Computerspelletjes van vroeger

Ah oke, dan ga ik binnenkort maar eens even bij mijn ouders op zoek naar de oude cdroms. Heb er nu al zin in hahaha, thanks!

1 like

Heb ff gezocht en D-Fend Reloaded gebruikte ik altijd in plaats van Dosbox, het werkt ongeveer hetzelfde maar je hoeft die codes van MS-DOS niet meer te kennen. Misschien heb je hier ook wat aan!

En hier een lijst van alle games die getest zijn op Dosbox, waar je kunt zien of ze werken!

https://www.dosbox.com/comp_list.php?letter=a

1 like

De heksenschool was mijn favoriet. En Sims 1 :joy:

image

2 likes

OMG JAAAAAA HELD!!!

Precies wat ik bedoelde, awesome! Haha moeilijk ja? Kan me totaal niet herinneren of ik uberhaupt beetje ver kwam

3 likes

Earthworm Jim, was spannenddd

En toen ik nog een kleinere Winnie was speelde ik vaak dit

5 likes

Paniek in de studio!! Vond ik helemaal geweldig. En had je ook een stukje dat je kon opmaken ofzo, dat vond ik zo leuk.

1 like

Bestaat nog steeds maar zó veel gedaan vroeger, Ik was echt een beetje verslaafd. Denk oprecht dat ik het nog steeds leuk zou vinden.

Extra punten voor wie deze kamer herkent.

8 likes

Haha, wat een heerlijk topic! Sowieso dat Freddy Fish wel de number 1 game was vroeger.

En kan me het onlinespel van Taksi ook nog goed herinneren, met het ouderwets inbellen voor de internetverbinding. En Rollercoaster Tycoon later natuurlijk, Sims… ’

Ik kan me ook nog een spel herinneren met een savanne van dieren, en een honinggraat spel met bijen daarin. Vage omschrijving, zou eigenlijk eens moeten kijken of die ouderwetse floppydisken nog ergens thuis liggen. :rofl:

Wowww dit deed ik vroeger ook heel veel! Maar ik was het al weer helemaal vergeten, totdat ik het hier tegen kwam

Zo leuk om dit allemaal terug te lezen :heart_eyes: Deze spelletjes heb ik nog niet voorbij zien komen:

Moordspel, kon geen betere foto vinden.

Tux Racer

Ik had vroeger ook een spel waar ik de naam niet meer van weet. Het ging over een jongetje en een meisje. In het begin moest je kiezen welke je wilde spelen, en als je dan het meisje koos raakte het jongetje vermist. Je moest hem dan terugzoeken door verschillende puzzels en minigames op te lossen. Iemand die dit herkent?

Freddi fish en pyjama Sam zijn te koop in de app store! Wel duur

Freddi Fish 4: The Hogfish Rustlers of Briny Gulch van Humongous Entertainment

2 likes

Heette die niet The Box of zo? Ik heb dit ook veel te veel gedaan en log een paar keer per jaar nog in. Soms kom ik mensen van jaren geleden tegen die dan nog wekelijks online zijn. Het is wel echt veranderd maar heeft nog steeds een soort rare aantrekkingskracht, haha. Enige nadeel is dat er niemand ‘zoals wij’ op zit; veel mensen zijn superjong of juist ouder maar dan ook echt weird.

Anyway als je een keer wil hangen in habbo: hit me up. Ik heet Flashy-groove! (don’t judge, ik was 10).

1 like

omg deze hadden wij ook!

Omg Max en de geheime formule! Daar kon ik niet opkomen. ‘Zoek’ dat al heel lang.

1 like

Yes tien punten voor jou! The Box van Vinnie.
Ik heb vorig jaar ofzo ook nog een keer ingelogd. Het was wel zo erg veranderd, maar dat kan ook niet anders. Maar ik snap wel wat je bedoelt met aantrekkingskracht haha. Heb ook best veel geld uitgegeven vroegerr. Met die Wally cards ofzo?? Hoe heette dat nou ook alweer.

Ik heette Mexy (Haha ja dont judge ook ik was 11 ofzo)

1 like

Speelde iemand ook miel monteur? ik vond die echt fantastisch. Ik had die met autos, boten en vliegtuigen. Mijn broertje speelde later geloof ik ook eentje met huizen maar toen was ik er al uit gegroeid.

2 likes

OMG hierdoor heb nu pas de Dos site ontdekt en ben de hele ochtend Keen aan het spelen.

Was zo verslaafd aan habbo en idd zoveel geld aan uitgegeven met walliecards (wallie wallie) :joy: blijft idd een bepaalde aantrekkingskracht houden maar vind het jammer dat het niet meer zo is als vroeger met openbare ruimtes, telewars enz! Kende iemand ook de HHS? Hoge habbo school oid

Geen idee welke cdrom je bedoelt, maar blauw/paars pluizig monster klinkt (zeker icm 101 dalmatiers) als Monsters & co. Misschien een cdrom met allerlei Disney spellen?

1 like

Leuk om terug te zien allemaal!
Mijn favoriete spel is de Sims <3, jaren van mijn leven mee gevuld haha. Verder rollercoaster en:

Grim Fandango

Little big adventure

Theme park

Tomb raider

The incredible machine

6 likes