Contracten met leveranciers

Een topic voor vragen en opmerkingen over specifieke zaken mbt energiecontracten, verzekeringen en dergelijke.

1 like

Oxxio heeft ons tarief gewoon verhoogd van 120 naar 785 per maand. Helemaal gek zijn ze geworden. Straks maar even contact opnemen.

Jeeeetje wat hoog! Even over contact opnemen, het zou zomaar kunnen dat er een giga wachtrij is. Ik heb vandaag mijn energie leverancier gebeld en stond een uur in de wacht… dat je daar vast op voorbereid bent

3 likes

Woww dat is echt bizar! Ons contract is eind oktober klaar bij Oxxio, ben nu al bang wat het bij ons gaat worden.
Betalen ongeveer hetzelfde als wat jij voorheem betaalde.
Zou je willen laten weten wat je hebt kunnen bereiken met het bellen?

2 likes

Tering, dat is echt absurd.

Ons bedrag is met meer dan 200 euro verhoogd en vond dat ook al helemaal kut. We hebben het al krap zonder deze verhoging dus ik ga morgen ook meteen bellen.

1 like

Tot nu toe hebben we via twitter DM enkel een lulverhaal ontvangen dat ons verbruik 130% hoger is dan het jaar hiervoor en dat ze een zorgplicht hebben :’) We hebben tot en met augustus altijd rond de 120/130 euro gezeten dus waar ze 785 euro vandaan halen is onbegrijpelijk. Hebben nu via DM Twitter aangekaart dat we max 300 euro p.m. willen betalen omdat we snappen dat het verbruik in de winter hoger wordt. Als we morgenochtend geen reactie hebben, gaan we bellen. Ik zal t.z.t. een update geven.

1 like

Haha knap excuus inderdaad.
Hopelijk krijg je nog een fatsoenlijke terugkoppeling en een redelijk bedrag.

Ja, ben heel benieuwd. We kunnen het gelukkig financieel opvangen maar ik heb liever bijbetalen bij de jaarlijkse afrekening (hebben we een spaarpotje voor) dan het risico lopen dat ze omvallen en wij ons geld kwijt zijn.

Maar pfff, je zal het al niet breed hebben en ze komen met zo’n actie aanzetten. Echt een enorme rotstreek.

2 likes

Snap ik, zeker in deze tijden.

Ja, de moed zakt je al in de schoenen bij zo’n bericht. Maar als je financieel al tot je nek zit, dan voel je je echt in het nauw gedreven lijkt me.

3 likes

Wij zijn hier in mei komen wonen en betalen 220 aan warmte en stroom (stadsverwarming geen gas) maar we moeten 6 mnd wachten tot we een verbruikvoorstel kunnen krijgen. Dus of we teveel of te weinig betalen. Heb nu dus echt geen idee hoe hoog ik hem zelf handmatig moet gaan zetten ivm die mega stijgende prijzen…

Wel krijgen we in oktober onze zonnepanelen en hoop echt dat dat een hoop gaat doen. Ook hebben we een open haard die we dan dit jaar toch maar wat vaker aan gaan zetten ivm de extreme hoge kosten voor zowel stroom als stoken dus hopelijk besparen we daar dan wel weer iets meeđź«Ł

Ik heb ook een contract bij Oxxio en had daar tot september heel goede tarieven. Die zijn vanaf deze maand zo’n 5x zo hoog voor elektra en 2.3x voor gas. Heb vandaag mijn nieuwe termijnbedrag gekregen en ga van 139 euro naar 287 euro. Krijg nog wel 631 euro terug van afgelopen jaar. Vergeleken met andere aanbieders, maar dan ga ik veel meer kwijt zijn.

2 likes

Zijn hier mensen die bezwaar gaan aantekenen omdat de kosten voor variabele tarieven te laat zijn door gegeven? Moet minimaal 30 dagen voor te voren. Wij kregen de nieuwe tarieven woensdag 21 november door van vandebron. Ik ga wel een mail sturen met het verzoek de wijzigingen 30 dagen na de mail in te laten gaan.

Ik begrijp trouwens niet waarom de energie bij vandebron zo duur is. Want het is alleen maar groene energie (64,8% is windenergie, 30,3% zonne-energie en 4,9% bio-energie). Dan zou je verwachten dat de prijs lager ligt, omdat er geen gas voor gebruikt wordt. Misschien zie ik dat verkeerd.

1 like

Ik heb vanmiddag gelijk een mail gestuurd. Het was zo gepiept met de kant en klare brief. 30 dagen van te voren is nogal een verschil met 9 dus ik ben benieuwd.

1 like

Dat komt omdat de elektriciteitsprijs nu nog gekoppeld is aan de gasprijs. Maar daar willen ze wel wat aan veranderen want het is inderdaad heel krom. Dit artikel legt het een beetje uit:

3 likes

Ik zit nog op de 70

4 likes

Ik heb ook twee maanden geleden voor het eerst een contract moeten afsluiten en betaal nu 314 voor twee volwassenen in een huisje uit 1925. Hoop alleen dat ik veel kan besparen door heel zuinig te zijn.

2 likes

Vattenfall! Ja we hebben een slimme meter en zo’n p1 meter.

2 likes

Ik zit ook nog op een heel laag bedrag vanwege een contract uit 2020, obv verbruik is het maar 38 euro (ik betaal 55). Met name omdat het een warme lente + zomer was en ik heb ook maar een 2 kamer appartement, wel slecht geĂŻsoleerd jaren '30. Vermindering energiebelasting speelt nu ook mee, vorig jaar was het obv verbruik nog zon 65 geloof ik

Bedoel je met “contract” overigens vast of variabel? Ik heb het idee dat binnen relatief korte tijd het aanbod wel zal veranderen omdat leveranciers nu toch verplicht worden weer vaste contracten aan te bieden?
Ik vind 350 als bedrag nog niet zo veel zeggen, het hangt vooral af van je kWh en m3 wat daarnaast ook weer afhangt van je woningtype

2 likes

:angry:

2 likes

Wij zijn hier in Juni komen wonen en toen was het advies 220 euro. Omdat we er nog geen 6 maanden wonen kan vattenfall ons geen advies geven dus hebben we hem zelf maar handmatig naar 350 gezet in de hoop dat dat voldoende is. Maar dat horen we dus pas na 6 mnd🥹

1 like