 1,5 meter van een besmet persoon bent geweest. Bij een vluchtig contact in een stemlokaal is de kans op besmetting enorm laag. Dat in combinatie met de spatschermen, om de zoveel tijd mondkapje en handschoenen wisselen, desinfectiezuilen en ventilatie van de ruimte maakt dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed gaat.
Wat vervelend dat je je zo zorgen maakt!
Ik heb even gekeken (in het farmacotherapeutisch kompas) voor je. Daar staat dat het voorkomen van koorts bij AstraZeneca iets kleiner is (1-10%) dan bij Moderna/Pfizer (>10%). Koude rillingen komen bij alledrie de vaccins even vaak voor, de andere mogelijke bijwerkingen verschillen ook niet echt. Waar maak je je precies zorgen om bij het AstraZeneca vaccin, misschien kan ik helpen met het uitzoeken? De oproepen worden volgens mij verder gedaan per beschikbaarheid in een bepaalde regio en geschiktheid voor de vorm van distributie (GGD vs huisarts vs ziekenhuis), tenzij er een specifieke reden is om voor een ander vaccin te kiezen (AstraZeneca wordt daarom dus niet aan 65+ gegeven, er is nog te weinig bekend over de werkzaamheid bij die groep, dus voor 65+'ers wordt specifiek niet voor AstraZeneca gekozen).
Maar het belangrijkste: hoe werd er gereageerd op je professionele bordje??
Ohh wat lief!!!